14:06 , 1401/9/13
کد خبر: 000016945
بازدید: 1364
جزئیات ارائه سهام  10 میلیونی به جاماندگان سهام عدالت

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران جزئیات واگذاری سهام عدالت به جاماندگان این سهام اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود قرار بر آن است که در فاز اول ارائه این سهام به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ایثاگرانی که در سه دهک اول قرار می گیرند واگذار شود.

بر اساس مصوبه مذکور، افراد جامانده از دریافت سهام عدالت مشخص شده اند و نام شرکت هایی که قرار است سهام آنها به بازماندگان اعطا شود نیز مشخص شده است.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی که جزو زیرمجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی حساب می شود مکلف است در مرحله اول از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه های اقتصادی قابل واگذاری دست به اجرای این طرح بزند.

لیست شرکت هایی که دولت سهام آنها را برای ارائه در قالب سهام عدالت در نظر گرفته عبارت است از:

افرادی که مشمول تصویب نامه اخیر هیات وزیران می شوند توسط نهادهای مرتبط با موضوع شناسایی شده اند و معرفی خواهند شد و در مرحله بعدی احراز اینکه در مرحله قبلی و در سال 1385 سهام به آنها تعلق نگرفته باشد بر عهده سازمان خصوصی سازی قرار دارد.

مبلغ سهام عدالت جاماندگان

هر کدام از مشولان دریافت این سهام به مبلغ حداکثر 10 میلیون تومان سهام می گیرند که این رقم با اعمال تخفیف 50 درصدی لحاظ شده و به صورت اقساط سالانه و به مدت 10 سال به آنها پرداخت می شود.

زمان آزادسازی سهام عدالت

از دیگر توضیحاتی که در این مصوبه درباره سهام عدالت اعلام شده بحث آزادسازی آن است که اعلام شده پس از تسویه کامل اقساط و به صورت تدریجی و مرحله ای صورت خواهد گرفت و پس از سال پنجم سهامداران می توانند نسبت به تسویه پیش از موعد و آزادسازی سهام خود اقدام کنند.

اما در صورت عدم تسویه بهای این سهام در پایان مدت اقساط، سهامدار موظف است باقی مانده سهام را طی مدت شش ماه پس از پایان مهلت مقرر به صورت نقدی به حساب دولت واریز کند چراکه در غیر این صورت سازمان خصوصی سازی مجاز خواهد بود پس از پایان مهلت فوق به میزانی که سهام تسویه شده وجود دارد سهامی که در وثیقه بوده را آزاد کرده و مابقی را به دولت برگرداند.

ارزش سهام عدالت

نکته دیگر درباره قیمت گذاری و ارزش گذاری سهام عدالت است که از سوی هیات واگذاری و بر اساس میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری منتهی به تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تا زمان جلسه هیات واگذاری تعیین خواهد شد و در صورت عدم کفاف سهام برای واگذاری(تا سقف ریالی تعیین شده) سازمان خصوصی سازی مکلف است نسبت به تامین کسری سهام از محل باقی مانده سهام دولت در شرکت های مذکور اقدام کند.

بیشتر بخوانید: مژده به جاماندگان سهام عدالت 

سود سهام عدالت دو برابر شد/ سود سهام عدالت چقدر است و کی واریز می شود؟

چه کسانی سهام عدالت 10 میلیون تومانی می گیرند؟

کدام جاماندگان سهام عدالت مشمول دریافت این سهام می شوند؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید