15:54 , 1401/8/28
کد خبر: 000016630
بازدید: 1554
ای کاش این عشق برای من بود/ 10 رمان عاشقانه برای تمام تاریخ

10 رمان عاشقانه برای تمام تاریخ با داستانی شگفت انگیز از ادبیات جهان که شما را به گفتن «ای کاش این عشق برای من بود» وادار می کند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، «عشق» یکی از مهمترین مضامین ادبیات است. از سوی دیگر، رمان های عاشقانه به عنوان یک ژانر ادبی، توسط برخی از خوانندگان دست کم گرفته می شود. این نوع رمان ها عموماً «عاشقانه» هستند. با این حال، در فهرست خود سعی کردیم از بین رمان های عاشقانه که عموما کلاسیک یا کلاسیک مدرن محسوب می‌شوند، بهترین ها را یرای تمام تاریخ انتخاب کنیم

بیشتر بخوانید: ناگفته‌هایی از رمان غرور و تعصب +لینک دانلود رایگان

بهترین رمان های عاشقانه که داستانشان آرزوی هر فرد است

در این مطلب هیجان انگیز ترین رمان های عاشقانه ادبیات کلاسیک آورده شده است.

1. "آنا کارنینا"، (1877) لو نیکولایویچ تولستوی

عشق موضوعی است که صدها نویسنده به آن پرداخته اند، اما هیچ کدام نتوانسته اند به اندازه رمان عاشقانه "آنا کارنینا" که اثری از نویسنده مشهور روسی تولستوی است، حماسی باشند.

داستان رمان عاشقانه آنا کارنینا

آنا کارنینا یک داستان عشق ممنوعه در قرن نوزدهم اشراف روسیه است. 

2. «مادام بواری»، (1856) گوستاو فلوبر

«مادام بواری» رمان بسیار مهم و معروف قرن نوزدهمی اثر گوستاو فلوبر است. «مادام بواری» که اولین رمان رئالیستی معاصر بسیاری از منتقدان ادبی به شمار می‌رود، اولین بار در سال 1857 منتشر شد. البته عشق فراموش نشدنی مادام بواری نیز جای خود را در خاطرات باز کرده است.

بیشتر بخوانید: ژول ورن کیست/ از دور دنیا تا 80 روز تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا

داستان رمان عاشقانه مادام بواری

مادام بواری روایتگر زندگی دختری روستایی است که تمایلات و خواسته های جاه‌طلبانه ای دارد که این خواسته باعث می شود در عشق های ممنوعه گرفتار شود. پیامد این روابط نادرست برای این دختر بدهی های سنگینی به بار می آورد که در نهایت باعث خودکشی او می شود. 

3. «سرخ و سیاه»، (1830) هانری استاندال

هانری استاندال موضوع رمان عاشقانه «سرخ و سیاه»، یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک ادبیات عاشقانه جهان است را از مقاله‌ای در روزنامه برداشت. در سرخ و سیاه، عشق جولین سورل و مادام دو رنال نمونه ای از عشقی تباه و ممنوعه است.

بیشتر بخوانید: بهترین داستان های عاشقانه کدامند؟

«سرخ و سیاه» داستان یک عشق است، یک عشق رو به رشد اما ممنوعه. با ترس ها و دودلی ها و تباهی ها.

4. "رنج های ورتر جوان" (1774) یوهان ولفگانگ فون گوته

«رنج های ورتر جوان» یک رمان نامه‌ای است که توسط یوهان ولفگانگ فون گوته در سال 1774 و در دو هفته نوشته شده است.

گوته هنگام نوشتن این رمان 25 ساله بود. پس از انتشار رمان با موارد خودکشی زیادی رو به رو شد و خیابان های آلمان در معرض «اپیدمی ورتر» قرار گرفت و جوانان احساساتی با ژاکت آبی و شلوار زرد به خیابان ها هجوم بردند.

5. «زنبق دره»، (1835) آنوره دو بالزاک

این کتاب یکی از شناخته شده ترین کتاب های آنوره دو بالزاک است. کتاب در مورد عشق غیرممکن بین هنریت، که از شوهرش راضی نیست، و فلیکس، که بسیار جوانتر از او است، در قرن هجدهم اتفاق می افتد. همچنین حاوی سرنخ هایی درباره زندگی اجتماعی پس از انقلاب در فرانسه است و نزدیکی عاطفی را توصیف می کند.

6. "عشق در زمان وبا" (1985) گابریل گارسیا مارکز

«عشق در زمان وبا» یکی از مشهورترین رمان‌های گابریل گارسیا مارکز است. این کتاب که در مورد عشقی پر جنب و جوش است که در مثلث فرمینا دازا، فلورنتینو آریزا و دکتر جوونال اوربینو بین اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل می‌گیرد. 

فلورنتینو آریزا 53 سال و 7 ماه و 11 روز صبر می کند تا دوباره با فرمینا دازا که یک عمر دوستش داشت متحد شود.

7. "دُن آرام" (1928) میخائیل شولوخوف

«دُن آرام»، اولین اثر مهم میخائیل شولوخوف، رمانی چهار جلدی است که یک دوره تاریخی گسترده را پوشش می‌دهد. این نویسنده در سال 1965 برنده جایزه نوبل ادبیات در نتیجه این رمان شد. قهرمان اثر گرگور ملهوف از روستای ویشنسکایای قزاقستان (که زادگاه ذهن میخائیل شولوخوف نویسنده نیز هست) است. این اثر منعکس کننده انقلاب روسیه در جنگ جهانی اول و موضع اجتماعی و سیاسی جامعه در آن زمان است.

8. "عشق اول"، (1860) ایوان تورگنیف

«عشق اول» یک رمان عاشقانه نوشته ایوان سرگیویچ تورگنیف نویسنده روسی است. در این رمان، پسر جوانی عاشق زنی مسن‌تر می‌شود، پدر رقیبش می‌شود و اتفاقات دراماتیک ناشی از این موقعیت است.

9. "گتسبی بزرگ"، (1925) F. Scott Fitzgerald

جی گتسبی ثروتمند جوان و خوش تیپ در ویلای خود در محله مرفه لانگ آیلند مهمانی های وحشیانه برپا می کند و زندگی پر زرق و برقی دارد. گتسبی که ثروتش در میان همسایگانش سر و صدای زیادی به راه انداخته است، از خرج کردن پول برای خوشگذرانی های گران قیمت خود ابایی ندارد و تقریباً در هرزگی شنا می کند. اما همه این کارها برای برگرداندن معشوقه قدیمی خود در زمان قبل از جنگ است که حالا با شوهر و دخترش در آن شهر زندگی می کند.

10. "پرتره یک زن"، (1881) هنری جیمز

«پرتره یک زن» هم از نظر تکنیک رمان، هم از نظر حرکت رئالیسم و ​​هم داستان رمان مهمی است. این رمان عاشقانه روایتگر دختری است که بنابر دلایلی معشوقه خود را به قتل رسانده است و در دادگاه زندگی خود را بازگو می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب هیجان انگیز «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید