14:38 , 1401/7/12
کد خبر: 000015635
بازدید: 1622
ژول ورن کیست/ از دور دنیا تا 80 روز تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا

ژول ورن نقطه عطف بزرگی در ادبیات جهان ایجاد کرد. او باعث شد که داستان علمی تخیلی وارد ادبیات شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ژول گابریل ورن در سال 1828 در نانت فرانسه به دنیا آمد. ژول ورن که از دوران کودکی تخیل گسترده ای داشت، با برادرش بازی های ماجراجویی انجام می داد. مشاهده این ماجراها در کتاب های علمی تخیلی او کاملا  امکان پذیر است.

در 9 سالگی به همراه برادرش وارد مدرسه شد و علاقه او به نویسندگی از سنین پایین شروع شد. پس از پایان دبیرستان برای کار به پاریس رفت. او شروع به آموزش برای حرفه خانوادگی وکالت کرد، اما به جای تحصیل در مدرسه، خود را وقف نوشتن کرد. در سال 1948 او شروع به انتشار قطعه به قطعه داستان خود به نام سفر به مرکز زمین در مجله ای کرد که در پاریس منتشر می شد. در این دوره او همچنین در حال نوشتن پاریس در قرن بیستم بود. اما پس از مرگ ژول ورن، این کتاب در سال 1994 منتشر شد.

آثار معروف ژول ورن چیست؟

ژول ورن کتاب های محبوب جهانی مانند دور دنیا در هشتاد روز، 20 هزار فرسنگ زیر دریا و سفر به ماه نوشته است که محبوب ترین آثار او هستند.

وقتی وارد زندگی فعال نویسندگی شد، تحصیلاتش در پس زمینه باقی ماند و پدرش از این وضعیت مطلع شد. پس از آن حمایت مالی خود را قطع کرد. ورن با یک دلال سهام شروع به کار کرد. در این دوره با نام هایی چون ویکتور هوگو و الکساندر دوما آشنا شد و در زمینه ادبیات مشاوره دریافت کرد.

ژول ورن کیست/ از دور دنیا تا 80 روز تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا

در حالی که نوشته های ژول ورن توسط ناشران رد می شد،  پیر-ژول اتزل نبوغ نویسنده را دید. او داستان خود پنج هفته در بالن را بسیار خارق العاده یافت و آن را در سال 1863 منتشر کرد. او همچنین با حمایت مالی  پیر-ژول اتزل کتاب های سفر به مرکز زمین، بیست هزار لیگ زیر دریا و دور دنیا در هشتاد روز را منتشر کرد که بعدها ژول ورن را به شهرت رساند. او برای اینکه ماجراهای موجود در کتاب هایش را بهتر تجربه کند، با یک قایق کوچک شروع به سفر در اروپا کرد. وقتی به خانه برگشت هیچ چیز مثل قبل نبود. پس از مرگ ناشر و دوستش  پیر-ژول اتزل و مادرش، وارد دوره بدبینانه شد و می خواست وارد سیاست شود. نماینده آمینس در مجلس شد و 15 سال به این وظیفه ادامه داد.

دلیل مرگ ژول ورن چه بود؟

 ژول ورن که از دیابت رنج می برد در سال 1905 درگذشت.

شهرت ژول ورن در چیست؟

ژول ورن به خاطر رمان های علمی-تخیلی پیشگام خود، مانند سفر به مرکز زمین (1864)، از زمین تا کره ماه (1865)، و بیست هزار فرسنگ زیر دریا (1869-70) مشهور است. اگرچه او اولین نویسنده داستان های علمی تخیلی مدرن نبود اما او به عنوان حامی این ژانر در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت.

ژول ورن کیست/ از دور دنیا تا 80 روز تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا

آیا ژول ورن زیردریایی را اختراع کرد؟

ژول ورن زیردریایی را اختراع نکرد، زیرا قبل از نوشتن بیست هزار فرسنگ زیر دریا (1869-1870) سابقه طولانی داشت. با این حال، ناتیلوس تخیلی او الهام بخش مخترعان و دیگرانی بود که در اعماق کاوش می کردند.

آیا ژول ورن به دور دنیا سفر کرد؟

ژول ورن مانند شخصیت های فیلم دور دنیا در هشتاد روز (1872) به دور دنیا سفر نکرد. با این حال، او در سال 1867 با کشتی گریت ایسترن از آمریکا دیدن کرد و با قایق های تفریحی که متعلق به خود بود در اطراف اروپا قایقرانی کرد.

ژول ورن کیست/ از دور دنیا تا 80 روز تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید