09:41 , 1403/1/31
کد خبر: 000045766
بازدید: 2440
علت انفجار و صدای مهیب در اصفهان چی بود؟

حوالی ساعت ۴ صبح امروز چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا به نقل از باغستان نیوز، شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است. حوالی ساعت ۴ صبح امروز چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است.

برخی‌ منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران هستند، اما هنوز هیچ گزارش رسمی در این باره منتشر نشده است.

مقامات سیاسی و نظامی اسراییلی نیز تا این لحظه در این باره سخنی نگفته‌اند.

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه به تسنیم  گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ  گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

بر اساس گفته این منابع، با توجه به سطح بالای حساسیت، پدافند شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده است اما تا این لحظه صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح است، اگر چه این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است.

تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

– یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید