15:11 , 1401/9/21
کد خبر: 000017116
بازدید: 1267
چگونه کرم روز مناسب انتخاب کنیم؟

کدام کرم روز مناسب صورت ماست؟ چرا باید از کرم روز استفاده کنیم؟ برای جلوگیری از پیری زودرس پوست چه کار کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، وقتی صحبت از کرم های روز به میان می آید، ممکن است کمی گیج شویم: طبیعی، مرطوب کننده، مغذی، مات کننده، ضد چروک... وقتی از کرم روز اشتباه استفاده می کنید، پوست شما بلافاصله پاسخ می دهد: جوش ها و برآمدگی های ریزی که ناگهان ظاهر می شوند. به همین دلیل است که ما همه چیزهایی را که در مورد کرم های روز باید بدانید را گردآوری کرده ایم! با این مطلب به شما توضیح می دهیم که از کدام کرم روز استفاده کنید.

چرا باید از کرم روز استفاده کرد؟

ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم: کرم های روز از اپیدرم، یعنی لایه بالایی پوست ما محافظت می کنند. آنها پوست ما را پس از پاکسازی مرطوب می کنند، زیرا پاک کننده های صورت نه تنها ناخالصی ها را از بین می برند، بلکه لایه هیدرولیپیک، لایه روغن طبیعی که پوست برای محافظت از خود ایجاد می کند، نیز از بین می برد. به همین دلیل است که ما به کرم های روز برای حفظ رطوبت، تغذیه و محافظت از پوست نیاز داریم. در عین حال، کرم های روز با مشکلات پوستی مانند آکنه، قرمزی، درخشش، چین و چروک و پوسته پوسته شدن مبارزه می کنند و بهترین بخش این است که پوست را برای استفاده از محصولات آماده می کنند.

انتخاب کرم روز مناسب با نوع پوست شما

انتخاب کرم روز مناسب کار دشواری است. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ هنگام انتخاب کرم روز مناسب برای پوست خود، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید: سبک زندگی، وضعیت سلامتی، عوامل محیطی. ترکیب همه اینها می تواند به شما بگوید که پوست شما به چه چیزی نیاز دارد.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است در فصل زمستان تنش و خشکی بیشتری را تجربه کنید، بنابراین می توانید کرم صورت با اثر مرطوب کنندگی شدید را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید تعادل سبوم پوست خود را حفظ کنید. مرطوب کننده هایی با بافت کرمی به راحتی جذب پوست می شوند و لایه ای چرب و براق از خود باقی نمی گذارند.

بیشتر بخوانید: 5 ماسک مرطوب کننده و فوق‌العاده برای پوست خشک

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

اگر نوع پوست معمولی یا مختلط دارید (منطقه T چرب، نواحی خشک باقی مانده) می توانید از کرم روز مات کننده استفاده کنید. با انتخاب یک مرطوب کننده مایع، سبک و کرمی می توانید از ایجاد چربی بیشتر جلوگیری کنید.

حتی اگر پوست چرب دارید، حتما باید از مرطوب کننده استفاده کنید، استفاده روزانه از مرطوب کننده، پوست شما را تغذیه می کند و تولید چربی و سبوم اضافی را کنترل می کند. بنابراین پوست شما برای حفظ تعادل خود چربی بیشتری تولید نمی کند. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید بافت سبک است.

اگر پوست حساسی دارید (قرمزی، تحریک یا آلرژی)، به لمس ظریف نیاز دارید. با انتخاب کرم های هیپوآلکنیک و غیر مسدود کننده منافذ (غیر کومدوژنیک) می توانید از واکنش پوست خود جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه دارید.

کرم مناسب نوع پوست

انتخاب کرم روز در واقع همه چیز مربوط به نوع پوست نیست، در واقع یک روتین است و هنگام استفاده باید سرگرم کننده باشد! هنگامی که کرم صورت با بافتی که دوست دارید انتخاب کردید، استفاده از آن روی پوست باید احساس خوبی به شما بدهد. شما باید پوست خود را نوازش کنید!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک برای آبرسانی فوری پوست +ترفندهای خانگی

بیشتر بخوانید: فواید استفاده از یخ برای صورت + ۷ ماسک یخ

گاهی اوقات ما به سمت کرم هایی کشیده می شویم که ممکن است چندان با نوع پوست ما سازگاری نداشته باشند. به همین دلیل است که باید به آنچه اپیدرم به شما می گوید گوش دهید، شاید کرم هایی با بافت بسیار سبک تر، تسکین دهنده، ژل های مرطوب کننده برای شما مفید باشد.

کرم روز: آیا به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارید؟

ممکن است متوجه شده باشید که برخی از محصولات مراقبت از پوست دارای محافظت در برابر آفتاب هستند. UVA یا UVB، این محصولات محافظت در برابر آفتاب را فراهم می کنند اما آیا کافی هستند؟ این چیزی است که شما باید سوال کنید. بعضی وقتا کافیه بعضی وقتا بیشتر نیاز داری. در سال های اخیر کرم ضد آفتاب به بسیاری از محصولات پوست اضافه شده است. در حالی که زنان آسیایی می خواهند پوستشان سفید باشد، آمریکایی ها محافظت در برابر آفتاب را بسیار جدی می گیرند.

محافظت در برابر آفتاب: بهترین استراتژی ضد پیری

در شهر، حتی اگر یک روز آفتابی یا ابری باشد، پوست ما در برابر آسیب های خورشید آسیب پذیر است. نباید فراموش کنید که اشعه‌های UVB که به ما اجازه برنزه شدن می‌دهند و اشعه‌های UVA که می‌توانند بسیار عمیق‌تر شوند، هر دو تمایل به آسیب به اپیدرم دارند. این آسیب ممکن است حتی در لایه درم زیر اپیدرم شدیدتر باشد، زیرا اشعه UVA بافت انعطاف پذیر آنجا را مختل کرده و به سلول DNA آسیب می رساند.

اشعه UVA در همه روزهای سال و نه فقط در تابستان برای پوست مضر است. ما اغلب فراموش می کنیم که 50 درصد از اشعه UVA در دوره ای غیر از تابستان می آید. به همین دلیل برای جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد لکه های تیره باید در تمام فصول سال از محصولات پوستی حاوی محافظ UVA و UVB استفاده کنیم.

اگر پوست من هر از چند گاهی نیاز به محافظت داشته باشد ؟

اگرچه اشعه خورشید در هر زمانی از سال مضر است، اما بیشتر زنان به مدت 365 روز به شدت از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. در این مرحله، می توانید برخی مصالحه های معقول را در روال مراقبت از پوست خود انجام دهید.

اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوا چندان صاف نیست یا در طول روز زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرید و هر روز آرایش می‌کنید... در چنین مواقعی، استفاده از ضد آفتاب بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشد. با نگاه کردن به برنامه و شرایط آب و هوایی آن روز می توانید ارزیابی کنید که آیا باید از ضد آفتاب استفاده کنید یا خیر.

چه زمانی باید از محصولات حاوی SPF در مراقبت از پوست استفاده کنم؟

در بهار، زمانی که شروع به گذراندن وقت بیرون در یک کافه می کنید،

وقتی آخر هفته بیرون می روید، وقتی احساس می کنید که خورشید صورتتان را گرم می کند،

در تابستان حتی اگر به تعطیلات نمی روید و در شهر هستید، حتما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پچ زیر چشم چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه استفاده کنیم؟

چه فیلترهای UV در کرم روز من وجود دارد؟

آزمایشگاه‌های آرایشی محصولات مراقبت از پوست را تولید کرده‌اند که حاوی فیلترهای UVA و UVB هستند تا از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنند. در آب و هوای معتدل، محصولات مراقبت از پوست حاوی SPF 15/20 مفید خواهند بود.

چگونه می توان از کرم صورت حداکثر بهره را برد؟

هنگامی که به تنهایی استفاده می شود، در واقع می توانید از مزایای بیشتری از کرم های صورت که پوست را تغذیه و مرطوب می کنند، بهره مند شوید. چطور؟

  1. پوست خود را تمیز کنید

پوست تمیز مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست را بسیار بهتر جذب می کند. کثیفی، مواد آرایشی و باقیمانده‌ها می‌توانند مانع از انجام کار و نشان دادن اثر محتوای موجود در کرم شوند. به همین دلیل باید بعد از تمیز کردن خوب پوست، کرم صورت خود را بمالید. برای این کار می توانید از پاک کننده آرایش استفاده کنید.

  1. از شر پوست مرده خلاص شوید

لایه برداری منظم به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. به لطف پوستی عاری از پوست مرده، اپیدرم به مواد موجود در کرم صورت که استفاده می‌کنید، اجازه می‌دهد تا به طور فعال‌تری جذب شده و عمل کنند. شما می توانید با توجه به نوع پوست و حساسیت خود تعیین کنید که چند بار لایه برداری کنید. برای درخشش پوست خود، حتما باید لایه بردار را امتحان کنید.

  1. تسریع جریان خون

می توانید با ماساژ صورت با انگشتان خود یا با برس های مکانیکی که همین کار را انجام می دهند، جریان خون در پوست خود را افزایش دهید. به این ترتیب پوست خود را فعال کرده و کمی آن را گرم خواهید کرد. بنابراین، مواد موجود در محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنید، راحت تر به پوست شما نفوذ می کنند، به طور خلاصه، کرم صورت که استفاده می کنید موثرتر خواهد بود.

  1. مواد تشکیل دهنده مناسب برای مراقبت از پوست خود را انتخاب کنید

هیچ فایده ای ندارد که روی موادی که پوست شما به آن نیاز ندارد سرمایه گذاری کنید. شما می توانید محصولات مراقبت از پوست را با مواد مرطوب کننده برای پوست های خشک، سفت کننده برای افتادگی پوست، ضد چروک برای پوست های بالغ، مات کننده برای پوست های روشن و مواد روشن کننده برای پوست های لک دار انتخاب کنید. با همه اینها، هر نوع پوستی نیاز به مرطوب کننده دارد. مرطوب‌کننده‌ها بافت پوست را حجیم می‌کنند و اپیدرم را با مواد فعال نفوذپذیرتر می‌کنند. با این حال، البته در مصرف آن زیاده روی نکنید، کافی است مقدار کافی را به صورت و گردن خود بمالید.

  1. بافت متناسب با پوست خود را انتخاب کنید

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بافت کرم صورت که استفاده می کنید با نوع پوست شما مناسب باشد. فرمول های سبک و مایع برای پوست های چرب و مختلط مناسب هستند، در حالی که فرمول های متراکم برای پوست های خشک مناسب تر هستند. با انتخاب بافت کرم مرطوب کننده مناسب، بیشترین لطف را به پوست خود می کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید