06:20 , 1401/6/7
کد خبر: 000015009
بازدید: 1287
طرز تهیه ماسک برای آبرسانی فوری پوست +ترفندهای خانگی

اگر به دنبال آبرسانی عمیق به پوست صورت خود هستید این مطلب مخصوص شماست.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، خشکی پوست وضعیتی است که در آن میزان رطوبت در اپیدرم که بالایی ترین سزح پوست است کاهش پیدا می کند. اپیدرم به طور ژنتیکی در تمامی انواع پوست وجود دارد.

علاوه بر خشکی ژنتیکی پوست افراد، پوستی که در اثر رطوبت و تغییرات دما تعادل رطوبت آن به هم می‌خورد نیز می‌تواند خشک، حساس و متشنج شود. پوست خشک که حساس است و هرگونه لایه برداری، ترک خوردگی، احساس درد، اگزما، خارش می تواند مشکلاتی ایجاد کند که بر زندگی افراد تأثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، پوست های خشک که نمی توانند به اندازه کافی نیاز رطوبتی خود را تامین کنند، مستعد چین و چروک های زودرس و خطوط ریز هستند.

ماسک های مرطوب کننده برای پوست های خشک

ماسک آووکادو و عسل

ماسک سبوس جو دوسر

ماسک تخم مرغ

ماسک مخلوط عسل و تخم مرغ

ماسک موز

ماسک شیر 

ماسک پودر چوب صندل

ماسک آلوئه ورا

Evde bakım sırları! Lekeler için 2 özel maske tarifi

چند ترفند برای کاهش علائم ناراحت کننده پوست خشک

پوست های خشک بسیار حساس هستند اما ترفند هایی نیز وجود دارد که می توان علائم ناراحت کننده پوست خشک را کاهش داد.

اگر شما هم جزو آن دسته ازافرادی هستید که پوست خشکی دارید، در زمان تمیز کردن روزانه پوست خود به جای صابون از محصولات طبیعی استفاده کنید که پوست را خشک نکرده و الکل ندارند.

در هوای سرد، بعد از دوش گرفتن یا بعد از شستن صورت، بدون اطمینان از خشکی کامل پوستتان نباید بیرون بروید و باید پوست خود را با یک محصول مرطوب کننده که به طور مرتب استفاده می کنید، مرطوب کنید.

محصولات آرایشی زیادی در بازار وجود دارد که پوست خشک را مرطوب کرده و آن را شاداب، سالم و روشن نشان می دهد. با این حال، از آن جایی که استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی روی پوست ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، می توانید با استفاده از دستان شفابخش طبیعت با دستور العمل های ماسک برای پوست خشک از پوست خود مراقبت کنید.

به جای محصولات آرایشی گران قیمت و مراقبت از پوست که باعث قرار گرفتن در معرض بسیاری از مواد شیمیایی مضر می شود، می توانید با دستور العمل های ماسک خانگی و مرطوب کننده برای پوست خشک با مواد طبیعی که به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید، پوستی سالم داشته باشید.

kuru ciltler için maske

ماسک خانگی آووکادو و عسل برای پوست خشک

در بین ماسک‌های پوستی، محبوب‌ترین آن‌ها توصیه‌های ماسک برای پوست‌های خشک است، زیرا تقریباً همه افراد به دلیل شرایط محیطی، حتی به صورت دوره‌ای، مشکل خشک شدن پوست را دارند.

آووکادو با داشتن ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید، یک مرطوب کننده بسیار موثر برای پوست است. ماسک طبیعی آووکادو را می توان به راحتی و تنها با دو ماده تهیه کرد و استفاده کرد.

مواد:

½ آووکادوی رسیده (تیره – نرم)

1 قاشق چایخوری عسل ارگانیک

کاربرد:

می توانید انواع ماسک های عسل زیادی را برای پوست های خشک مشاهده کنید. این دستور یکی از پر استفاده ترین هاست.

برای تهیه ماسک طبیعی آووکادو، ابتدا نصف آووکادو را در یک کاسه با چنگال له کنید تا غلظتی به دست آید که بتوان آن را روی پوست مالید.

در مرحله دوم نصف قاشق چایخوری عسل را به نصف آووکادویی که له کرده اید اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مخلوطی را که آماده کرده اید به عنوان ماسک روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی صورت خود بماند و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

اگر پوست خیلی خشکی دارید می توانید هفته ای دو بار ماسک را روی پوست خود بزنید.

kuru ciltler maske

ماسک خانگی تخم مرغ برای پوست خشک

این یک دستور العمل عالی برای کسانی است که به دنبال ماسک خانگی مناسب برای پوست خشک هستند. این ماسک با زرده تخم مرغ که حاوی مواد معدنی مهم برای پروتئین و ساختار پوست است، به پوست خشک رنگ پریده، ناسالم و خسته شما کمک می کند تا نرم شود و ظاهری شاداب به دست آورد.

مواد:

زرده تخم مرغ 1 عدد

1 قاشق چایخوری عسل

2 قاشق چایخوری روغن زیتون

کاربرد:

برای تهیه ماسک، همه مواد را در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را به طور یکنواخت روی پوست خود بمالید.

پس از 10-15 دقیقه صبر کردن، با آب سرد فراوان بشویید.

kuru cilt bakımı

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید