14:54 , 1401/9/14
کد خبر: 000016973
بازدید: 1563
فواید و خواص روغن درخت چای برای واژن+ قیمت روغن درخت چای اصل

روغن درخت چای که در سال‌های اخیر بیشتر درباره آن شنیده‌ایم، حامی درمان‌ مخصوصاً برای سلامت پوست شده است. بنابراین روغن درخت چای چیست و چگونه استفاده می شود؟ آیا روغن درخت چای برای واژن مفید است؟ کسانی که از روغن درخت چای استفاده می کنند.

همه چیز درباره روغن درخت چای

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، روغن درخت چای که در محتوای بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، از برگ درخت چای به نام Melaleuca alternifolia به دست می آید. تصور می‌شود که اجزای موجود در روغن درخت چای در مقابل شرایط آلرژیک مفید هستند و در عین حال باکتری‌ها، قارچ‌ها و کنه‌ها را از بین می‌برند. "روغن درخت چای برای چیست؟ چه فوایدی دارد؟" برای این سوال معمولا اینگونه گفته می شود که برای مشکلاتی مانند آکنه و پای ورزشکاران موثر است. همچنین گفته می شود برای شپش سر نیز مفید است.

ترکیبات روغن درخت چای

روغن درخت چای، همچنین به عنوان روغن ملالوکا شناخته می شود، یک روغن ضروری است که از تقطیر برگ های درخت چای در سواحل استرالیا به دست می آید. روغن درخت چای که به طور مکرر در محصولات آرایشی مانند شامپو، تونیک، لوسیون، ژل دوش، کرم استفاده می شود، روغنی است که باید به صورت موضعی استفاده شود و هرگز نباید آن را قورت داد. هنگام خرید روغن درخت چای، روغن های 100 درصد طبیعی و بدون مواد افزودنی را انتخاب کنید. توجه کنید که آیا روی بطری آن و کشور مبدا آن Melaleuca alternifolia نوشته شده است یا خیر. مهم است که دارای 10 تا 40 درصد غلظت ترپینن، جزء اصلی ضد عفونی کننده آن باشد.

بیشتر بخوانید:8 خاصیت روغن خردل + چگونگی کاربرد آن

بیشتر بخوانید:روغن هستهٔ انگور چه فوایدی دارد؟

بیشتر بخوانید:10 مزیت روغن کنجد/ از سلامت قلب تا تسکین درد

موارد مصرف روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان یک درمان حمایتی برای مشکلات مربوط به ناخن، مو و پوست استفاده می شود. همچنین می توان آن را به دلایلی مانند دئودورانت، دهان شویه و دافع حشرات ترجیح داد. در صورت وجود به تسکین مشکلات پوستی کمک می کند و در بهبود ظاهر عمومی پوست موثر است. روغن درخت چای به ویژه برای استفاده در شرایط زیر توصیه می شود:

  1. پانسمان زخم: چند قطره روغن درخت چای را می توان به زخم زد تا باکتری ها را از بین ببرد و از التهاب جلوگیری کند.
  2. ضد شوره سر: همچنین می توانید چند قطره درخت چای را به شامپو خود اضافه کنید و موهای خود را در برابر شوره سر بشویید.
  3. مبارزه با آکنه: تا 4 قطره روغن درخت چای را به نصف لیوان آب اضافه کنید و یک بار در روز صورت خود را با پنبه آغشته به این محلول بمالید.
  4. تمیز کردن خانه: می توانید از روغن درخت چای در نظافت منزل استفاده کنید زیرا خاصیت ضد میکروبی دارد. می توانید یک لیوان آب و یک فنجان سرکه سفید را با 20 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. می توانید این مخلوط را با یک بطری اسپری به قسمتی که می خواهید تمیز کنید بمالید.
  5. تمیز کردن دهان: می توانید با اضافه کردن 2 قطره روغن درخت چای به یک لیوان آب دهانشویه درست کنید. اما بدانید که قورت دادن آن ناخوشایند است.

فواید روغن درخت چای چیست؟

اگرچه واژه چای در نام آن ذکر شده است، اما برگ های این درخت که شباهتی به چای ندارد، منبع روغن درمانی ارزشمندی است. به همین دلیل فواید روغن درخت چای بسیار زیاد می باشد. بیشتر فواید روغن درخت چای برای مو و پوست شناخته شده است. در اینجا فواید شناخته شده و ناشناخته روغن درخت چای آورده شده است…

روغن درخت چای ضد باکتری است؟

ضد باکتری بودن شناخته شده ترین مزیت روغن درخت چای است. قرن‌هاست که در استرالیا در درمان بیماری‌های پوستی به عنوان داروی درمانی در نظر گرفته شده است. محتوای بالای ترپینن آن به روغن درخت چای قدرت ضد التهابی می دهد. روغن درخت چای برای قارچ ها و مخمرها نیز موثر است. طبق مطالعات انجام شده، می تواند بر ضد قارچ کاندیدا آلبیکنس که باعث ایجاد مشکلاتی در پوست، گلو، دهان و اندام تناسلی می شود، عمل کند.

خواص درخت چای برای پوست چیست؟

تحقیقات در مورد فواید روغن درخت چای برای پوست همچنان ادامه دارد، اما بر اساس یافته‌های فعلی، این روغن حاوی ترکیبات مهمی در برابر مشکل آکنه است. با توجه به عوامل ایجاد کننده آکنه (التهاب، باکتری، سبوم و هورمون ها)، مشخص شده است که روغن درخت چای به دلیل خواصی که دارد در برابر آکنه مقاومت نشان می دهد. هنگامی که روغن درخت چای دو بار در روز به مدت 45 روز استفاده شود، می توان به یک نتیجه موثر دست یافت.

چگونه از روغن درخت چای برای صورت استفاده کنیم؟

چگونه از روغن درخت چای برای صورت استفاده کنیم؟ این یک مرطوب کننده یا تونر است. می توانید تا 3 قطره روغن درخت چای را به یک مرطوب کننده یا تونر 70 گرمی اضافه کنید. اگر مشکل آکنه دارید، استفاده از این مرطوب کننده یا تونر را در صبح و عصر به یک روتین تبدیل کنید. اگر پوست خشک و حساسی دارید، می توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد روغن بابونه/ از بهبود افسردگی تا اکسیر جوانی

بیشتر بخوانید: روغن جوجوبا چیست/ فواید + کاربرد+ ویتامین ها

بیشتر بخوانید:10 مزیت اعجاب انگیز روغن بابونه که نمی‌دانستید

فواید روغن درخت چای برای اگزما

استفاده از روغن درخت چای نیز برای درمان درماتیت تماسی (اگزما) در حال تحقیق است. با توجه به نتایج، نتایج موفقیت آمیزتری در سرکوب درماتیت تماسی آلرژیک نسبت به سایر درمان ها داشت. با این حال، یک مدرک وجود دارد که نباید فراموش شود. روغن درخت چای ممکن است در برخی افراد باعث درماتیت شود، یا ممکن است استفاده از آن در افراد مبتلا به اگزما ناخوشایند باشد. متخصصان پوست در درجه اول شامپوهای دیگری را به جای شامپوهای حاوی درخت چای برای بیماری هایی مانند التهاب ریشه مژه (بلفاریت)، اگزما و عفونت ها توصیه می کنند.

درمانی برای کاهش پسوریازیس

تحقیقات در مورد استفاده از روغن درخت چای در درمان پسوریازیس هنوز کافی نیست. با این حال، بیان شده است که این روغن می تواند با تقویت ایمنی، از کاهش علائم در بیماری در برابر عفونت و التهاب حمایت کند.

استفاده از روغن درخت چای در برابر قارچ پا

با تحقیقات ثابت شده است که روغن درخت چای در بیماری پای ورزشکار یا پای ورزشکار معروف به پای ورزشکار موثر است. استفاده از کرم درخت چای دو بار در روز نقش مهمی در کاهش علائم بیماری پای ورزشکاران داشته است. اگرچه تحقیقات در مورد قارچ ناخن پا هنوز کافی نیست، تصور می شود این روغن برای قارچ ناخن موثر است.

خواص روغن درخت چای برای واژن

خواص روغن درخت چای برای واژن: روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد قارچی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که روغن درخت چای بر روی برخی از قارچ ها اثر کشنده دارد. مطالعات نشان می دهد که این قارچ بر روی قارچ کاندیدا آلبیکنس که باعث عفونت مخمری واژن نیز می شود موثرتر است. اما در ارتباط با استفاده روغن درخت چای برای واژن برخی متحصصان زنان و زایمان بر این باورند که نباید از روغن درخت چای و محصولات معطر و صابون استفاده کرد. بر این اساس قبل از استفاده خودسرانه از روغن درخت چای برای واژن حتما با پزشک خود صحبت کنید.

خواص روغن درخت چای برای لک صورت

ضد عفونی کننده های طبیعی موجود در روغن درخت چای با آکنه و جوش ها مبارزه می کند و پوست شما را صاف می کند. اسکار آکنه را از بین می برد: مشخص است که در صورت استفاده منظم جای آکنه را از بین می برد نه فقط آکنه.

ماسک روغن درخت چای برای پوست

5 قطره روغن درخت چای را به دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و مخلوط را با کمک پنبه روی ناحیه مستعد آکنه بمالید. پس از چند دقیقه صبر کردن، ناحیه اعمال شده را با آب تمیز کنید. وقتی روزی یک بار آن را استفاده کنید، می بینید که آکنه از بین رفته و لکه ها با استفاده منظم باقی نمی مانند.

خواص روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای به طور مستقیم رشد مو را تقویت نمی کند، اما با حفظ سلامت پوست سر، رشد را تسهیل می کند. یکی از بزرگترین دلایلی که این روغن به شما کمک می کند، باز کردن منافذ پوست و مبارزه با شوره سر است. ضمن پاکسازی کثیفی و سلول های مرده پوست در فولیکول های مو، چربی اضافی (سبوم) را نیز پاک می کند.

روغن درخت چای از کجا بخرم؟

روغن درخت چای را می توانید از فروشگاه های معتبر، عطاری ها و داروخانه ها تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز روغن گاو برای سلامتی که شما را شوکه می کند

بیشتر بخوانید: فواید روغن آرگان برای مو+ نحوه صحیح استفاده

بیشتر بخوانید: روغن زالو چیست؟ چه کار می‌کند؟/ قیمت روغن زالو

قیمت روغن درخت چای اصل

حداقل قیمت روغن درخت چای اصل از 100 هزار تومان شروع می وشد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید