سلامت و تغذیه

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا درباره طرح پژوهشی‌ که محققان درباره کبد چرب انجام داده‌اند، گفت: نتیجه این پژوهش نشان داد حفظ سطح ویتامین دی در حدود ۲۰ الی ۲۵ نانومول بر لیتر برای مردان و زنان در جمعیت ایرانی می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند.

مکمل‌های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی را برای افراد بالای 60 سال کاهش دهد.

از زمان های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می شود اما این فرضیه تا چه حد درست است.

هزاران سال است که از سرکه‌ی سیب به عنوان دارویی طبیعی برای حفظ سلامت جسم استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف سرکه‌ی سیب مزایای بسیاری برای حفظ سلامتی دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد و مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود. در ادامه بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب گفته شده است.

آبلیمو به عنوان ماده‌ای موءثر در زدودن چربی بدن سناخته شده است، اما شاید کمتر درباره اهمیت سرکه در کاهش وزن سخن به میان رفته باشد. اگر در تلاش برای کاهش سریع‌ وزن هستید، حتما با پیشنهاداتی برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه مواجه شده‌اید.

شب زمانی است که بدن برای استراحت و انجام برخی از وظایف که در طول روز امکان‌پذیر نیست، آماده می‌شود.

با مصرف ۵ ویتامین می‌توان از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرد.

همانطور که میدانید محصولی با نام سیر سیاه بسیار زبانزد همه مردم شده و فروشگاه های بسیاری به فروش این محصول روی آورده اند. سیر سیاه همانند سیر سفید به صورت حبه ای ولی به رنگ سیاه به راحتی قابل مصرف است.

گیاه جعفری بی‌نهایت مفید بوده و حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از شما در برابر سرطان دفاع کند.

استفاده از شکر در قهوه و چای ممکن است خطر ابتلا به دیابت یا مرگ‌ومیر را افزایش ندهد.

غذا یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامت بدن و اندام‌های آن تأثیر می‌گذارد و برخی از مواد غذایی هستند که در بهبود سلامت و مبارزه با پیری و بیماری‌ها تأثیر مؤثری دارند.

سفید شدن موها مشکلی است که همه ما با افزایش سن با آن رو به رو می شویم اما میتوانیم با مصرف این میوه ها روند سفید شدن مو را کندتر کنیم.

عملکرد حافظه ما یک بیشینه‌‍ ای دارد که کمتر به آن سطح می رسیم و تغذیه ابزار مهمی برای بهینه کردن آن است تا حالا تجربه این را داشتید که بخواهید یک ترانه، اسم یک بازیگر یا یک خاطره شیرین را برای کسی بگویید اما حافظه تان یاری نکند؟ حس بدی خواهید داشت وقتی نتوانید چیزی را که می خواستید بگویید به خاطر بیاورید.

قهوه به شما کمک می‌کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است.

از زمان های قدیم تا الان داشتن عمرطولانی یکی از آرزوهای بزرگ بشر بوده، به همین خاطر زمان آن رسیده که با نگرش دیگری به مواد غذایی نگاه کنید.

خواب رفتگی پاها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

قهوه فواید زیادی دارد، اما یک جنبه منفی نیز وجود دارد که ممکن است علیه شما کار کند.

برای اینکه سلامتی بدن خود را حفظ کرده و تناسب اندام داشته باشید، وجود برخی از مواد غذایی و مصرف کردن آنها در رژیم غذایی کاملا ضرورت دارد. برای داشتن انرژی فراوان و بهبود سلامتی، رژیم غذایی سالم کاملاً ضرورت داشته و موجب تقویت روحیه شما می‌شود.

نوشیدنی بی‌نظیری وجود دارد که می‌تواند کلسترول خوب شما را افزایش دهد.