14:58 , 1401/7/28
کد خبر: 000016079
بازدید: 1414
چه کسانی سهام عدالت 10 میلیون تومانی می گیرند؟

وزیر اقتصاد اخیرا از اختصاص سهام عدالت 10 میلیون تومانی صحبت کرده اما این رقم به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، احسان خاندوزی به تازگی از تخصیص 10 میلیون تومان به جاماندگان سهام عدالت خبر داده است.

طی سال های گذشته در مقطعی از زمان با آزادسازی سهام عدالت در سال 1398 و ارزش به نسبت بالای ابن سهام بسیاری افرادی که در گذشته مشمول دریافت سهام عدالت نشده بودند به اعتراض پرداخته و چنین اعلام کردند که مایل به دریافت سهام عدالت هستند اما دولت دوازدهم چنین موضوعی را ممکن ندانسته و در نهایت با این اتمام حجت که سهام عدالت به فرد جدیدی تخصیص داده نخواهد شد دولت را در سالهای بعد تحویل دادند.

در این میان نمایندگان مجلس گهگاه به ارائه آمارهایی از جاماندگان سهام عدالت پرداخته و وعده هایی مبنی بر تخصیص سهام به جاماندگان مطرح می کردند. در میان این آمارها در مواردی صحبت از 20 میلیون ایرانی جا مانده از سهام عدالت مطرح بود که البته هیچگاه تائید نشد.

اما نمایندگان مجلس از پیگیری این موضوع کوتاه نیامدند و در لایحه بودجه 1401 در قالب مصوبه ای راهکاری برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام در نظر گرفتند.

بر این اساس طی هفته های گذشته رئیس سازمان خصوصی سازی چنین اعلام کرد که در فاز اول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند به همراه ایثارگرانی که از سهام عدالت برخوردار نیستند مشمول دریافت این سهام خواهند شد که جمعیت این افراد حدود سه میلیون و 500 هزار نفر تخمین زده می شود.

روز گذشته نیز وزیر اقتصاد به ارائه توضیحاتی درباره جاماندگان سهام عدالت پرداخته و اظهار کرد: برای هر فرد جامانده از سهام عدالت مبلغی معادل 10 میلیون تومان مصوب شده و منابع پرداخت این رقم نیز مشخص شده و این موضوع در انتظار تاییدیه مجلس است که اگر ایرادی به آن وارد نباشد طی ماه های آتی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید