08:45 , 1401/7/1
کد خبر: 000015448
بازدید: 1818
روغن جوجوبا چیست/ فواید + کاربرد+ ویتامین ها

روغن جوجوبا که بسیار غنی از اسیدهای چرب، ویتامین های Aو Eاست، یکی از محصولات ضروری صنعت آرایشی و بهداشتی است. پس روغن جوجوبا چیست؟ فواید روغن جوجوبا چیست؟ همه چیز درباره روغن جوجوبا ....

فواید روغن جوجوبا چیست؟ 

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، روغن جوجوبا از دانه های گیاه "simmondsia chinensis" که بومی آریزونا، کالیفرنیا و شمال مکزیک است، به دست می آید. گیاه جوجوبا گیاهی مذکر و ماده است و برای به دست آوردن بذر باید هر دو جنس در یک محیط باشند. این گیاه در شرایط مناسب تا 200 سال عمر می کند. از آنجایی که ریشه های آن بسیار عمیق است، در برابر خشکی و اختلاف دما مقاوم است. 

روغن جوجوبا چه می کند؟

روغن جوجوبا که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین Eاست، یکی از محصولات ضروری صنعت آرایشی و بهداشتی است. هم خاصیت مغذی و هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد. حتی با مقدار کمی، مراقبت های ویژه ای از پوست سر و پوست انجام می دهد. همچنین برای درمان التهابات روی پوست استفاده می شود. از آنجایی که می توان آن را به تنهایی و مخلوط با روغن های مختلف استفاده کرد، در محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف نیز گنجانده شده است.

روغن جوجوبا چیست/ فواید + کاربرد+ ویتامین ها

فواید روغن جوجبا چیست؟

1. مرطوب کننده

روغن جوجوبا خاصیت مرطوب کنندگی دارد. با جلوگیری از از دست رفتن رطوبت پوست تا حد زیادی، پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد. مخصوصاً برای کسانی که پوست خشک دارند مفید است. می توان آن را با روغن های ضروری استفاده کرد.

2. دارای ویژگی ضد پیری است

دارای خواص آنتی اکسیدانی است که توسط ویتامین های Aو Eموجود در آن تامین می شود. به لطف اسیدهای چرب قوی خود، با چین و چروک مبارزه می کند و به جوان تر به نظر رسیدن پوست کمک می کند. ضد پیری چیست؟ 

3. خاصیت آنتی باکتریال دارد

روغن جوجوبا خاصیت ضد میکروبی دارد. مطالعات نشان می دهد که این روغن علیه انواع باکتری ها و قارچ ها عمل می کند.

روغن جوجوبا چیست/ فواید + کاربرد+ ویتامین ها

4. زخم ها را التیام می بخشد

به لطف اثرات ضد التهابی روغن جوجوبا، این روغن یک درمان موثر برای بیماری های پوستی است. یک مطالعه ثابت کرده است که روغن جوجوبا می تواند زخم ها را التیام بخشد و سنتز کلاژن را تسهیل کند.

5. برای آکنه مفید است

روغن جوجوبا آکنه را درمان می کند و همچنین پوست شما را زیبا و مرطوب می کند. مطالعات زیادی در این زمینه اثر تنظیم کنندگی ماسک روغن جوجوبا را بر ضایعات آکنه ثابت کرده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید