07:36 , 1401/4/10
کد خبر: 000013733
بازدید: 1234
بهترین اسکراب‌های پوست + طرز تهیه خانگی

برای لایه برداری پوست، اسکراپ محبوب ترین روش در نظر گرفته شده است. به لطف لایه برداری منظم، خاصیت ارتجاعی و حالت اپیدرم بهبود می یابد.

طرز تهیه اسکراب صورت چگونه است؟ طرز تهیه اسکراب صورت با شکر  چگونه است؟ طرز تهیه اسکراب بدن، طرز تهیه اسکراب لب، طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک چگونه است؟ اسکراب صورت خانگی برای پوست مختلط، اسکراب خانگی برای پوست جوش دار چگونه است؟ 
به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بسیاری از دختران در نظر دارند که به تنهایی یک اسکراب پوست درست کنند. متخصصان زیبایی با تجربه دستور العمل های مؤثری را ایجاد کرده اند. محبوب ترین لایه بردارها نمک دریا، تفاله قهوه، مرکبات خوشمزه هستند.

ویژگی های استفاده از اسکراب بدن

در ارتباط با اسکراب ها محدودیت هایی وجود دارد و روش شستشو شامل برخی قوانین خاص است. بهتر است در مورد همه چیز به ترتیب صحبت کنیم.

بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه
بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه

قبل از استفاده از اسکراب صورت، واکنش آلرژیک را حتما آزمایش کنید. ترکیب اسکراب را با ناحیه ای از پوست نامحسوس در ناحیه مچ دست امتحان کنید و ماساژ دهید، 15 دقیقه نگه دارید. اسکراب را بشویید، نتیجه را ارزیابی کنید. اگر هیچ تحریکی وجود ندارد، با خیال راحت اسکراب صورت را شروع کنید.

متخصصان زیبایی لایه برداری مناطق آکنه دار صورت و بدن را توصیه نمی کنند. با این حال، می توانید از اسکراب به عنوان ماسک استفاده کنید و ترکیب را برای 15-20 دقیقه روی پوست خود نگه دارید.

لایه برداری را بر اساس ویژگی های فردی اپیدرم انتخاب کنید. محصولات تهاجمی، از جمله تفاله لیمو یا قهوه، برای پوست خشک مناسب نیستند. در عین حال، خانم های دارای درم چرب برای ترکیبات آرایشی ذکر شده مناسب هستند.

پس از اسکراب، یک کرم مرطوب کننده یا مغذی به پوست بزنید تا احساس سفتی از بین برود. در مواردی که لایه برداری برای کاهش وزن انجام می شود از ژل ضد سلولیت استفاده کنید.

اسکراب برای افرادی که آکنه چرکی، زخم های باز، ترک ها و ساییدگی های شدید روی پوست دارند، اکیداً توصیه نمی شود. در غیر این صورت، خطر عفونت ناحیه آسیب دیده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چرا پوستمان آکنه می‌زند؟

قبل از اعمال ترکیب لایه بردار، پوست را با حمام یا دوش آب گرم بخار دهید. در نتیجه دستکاری های ساده، پوست مرده به طور خودکار شروع به سقوط می کنند، شما یک اثر آسان اضافی خواهید داشت.

در بیشتر موارد از اسکراب خانگی بدن نیز برای صورت استفاده می شود. اول از همه، برای جلوگیری از تحریک، ناحیه حساس زیر چشم را لمس نکنید. استفاده از لایه بردار روی لب ها جایز است ولی با احتیاط زیاد.

دستور العمل های اسکراب خانگی

دستور العمل های پیشنهادی طبیعی جهانی هستند. اسکراب را حداقل 2 بار در هفته با توجه به مناطق مشکل دار (سلولیت، لایه برداری و غیره) انجام دهید.

اسکراب پوست با بادام و روغن

مغز بادام پوست کنده را با استفاده از مخلوط کن یا آسیاب قهوه خرد کنید. داخل 20 میلی لیتر آب بریزید. 50 گرم روغن زیتون یا گرچک را به مخلوط اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را را در سراسر بدن توزیع کنید. به مدت 10 دقیقه روی پوستی که از قبل بخار داده شده ماساژ دهید، سپس با آب ولرم بشویید. حداقل 3 بار در هفته از این اسکراب پوست استفاده کنید، این اسکراب برای دخترانی با پوست خشک مناسب است. این محصول حداکثر به مدت 10 روز در یخچال نگهداری می شود.

بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه
بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه

اسکراب پوست با بلغور جو دوسر و شیر

برای برای تهیه اسکراب از بلغور جو دوسر درشت استفاده می شود. مقداری جو دوسر را با 25 گرم داچین آسیب شده و 30 میلی لیتر روغن بادام ترکیب کنید. یک مشت مفز گردو خرد شده را هم اضافه کنید. پس از بخار دادن به پوست بدن این اسکراب را روی بدن خود استفاده کنید. به مناطق دارای سلولیت توجه کنید، زیرا دارچین یک محصول نرم کننده عالی است. بعد از شستشو ار کرم نرم کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 7 روش ساده برای جوانسازی پوست

اسکراب پوست با ماست و شکر گرانول

80 گرم ماست بدون مواد طبیعی را با شکر مخلوط کنید تا ترکیب خمیری بدست آید. برای ایجاد یک اسکراب مغذی، 20 میلی لیتر شیر نارگیل یا 15 میلی لیتر روغن زیتون اضافه کنید.. از اسکراب  میتوانید روی ساق پا، آرنج و گردن استفاده کنید. این ترکیب برای دخترانی با پوست خشک برای لایه برداری سلول های کراتینه شده مناسب است.

بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه
بهترین  اسکراب پوست خانگی + طرز تهیه

اسکراب پوست با نمک و کره

50  گرم کره را یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید. کره را با 50 گرم شکر و 25 گرم نمک دریایی بدون رنگ ترکیب کنید. پوست خود را با ترکیب آماده شده به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. بعد از شستشو استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: بیماری های پوستی رایج و روش‌های درمان در تابستان

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید