03:24 , 1401/6/18
کد خبر: 000015202
بازدید: 1389
8 خاصیت روغن خردل + چگونگی کاربرد آن

روغن خردل از دانه های گیاه خردل بدست می آید، یکی از موارد رایج در غذاهای هندی است. این روغن به علاوه طعم قوی و عطر تند خود، اغلب در سرخ کردن سبزیجات بکار برده می شود خصوصا در کشورهایی مانند هند، بنگلادش و پاکستان.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اگرچه استفاده از روغن خالص خردل به عنوان روغن گیاهی در الایات متحده، کانادا و اروپا ممنوع است اما اغلب بصورت موضعی استفاده می شود و برای روغن ماساژ، پوست و درمان مو استفاده می شود. 

 8 خاصیت روغن خردل

خردل می تواند رشد میکروبی را مسدود کند

برخی از مطالعات نشان داده اند که اساس خردل دارای خواص ضد میکروبی قوی است که ممکن است به جلوگیری از رشد انواع خواصی از باکتری های مغز کمک کند. طبق یک مطالعه در لوله آزمایشی اساس خردل سفید رشد چند گونه باکتری اشرشیاکلی و استافیلوکوکوس را کاهش می دهد.

خردل به تقویت پوست و مو کمک می کند

روغن خالص خردل اغلب بصورت موضعی بکار برده می شود که کمک می کند به بهینه سازی سلامت پوست و مو. علاوه بر این افزودن آن به ماسک های خانگی صورت و درمان مو، گاهی اوقات آن را با موم مخلوط کرده و روی پاها می مالند تا به بهبود پاشنه ترک خورده کمک کند.

8 خاصیت روغن خردل + چگونگی کاربرد آن

خردل درد را کاهش دهد

روغن خردل حاوی (آلیل ایروتیوسیات ) است که ترکیب شیمیایی است که به خوبی به گیرنده های درد بدن تاثیر می گذارد. 

خردل رشد سلول های سرطانی را کندتر می کند

تحقیقات امیدوار کننده نشان می دهد که روغن خردل ممکن است به کند کردن رشد و گسترش انواع خاصی از سلول های سرطانی کمک کند. در یک مطالعه قدیمی تر، تغذیه موش ها با روغن خردل خالص، رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را کندتر کرد.

خردل از سلامت قلب حمایت کند

روغن خردل سرشار از اسید های چرب تک غیر اشباع است، نوعی چربی غیر اشباع که در غذاهایی مانند: آجیل ـ دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود. اسید های چرب تک غیر اشباع با فواید مختلفی مرتبط هستند. بخصوص وقتی صحبت از سلامت قلب باشد.

8 خاصیت روغن خردل + چگونگی کاربرد آن

خردل التهاب را کاهش می دهد

بطور سنتی، روغن خردل به صورت موضعی برای تسکین علائم آرتریت ـ تسکین درد و ناراحتی و کاهش التهاب ناشی از شرایطی مانند ذات الریه و برونشیت استفاده می شود.

خردل نقطه دود بالایی دارد

روغن خردل خالص نقطه دود بالایی دارد و عمدتا شامل چربی های تک اشباعی است که نسبت به چربی های چند پیوند دوگانه غیر اشباع در برابر تخریب ناشی از گرما مقاوم تر است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید