08:46 , 1401/6/13
کد خبر: 000015118
بازدید: 1487
بهترین داستان های عاشقانه کدامند؟

ادبیات و سینما در بسیاری موارد موفقیت خود را مدیون ژانر عاشقانه و داستان های عاشقانه ای بوده اند که جمعیت عظیمی در سراسر جهان به استقبال آنها رفته و آثار ادبی را تبدیل به آثاری پرفروش و ماندگار کرده اند.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایونا، حتی افرادی که علاقه چندانی به مطالعه هم ندارند در طول عمر خود حداقل یک تا دو رمان عاشقانه را خوانده اند. آنها که کتابخوان حرفه ای هم هستند قطعا بارها وبارها در آثار ادبی مطرح دنیا داستان عشق های اسطوره ای را دنبال کرده اند.

در موارد بسیار نیز این آثار ادبی دستمایه ساخت فیلم هایی شده اند که آنها نیز با استقبالی خوب مواجه شده اند.

6مورد از بهترین رمان های عاشقانه دنیا

در این گزارش به مرور و معرفی چند مورد از عاشقانه های مطرح ادبیات جهان پرداخته ایم.

1-بر باد رفته

کم نیستند افرادی که به محض شنیدن اسم اثر عاشقانه یاد این رمان و فیلمی که از روی آن ساخته شد می افتند. مارگارت میچل برای نوشتن این رمان 10 سال وقت گذاشته و برای نگارش آن جایزه برترین تک رمان نویس جهان را از آن خود کرده است.

داستان این کتاب بر اساس سرنوشت دختری زیبا و مغرور به نام اسکارلت است.

 

2-غرور و تعصب

این کتاب را هم از برترین عاشقانه های جهان می دانند که به قلم جین آستین نوشته شده و از پرفروش ترین کتاب های عاشقانه در ایران بوده است.

این رمان روایتگر خانواده ای روستایی است که پنج دختر داشته و زندگی شادی را سپری می کنند تا اینکه دو مرد جوان و ثروتمند به دهکده آنها می آیند و داستانی عاشقانه آغاز می شود.

3-من پیش از تو

آثار جوجو مویز هم از جمله رمان های عاشقانه ای هستند که طی سالهای اخیر طرفداران زیادی داشته اند. دو رمان من پیش از تو و من پس از تو نیز از جمله آثار پرطرفدار این نویسنده هستند که در کنار آثار دیگری مانند دختری که رهایش کردی طرفداران خاص خود را دارند. 

من پیش از تو که سبک کمدی را نیز وارد داستانی عاشقانه کرده داستان دختری است که قادر به راه رفتن نیست و قصد دارد پرستار شخصی دیگر شود. او با این ذهنیت که قرار است از یک پیرمرد مراقبت کند وارد یک عمارت می شود اما...

 

4-ملت عشق

این کتاب نیز در سالهای اخیر در ایران بسیار پرطرفدار و پرفروش بوده است. ملت عشق که به قلم عزیز زاهارا نوشته شده به نوعی به داستان شمس و مولانا و در قالب آن به چهل قانون عشق می پردازد و بطور موازی داستان دیگری را نیز هدایت می کند.

4-مرا با نام خود صدا کن

این کتاب نیز اثر عاشقانه دیگری است که آندره آسیمان به نگارش درآورده و روایتگر زندگی الیو پرلمن است که برای تعطیلات تابستان نزد خانواده خود می رود و آنجا داستانی عاشقانه میان او و یکی از میهمانان خانه در می گیرد.

 

5-بیمار انگلیسی

این کتاب را هم می توان از رمان های عاشقانه پرفروش دنیا دانست که از سوی نویسنده مطرح جهان مایکل اونداتیه نوشته شده و داستان خلبانی است که در قالب جنگ سقوط کرده و حافظه خود را از دست میدهد و پرستاری به نام هانا مراقبت از او را برعهده می گیرد که بعدها رابطه ای عاشقانه میان این دو در می گیرد.

 

6-بلندی های بادگیر

این کتاب نیز از دیگر آثار ادبی معروف دنیاست که داستان یک کودک سر راهی به نام هیث کلیف را روایت می کند. او از سوی آقای ارنشاو پیدا شده و تحت سرپرستی قرار میگیرد اما در منزل ارنشاو از سوی پسر او مورد حسادت قرار گرفته و از سوی دختر خانواده مورد محبت. در سالهای بعد اختلاف طبقاتی مانع از ازدواج او با دختر خانواده شده و این روند و ادامه این ماجرا تبدیل به یکی از داستان های عاشقانه مطرح در دنیا می شود.

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید