بین‌الملل

چین میزبان مذاکرات وحدت فلسطین بین گروه ‌حماس و جنبش فتح خواهد بود.

پس از آن‌که اخباری از قصد آمریکا برای تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حقوق بشر فلسطینیان در کرانه باختری منتشر شد، هم‌اکنون یک شبکه آمریکایی از صرفنظر رئیس‌جمهور آمریکا از این تصمیم خبر داده است.

رئیس جمهوری روسیه از برنامه سفر خود به چین در ماه آینده میلادی خبر داد.

در حالی که پارلمان اروپا آخرین مجمع علنی خود را در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار می‌کند، میروسلاو رادکوسکی، نماینده اسلواکی در جریان سخنرانی روز چهارشنبه یک کبوتر سفید را در صحن این نهاد آزاد کرد.

پادشاه عربستان برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

صدر اعظم آلمان، رییس جمهور روسیه را بابت نقل قولی از فیلسوف مشهور آلمانی هدف انتقاد قرار داد!

رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی در واکنش به موج استعفاها در میان نظامیان این رژیم، تاکید کرد، مشروعیت‌زدایی از درجه‌های نظامی در ارتش در راستای بقای نتانیاهو و شرکایش در قدرت، به سطح جدیدی رسیده است.

«تیمور ایوانف» معاون وزیر دفاع روسیه، که مظنون به دریافت رشوه است بازداشت شد و تحت بازجویی سازمان‌های مجری قانون قرار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به چین در روزهای آینده قصد دارد از عربستان سعودی دیدن کند و انتظار می‌رود در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض برگزار می‌شود، شرکت کند.

خواهر کیم جونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا و متحدانش در صورت ادامه تهدید پیونگ یانگ خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

این نخستین بار در تاریخ فرانسه مدرن است که رییس یک فراکسیون پارلمانی بر اساس اتهامات واهی برای بازجویی احضار می شود.

نانسی پلوسی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک مانع برای راه حل دو دولتی است و باید استعفا کند.

اسرائیل:

کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی در مطلبی به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرداخت .

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای آذربایجانی خود، مسائل امنیتی قفقاز جنوبی را «بسیار حساس» خواند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس ریشی سو ناک خبر داد که او و شاه اردن ملک عبدالله دوم درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

استعفای ژنرال آهارون هالیوا رئیس سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام پس از یک هفته علنی شد.

فارن پالیسی در مطلبی به قلم کریستینا لو نوشت: حتی پیش از شلیک صدها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل، مقام های آمریکایی بارها از چین، بزرگترین شریک تجاری تهران، خواسته بودند تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن ایران برای مهار اقدامات تحریک آمیز خود و نیروهای نیابتی اش در منطقه خاورمیانه استفاده کند.

شهر ۱۷۰ کیلومتری (شهر خطی) محمد بن‌سلمان در عربستان‌سعودی به درب بسته خورد.