06:24 , 1401/6/29
کد خبر: 000015398
بازدید: 1479
ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

ماسک های مو یکی از لذت بخش ترین راه ها برای مراقبت از موهای شما هستند. هنگامی که عادت به تهیه ماسک مو دارید، این کار نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز بازده خوبی برای شما خواهد داشت.

ماسک مو چه می‌کند، چگونه استفاده می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، قبل از شروع استفاده از ماسک مو، مطمئن شوید که زمان لازم را دارید، زیرا ماسک های مو که برای مرطوب کردن و ترمیم مو استفاده می شود حداقل به مدت 20 دقیقه روی مو باقی می مانند. برای آموزش ساخت ماسک مو به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ماسک مو نوعی نرم کننده قوی است که رطوبت بالایی به موها می دهد. به طور کلی، همه ماسک ها باید به طور منظم یک یا دو بار در هفته استفاده شوند. برخی از ماسک ها به غیر از رطوبت رسانی، خواصی مانند ترمیم کننده، مغذی، محافظ رنگ و رطوبت رسانی بالا برای موهای خیلی خشک دارند. موهای شما می توانند مانند بدن شما خشک شوند. موهای خشک مانند نی کدر و ضعیف به نظر می رسند.

چیزی که موهای ما بیشتر به آن نیاز دارد رطوبت است. موهای کم آب ساییده می شوند، می ریزند، شادابی خود را از دست می دهند، به سرعت خشک می شوند و کدر می شوند. برای جلوگیری از این امر باید از ماسک موی مناسب با نوع مو استفاده کرد. ماسک مو با وجود شرایط آب و هوایی روزانه، رطوبت موهای شما را تامین می کند و نیاز رطوبتی موهای شما را برطرف می کند.

انتخاب ماسک مو بسیار مهم است. اول از همه باید از وضعیت موهای خود و نحوه درمان آن آگاه باشید. انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد؛ ماسک مو برای موهای چرب، ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده و ماسک موهای طبیعی برای موهای رنگ شده وجود دارد. در میان این انواع، مراقبت مورد نیاز موهای شما را فراهم می کند.

ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

چه کسی باید ماسک مو استفاده کند؟

اگر موهایشان ساییده، خشک یا کم آب است، باید از ماسک مو استفاده کنند. با این حال، قبل از استفاده از ماسک مو باید به نکاتی توجه کنید. قبل از استفاده از ماسک، باید بررسی کنید که آیا ماسک مو مورد نظر برای نوع موهای شما مناسب است یا خیر. هنگامی که شروع به استفاده از ماسک می کنید، اگر آن را یکباره استفاده کنید، می توانید نتایج موقتی دریافت کنید. برای نتایج موثر و دائمی باید به طور مرتب از ماسک مو استفاده کنید. باید از شستن مکرر موها با آب داغ خودداری کنید. 

انواع ماسک مو

انتخاب ماسک مو باید با توجه به شرایط و نوع جنس مو انتخاب شود تا کارایی لازم را داشه باشد در غیر این صورت از ماسک مو نامناسب می تواند نتیجه عکس برای موهای شما داشته باشد.

ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

ماسک ترمیم کننده مو

شما می توانید سلامتی قدیمی موهای خود را بازیابی کنید و موهای آسیب دیده خود را درخشان کنید. با استفاده از ماسک موی ترمیمی که روی موهای خود می زنید که در معرض عواملی مانند درمان های شدید، آلودگی هوا و آفتاب قرار گرفته اند، می توانید به موهای خود ظاهر طبیعی قدیمی و درخشانی بدهید. ماسک موی ترمیم کننده موهای آسیب دیده با تغذیه عمیق موهای شما را ترمیم می کند. زنان شاغل بیشتر از سشوار و صاف کننده استفاده می کنند. به غیر از این، پس از فرآیند رنگ کردن مو یک بار در ماه یا هر دو ماه، موها بیش از حد ساییده می شوند. مو با کمک ماسک هایی با خاصیت ترمیم کنندگی و تقویت کننده رطوبت و کراتینه تقویت شوند.

ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

 ماسک مغذی مو

ماسک های مو برای ریشه مو و پوست سر مغذی هستند. به موهای آسیب دیده کمک می کند تا ظاهر قدیمی خود را بازیابند. به موهای شما نرمی ابریشمی و براق می بخشد. کسانی که دائماً موهای خود را رنگ می کنند، قطعاً به ماسک های موی مغذی نیاز دارند. این به این دلیل است که مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیندهای رنگ کردن، مو را ضعیف می کند. موها نازک تر می شوند، خشک می شوند و به مرور زمان شروع به شکستن می کنند. ماسک های با خاصیت مغذی با بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو، از ضعیف شدن موها جلوگیری می کنند.

 ماسک محافظ موی رنگ شده

درخشندگی و شادابی مو با رنگ شدن محو می شود و شما دوباره همان فرآیند رنگ کردن را انجام می دهید. دلیل اینکه موهای شما به سرعت روشن می شود، ماسک هایی است که استفاده می کنید. ماسک ها بر اساس نوع مو تقسیم می شوند. رنگ مو می تواند موهای شما را نفوذپذیر کند. این باعث می شود موهای شما راحت تر رطوبت خود را از دست بدهند. به عبارت دیگر، هر بار که موهای خود را می شویید، رطوبت بیشتری نسبت به حالت عادی از دست می دهید و این امر ساختار رنگ مو را مختل می کند. برای اینکه رنگ بیشتر روی موهایتان بماند، باید موهایتان را مرطوب کنید. بسیاری از برندهای مو ماسک های مخصوص موهای رنگ شده را تولید می کنند. این نوع ماسک ها نه تنها از حفظ ساختار رنگ در موهای شما حمایت می کنند، بلکه به رنگ درخشندگی و شادابی می بخشند.

ماسک مو چیست/ انواع ماسک مو+ شرایط استفاده

ماسک مو برای موهای خشک

خشکی مو دلایل زیادی دارد. ممکن است پوست سر شما خشک باشد و سبوم کافی تولید نکند. اگر موهایمان خشک باشد، پوست سرمان به اندازه کافی تغذیه نمی شود و کدر، بی روح و فرسوده به نظر می رسد. راه حل های زیادی برای نجات موهایتان از این وضعیت وجود دارد. با ماسکی که استفاده خواهید کرد، رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می کند.

ماسک مو چند دقیقه باید روی مو باقی بماند

این سوال معمولا بعد از سوال "نحوه استفاده از ماسک مو" مطرح می شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، زمان نگهداری ماسک مو ممکن است متفاوت باشد. اگر قصد استفاده از ماسک موی آماده را دارید، دستورالعمل استفاده در پشت محصولات ماسک مو را دنبال کنید.

مدت زمان انتظار ماسک موی خانگی روی مو معمولا بین 20 تا 40 دقیقه متغیر است. زمان انتظار ایده آل با دستور العمل ها نشان داده شده است. اما اگر بعد از استفاده از ماسک‌های خانگی که با مواد طبیعی مانند ماسک آووکادو، ماسک موی آب برنج تهیه شده‌اند، حساسیت‌های پوستی مانند خارش و سوزش احساس کردید، موهای خود را آبکشی کرده و ماسک را بردارید. و دیگر آن را تکرار نکنید. به خصوص برای ماسک های خانگی، می توانید با انجام پچ تست قبل از استفاده، احتمال حساسیت را تشخیص دهید.

آیا ماسک مو را می توان روی پوست سر گذاشت؟

 این یکی از سوالات متداول بعد از سوال "نحوه استفاده از ماسک مو" است. از آنجایی که ماسک‌های مو برای تغذیه پوست سر و تارهای مو طراحی شده‌اند، معمولاً روی پوست سر اعمال می‌شوند. اگر در دستورالعمل استفاده به طور خاص عبارت «عدم استفاده روی پوست سر» ذکر نشده است، می توانید ماسک را با ماساژ روی پوست سر خود نیز بمالید. همچنین باید پیشنهاد کاربردی را در دستور العمل ماسک های طبیعی موی خانگی در نظر بگیرید. از این گذشته، دستور العمل های ماسک مو اغلب پوست سر را نیز هدف قرار می دهند و قرار است به آرامی روی پوست سر اعمال شوند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید