10:14 , 1401/9/12
کد خبر: 000016910
بازدید: 1266
مژده به جاماندگان سهام عدالت

معاون وزیر اقتصاد به تازگی از تلاش این وزارتخانه برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، هادی قوامی با اعلام این خبر به ارزش 800 هزار میلیارد تومانی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: از طریق سازمان خصوصی سازی تلاش داریم شرایطی فراهم شود که جاماندگان این سهام نیز بتوانند آن را دریافت کنند.

وی همچنین متذکر شد: زمانی که سهام عدالت واگذار شد ارزش آن حدود 25 هزار میلیارد تومان بود اما در حال حاضر ارزش به روز این سهام حدود 700 تا 800 هزار میلیارد تومان است.

معاون امور حقوقی وزارت اقتصاد همچنین اظهار کرد: هر سهم این سهام که قبلا با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود اکنون بیش از 20 میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی نیز حدود 8 تا 10 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای افرادی که از دریافت این سهام جامانده اند نیز تلاش داریم شرایطی فراهم شود که جاماندگان نیز سهام عدالت خود را دریافت کنند.

قوامی همچنین به بحث ساماندهی شرکت های تعاونی سهام عدالت پرداخت و گفت: تعاونی های سهام عدالت را می توان از اتفاقات خوبی دانست که در این حوزه رخ داده و این تعاونی ها در تهران و شهرستان تشکیل شده اند و در قالب این شرکت ها به حدود شش دهک جامعه سهام عدالت اعطا شده و اکنون حدود 49 میلیون نفر که عمدتا جزو دهک های پایین جامعه هستند سهامدار این شرکت های تعاونی هستند.

سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت را می توان نوعی یارانه دانست که در دوران محمود احمدی نژاد پایه گذاری و دنبل شد و بدین ترتیب سهامی از طریق تعاونی های عدالت استانی در اختیار مشمولان قرار گرفت. این سهام پیش از سال 1385 در چند استان به برخی مشمولان تعلق گرفت و در گام های بعدی در تمامی استان های کشور ارائه آن دنبال شد. برگه های سهام عدالت در ابتدای کار دارای ارزش 500 هزار تومانی بودند اما پس از مدتی ارزش آنها به یک میلیون تومان تغییر کرد.

 

بیشتر بخوانید: اعلام زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان

واریز سود سهام عدالت جاماندگان چه شد؟

کدام جاماندگان سهام عدالت مشمول دریافت این سهام می شوند؟

چه کسانی سهام عدالت 10 میلیون تومانی می گیرند؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید