09:12 , 1402/6/22
کد خبر: 000033218
بازدید: 1218
افزایش قدرت باروری زنان با یک رژیم غذایی خاص

تحقیقات تازه نشان داده‌اند که رژیم کتوژنیک ممکن است بهبود علائم مرتبط با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، یک مطالعه جدید به نتایج جالبی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد رژیم کتوژنیک ممکن است سطح تستوسترون در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کاهش دهد. این کاهش می‌تواند به بهبود نتایج باروری در این زنان کمک کند. علاوه بر این، این تحقیقات ارتباط ثابتی بین سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و مقاومت به انسولین را نیز نشان می‌دهند. این ارتباط مفهومی می‌تواند رازی را که چرا این بیماری ممکن است منجر به چاقی و دیابت نوع دو شود، توضیح دهد.

رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و افزایش قدرت باروری زنان

محققان تاکید دارند که با رعایت رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و کم‌قند، حفظ وزن مناسب و انجام ورزش منظم، می‌توان علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را کنترل کرد. این بیماری یکی از عوامل اصلی ناباروری در زنان می‌باشد.

مطالعه جدید نیز احتمال وجود ارتباط مثبتی بین رژیم کتوژنیک و بهبود باروری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را مطرح می‌کند. نتایج نشان می‌دهند که رژیم کتو ممکن است منجر به کاهش سطح تستوسترون در این زنان شود.

افزایش قدرت باروری زنان با یک رژیم غذایی خاص

پروتکل رژیم کتوژنیک به تمرکز بر غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب تاکید می‌کند و باعث کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات در بدن به وسیله فرآیند متابولیک کتوز می‌شود. دکتر "کارنیزا خالد"، مسئول پزشکی وزارت بهداشت مالزی در کوالالامپور و نویسنده این مطالعه، اظهار می‌کند: "مطالعه ما از شواهد ملموسی که از داده‌های بالینی جمع آوری شده در مورد ارتباط بین رژیم غذایی کتوژنیک و بهبود سطح هورمون‌های تولید مثلی که بر باروری تأثیر می‌گذارد در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک حاصل شده است."

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد لاغری فوری با رژیم اصلی کانادایی

رژیم غذایی شوک برای کاهش وزن

صفر تا صد رژیم میوه خواری/ 3 کیلو کاهش وزن در 3 روز

آیا می‌توان با رژیم سیب زمینی وزن کم کرد؟

خالد افزود: "این نتایج اهمیت بالینی چشمگیری دارند، به ویژه برای متخصصان غدد، متخصصان زنان، و متخصصان تغذیه، زیرا تأکید می‌شود که نیاز به توصیه‌های غذایی شخصی‌سازی‌شده بر اساس پروفایل‌های بالینی منحصربه‌فرد در میان زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود دارد." تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم‌های کتوژنیک می‌توانند به کاهش سطح قند خون و انسولین کمک کنند. رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند منجر به کاهش وزن و بهبود حساسیت به انسولین شود.

حفظ تعادل هورمونی با رژیم کتوژنیک

خالد توضیح می‌دهد: "رژیم کتوژنیک ممکن است به تنظیم این عدم تعادل هورمونی کمک کند و به طور بالقوه منجر به چرخه‌های قاعدگی منظم‌تر و کاهش علائمی مانند هیرسوتیسم (رشد موهای زائد) و آکنه شود." این تحقیق نیز نشان می‌دهد که رژیم کتو ممکن است به کاهش سطح تستوسترون در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. ارتباط مثبتی بین سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین وجود دارد، زیرا سطوح بالاتر انسولین منجر به افزایش تولید تستوسترون می‌شود که یکی از عوامل مؤثر در سندرم تخمدان پلی کیستیک است. بنابراین، می‌توان با رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدرات و قند کم، حفظ وزن مناسب و انجام ورزش منظم، علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را کنترل کرد.

منبع: هلث لاین

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید