11:18 , 1403/2/17
کد خبر: 000047145
بازدید: 1152
درمان حسادت از دیدگاه امام علی

در این مطلب اطلاعات بسیاری درباره بهترین راه دینی برای درمان حسادت از دیدگاه امام علی را مطالعه می کنید.

به گزارش خبرنگار مذهبی ایونا، حسادت در واقع رفتاری نامناسب در برابر موفقیت و یا موقعیت افراد دیگر می باشد، ریشه اصلی حسادت در کمبودهایی است، که در افراد مختلف وجود دارد، حسادت وابسته به گروه سنی خاصی نمی باشد و در هر رنج سنی این عادت بد می تواند ظاهر شود. در صورتی که حسادت درمان نشود، به یکی از عادت های بد فرد تبدیل خواهد شد، حسادت در مراحل اولیه در رده رفتارهای قابل درمان می باشد، اما به مرور زمان به جزئی از شخصیت فرد تبدیل خواهد شد، که درمان در چنین حالتی سخت تر خواهد بود. با کمی بررسی دقیق تر به راحتی متوجه این نکته می شوید، که در حال حاضر راهکارهای مختلفی وجود دارد، که شما به کمک آن ها به راحتی می توانید حسادت را برای همیشه درمان کنید و با این اختلال رفتاری برای همیشه خداحافظی کرده و یک زندگی نرمال داشته باشید. معجزات دین فقط مختص اموری محدود نیست و بارها معجزات و خواص سوره های قرآنی در درمان مشکلات رفتاری ثابت شده است، امام علی به عنوان یکی از پرچمداران دین اسلام این مسئله را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و از دیدگاه امام علی درمان حسادت توسل به خدواند می باشد، تحت چنین شرایطی شما می توانید از معجزات بی نظیر قرآنی به راحتی بهره مند شوید. درمان حسادت به کمک ذکرها و آیات قرآنی بسیار راحت تر است، در حالی که در دیگر روش ها شما باید وقت و هزینه بیشتری را صرف کنید. با درمان حسادت دیگر شما درگیر این رفتار بد نخواهید شد و از یک زندگی عادی به دور از هرگونه عادت بدی می توانید نهایت لذت را همیشه ببرید.

ذکر برای درمان حسادت:

از زمانی که اسلام به عنوان یک دین کامل تمامی ابعاد زندگی فردی را تحت الشعاع خود قرار داده است، بشر با معجزات مختلفی رو به رو شده و به همین علت اسلام به عنوان یک دین کامل در طول تاریخ شناخته شده است. اسلام ریشه تمامی مشکلات انسانی را به طور قطعی و ۱۰۰ درصدی از بین می برد و شما دیگر با مشکلات مختلف رفتاری دست و پنجه نرم نخواهید کرد. یکی از معجزات دین اسلام اصلاح رفتارهای بد و نامناسب می باشد، هدف اصلی دین اسلام ارتقاء روح انسانی به درجات بالا و جلوگیری از ایجاد هرگونه رذایل اخلاقی می باشد. دین اسلام بیشتر با اصلاح رفتارهای نامناسب به دنبال تقویت روح است، شما در سایه دین اسلام می توانید به یک انسان کامل و بدون نقص در طول زندگی خود تبدیل شوید، که از هر جهت بی بدیل می باشد.

بهترین راه دینی برای درمان حسادت از دیدگاه امام علی (ع)

با نگاهی به زندگی پیامبران اسلام و ائمه اطهار متوجه می شوید، این انسان های بزرگ و معصوم همیشه بشر را به رفتارهای مناسب و دوری از حسادت دعوت کرده اند، حسادت درهای جلب محبت را در قلب شما بسته و امکان دور شدن شما از خداوند را افزایش می دهد، حسادت اگر وارد مراحل خطرناکی شود، شما با مشکلات بسیار جدی تری مواجه خواهید شد. امام و پیامبران دین اسلام بارها در احادیث، کتب مقدس و حتی گفته های خود که نسل به نسل سینه به سینه منتقل شده اند، ذکرهای مختلفی را معرفی کرده اند، که شما به کمک این ذکرها می توانید ریشه هرگونه حسادتی را برای همیشه در قلب و تن روح خود ریشه کن کنید و از یک زندگی سالم و با روحی نزدیک به خداوند بیشتر لذت ببرید. برخی از این ذکرها که از دیدگاه امام علی بهترین روش برای درمان حسادت در بین انسان ها شناخته می شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • ذکر ماشاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم: شما برای درمان حسادت خود می توانید این ذکر را روزانه ۳ مرتبه قبل از نماز تکرار کنید، نسخه امام سجاد برای درمان حسادت تکرار این ذکر در مواقعی است، که شما به دیگران حس حسادت دارید، اگر این ذکر همیشه ورد زبان شما باشد، دیگر شما با رفتاری نظیر حسادت در طول زندگی خود مواجه نخواهید شد. توجه داشته باشید، که ریشه اصلی حسادت برخی از حالات روانی است، که از عدم اعتماد به نفس و خود کوچک بینی فرد ایجاد می شود‌.

شما به کمک این ذکر به خود یادآوری می کنید، که هیچ نیروی قوی تر از خداوند در این دنیا وجود ندارد.

  • ذکر اَللّهُمَّ رَبَّ مَطَرٍ حابِسٍ وَ حَجَرٍ یابِسٍ وَ لَیْلٍ دامِسٍ وَ رَطْبٍ وَ یابِسٍ رُدَّ عَیْنَ الْعایِنِ عَلَیْهِ فى کَبِدِهِ وَ نَحْرِهِ وَ مالِهِ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى مِنْ فُطُورٍ ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ اِلَیْکَ الْبَصَرُ خاسِئاً وَ هُوَ حَسیر: این ذکر در واقع در کتاب مفاتیح الجنان برای درمان حسادت معرفی شده است، معنی این ذکر، خدایا اى پروردگار باران زندانى و سنگ خشک و شب تار، و‌تر و خشک، چشم چشم زن را به خودش بازگردان، در جگر و گلو و دارایى اش، پس بازگردان دیده را، آیا مى بینى شکافى؟، سپس دیده را دوباره بازگردان. دیده به سویت باز مى گردد ناتوان و درمانده است، قطعا می باشد.

شما با دقت در مفهوم و معنای این ذکر متوجه می شوید، که حسادت ناشی از عجز و ناتوانی فردی است، که به خود ایمان ندارد، شما به کمک کلام خدا می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و با این حس بد دیگر مواجه نشوید.

  • ذکر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ بِسْمِ اللَّهِ الْعَظیمِ عَبَسَ عابِسٍ وَ شَهابَ قابسٍ حَجَرَ یابِسٍ رَدَدْتُ عَیْنَ‌العایِنِ عَلَیْهِ مِنْ رَأسِهِ اِلى قَدَمَیْهِ اَخَذَ عَیْناهُ قابِضٌ بِکِلاهُ وَ عَلى جارِهِ: این ذکر یکی از دعاهای پیامبر بزرگ اسلام در حق امام حسین و امام حسن می باشد و در دین اسلام یکی از ذکرها مجرب برای درمان حسادت و چشم زخم معرفی شده است، شما به کمک این ذکر ریشه هرگونه حسادت را در قلب خود برای همیشه از بین می برد، تمامی ابعاد زندگی شما پس از درمان حس حسادت رنگ بوی متفاوت تری به خود خواهد گرفت.
  • ذکر وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ: این ذکر برگرفته از آیات شفابخشی است، که برای افرادی که حس حسادت در قلب ها آن ها جایگاه گرفته، می تواند بهترین روش درمانی قرآنی باشد، این آیه علاوه بر درمان حسادت باعث جلوگیری از ایجاد چشم زخم نیز می شود، روزانه ۵ مرتبه این ذکر را قبل از غروب آفتاب یا نیت خالص و با قلبی پر از ایمان الهی تکرار کنید.

بهترین راه دینی برای درمان حسادت از دیدگاه امام علی (ع)

درمان حسادت از دیدگاه قرآن:

حسادت شاید در نگاه اول یک رفتار نامناسب به شمار بیاید، که فقط خود فرد را آزرده خاطر می کند، در حالی که به هیچ عنوان این گونه نیست، حسادت از دیدگاه قرآن تاثیرات بسیار مخربی در زندگی اطرافیان نیز می تواند داشته باشد. از دیدگاه قرآن حسادت باعث جذب نیروهای شیطانی و همچنین منفی در زندگی فرد می شود و این حس های بد قابل انتقال به فرد مقابل می باشد. پیامبر اکرم بارها اشاره کرده اند، که شما با درمان حسادت از ایجاد چشم زخم نیز می توانید جلوگیری کنید، در واقع چشم زخم ناشی از حس حسادت می باشد، که در فرد وجود دارد، از دیدگاه قرآن و خداوند درمان حسادت نزدیکی به خدا می باشد.

خداوند متعال هرگونه حس بدی را از قلب و روح انسان پاک می کند و او را به سمت یک زندگی پر از انرژی های شفابخش هدایت می کند. از دیدگاه قرآن شما برای درمان حسادت باید پایه های دین و ایمان را در قلب خود بیشتر از هر زمانی تقویت کنید، برای ایجاد چنین حس معجزه آسایی شما باید نماز اول وقت را در اولویت خود قرار دهید، به هیچ عنوان شما نباید از نماز دوری کنید، اخلاص در کارهای روزمره و زکات می تواند در درمان حسادت موثر باشد، شما به کمک روزه داری به خود یادآوری می کنید، که هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست، خداوند کلام شیوا خود را در آیات قرآنی مربوط به درمان حسادت بارها اشاره کرده است، که تنها راهکار برای رهایی از این حس بازگشت به آغوش خداوند می باشد، آغوش گرم خداوند شما را از هرگونه گناه و رفتار بدی پاک خواهد کرد و شما به راحتی می توانید به زندگی عادی خود برگردید. آیه ۱۲۰ سوره آل‌ عمران آمده است: إِن تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُواْ بِهَا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا إِنَّ اللّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ؛ اگر به شما خوشى رسد آنان را بدحال مى‌‏کند و اگر به شما گزندى رسد بدان شاد مى‌‏شوند و اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید نیرنگشان هیچ زیانى به شما نمى‏‌رساند یقیناً خداوند به آن‌ چه مى‏‌کنند احاطه دارد.

بهترین راه دینی برای درمان حسادت از دیدگاه امام علی (ع)

این آیه قرآنی منظور خداوند را از این حس درونی که در قلب و روح برخی از انسان ها ایجاد می شود، به وضوح آشکار می کند. در آیه ۲۲ سوره نساء نیز بارها به ویژگی های افراد حسود و خودخواه اشاره شده است، که با این رفتار فقط ریشه های ایمان را از قلب خود دور می کنند و در نهایت در معرض نیروهای شیطانی قرار می گیرند. حجت الاسلام بزرگ ایران آیت الله مکارم شیرازی بارها در گفته های خود کلام و منظور خداوند را این گونه عنوان کرده است، که حسادت به نوعی یک گناه در حق خود و دیگران به شمار می آید.

شما با تقویت حس حسادت در خود می توانید بذرهای گناهان کبیره بزرگ تر را در دل خود به راحتی ایجاد کنید. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید