16:06 , 1403/1/28
کد خبر: 000045520
بازدید: 1154
فواید کیسه آب گرم برای رحم

کیسه آب گرم برای تسکین دادن دردهای دوران پریودی توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، معمولاً متخصص برای درمان گرفتگی عضلانی دردناک و ناگهانی، استفاده از کمپرس‌های گرم یا سرد را توصیه می‌کند. کیسه‌های آب گرم وسایل کاربردی ارزان قیمتی هستند که در هر خانه‌ای فواید زیادی برای تسکین درد دارند. می‌توانید به جای استفاده کردن از تشک‌های حرارتی، یک کیسه آب گرم برای برطرف شدن اسپاسم زمان پریودی خود خریداری کرده و دردهای خود را کاهش دهید.

کیسه آب گرم اگر به طور منظم توسط شما مورد استفاده قرار گیرد، به مرور زمان دردهای مفاصل را نیز کمتر کرده و برای ماهیچه‌ها فواید زیادی دارد. بدنسازان و ورزشکاران می‌توانند برای کم شدن درد عضله‌ها و گردن خود از کیسه‌های آب گرم استفاده کنند. کیسه پرکاربرد آب گرم برای برطرف شدن آرتروز، تنش عضلانی، گرفتگی عضلات و درد معده مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

فواید کیسه آب گرم برای رحم

ساخت کیسه آب گرم در خانه

با استفاده از یک کیسه یا پد حرارتی، می‌توانید وسیله‌ای برای تسکین دردهای پشت و گردن خود در منزل داشته باشید. حرارت اعمال شده از سوی کیسه آب گرم، برای کاهش درد عضلات بسیار مفید است. حرارت درمانی جریان خون موجود در نواحی مختلف بدن را افزایش داده و درد این نواحی را کمتر می‌کند.‌ بنابراین بانوان از این کیسه‌ها می‌توانند در دوران قاعدگی بر روی شکم خود استفاده کنند تا دردهای آنها کاهش پیدا کند. 

حرارت کیسه‌، رگ‌های خونی بدن را باز کرده و سبب می‌شود به ناحیه دردناک، خون و اکسیژن بیشتری برسد و درد آن کمتر شود. این حرارت درمانی به وسیله کیسه‌های آب گرم، برای کاهش اسپاسم عضلات بسیار مفید است. علاوه بر آن می‌توانید برای استراحت تاندون‌ها، عضلات و رباط ها از آن استفاده کنید.‌ پزشکان توصیه می‌کنند، از پد یا کیسه‌های آب گرم برای برطرف شدن دردهای قلبی عروقی و یا عفونت‌های ایجاد شده در دستگاه ادراری استفاده کنید. 

آیا می‌توان در دوران بارداری از کیسه آب گرم استفاده کرد؟

برخی از بانوان در دوران بارداری از گردش خون پایین در پاهای خود احساس نگرانی کرده و معمولاً برای گرم نگه داشتن آنها در طول شب و داشتن خواب راحت، از کیسه‌های آب گرم استفاده می‌کنند که بسیار مفید است. این کیسه‌ها به برق و دیگر امواج احتیاجی نداشته و هیچگونه امواج خطرناکی برای بانوان باردار ندارند. بنابراین استفاده کردن از کیسه‌های آب گرم در دوران بارداری برای مادر و جنین مشکلی ایجاد نکرده و کاملاً روشی ایمن محسوب می‌شود. 

پزشک زنان از مادران باردار می‌خواهد تا در این دوران از بالا رفتن دمای داخلی بدن تا حد ممکن جلوگیری کنند. زیرا دمای بالاتر از ۱۰۱ درجه فارنهایت بدن زنان باردار، سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. استفاده از حمام آب گرم، سونا و استفاده کردن از تشکچه‌های برقی از مواردی هستند که دمای داخلی بدن زنان باردار را افزایش می‌دهند. 

اما حرارت ایجاد شده از طریق کیسه‌های آب گرم، دمای بدن مادران باردار را در حد نرمال بالا برده و خطری برای آنها ایجاد نمی‌کند. زنان در دوران بارداری برای کم کردن دردهای کمر و شکم خود می‌توانند از این کیسه‌های آب گرم استفاده کنند.

فواید استفاده از کیسه‌های آب گرم چیست؟

همواره کیسه آب گرم را درون یک کاور گذاشته و سپس آن را بر روی پوست بدن خود قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. از آنجایی که پوست بدن بانوان باردار نسبت به سایر افراد حساس‌تر بوده، قرار دادن مستقیم کیسه آب گرم بر روی پوست آنها ممکن است سبب سوزش یا التهاب شود. به هیچ عنوان از آب جوش بسیار داغ برای کیسه‌های مورد نظر جهت تسکین دردهای خود استفاده نکنید. کیسه‌های آب گرم علاوه بر اینکه دردهای عضلانی شما را کمتر می‌کنند، استفاده‌های دیگری نیز دارند که عبارتند از:

• کاهش کمردرد

بسیاری از مردم معمولاً در طول زندگی خود بارها دچار کمردرد می‌شوند، برای تسکین درد کمر خود می‌توانند از کیسه‌های آب گرم استفاده کنند. این کیسه‌ها حرارت مورد نظر را به صورت موضعی بر روی کمر ایجاد کرده و دردهای آن را برطرف می‌سازند. برای دردهای موضعی در عضلات کمر و سایر نقاط بدن، حرارت کاملا التیام بخش است. در نتیجه می‌توانید از کیسه‌های منعطف آب گرم بر روی کمر یا شکم خود برای کم شدن درد استفاده کنید. 

• تسکین درد قاعدگی

بسیاری از بانوان دوران پریودی بسیار دردناکی را تجربه می‌کنند، کیسه‌های آب گرم برای تسکین یافتن دردهای آنها در این دوران بسیار مفید است. برای این کار لازم است کیسه مورد نظر را با آب نسبتاً داغ پر کنید و آن را بر روی رحم، اطراف تخمدان و روی شکم خود بگذارید تا درد این نواحی را کاهش دهد. 

• کمک به هضم غذا

اگر هضم غذا برای شما مشکل شده می‌توانید کیسه آب گرم را بر روی معده خود گذاشته تا حرارت آن، جریان خون را در سیستم گوارشی شما افزایش بدهد و هضم غذا سریع‌تر انجام شود. 

• کم شدن استرس

گرمای حاصل شده از طریق کمپرس آب گرم، زمانی که آن را بر روی سر یا شکم خود می‌گذارید، در تمام بدن منتقل شده و آرامش بیشتری را در شما به خصوص در فصل زمستان ایجاد می‌کند. با این کمپرس آب گرم، مقدار زیادی از استرس روزانه شما کاهش پیدا کرده و آرام‌تر خواهید شد. 

• کاهش درد گردن

برخی از اوقات به دلیل خوابیدن در وضعیت نامناسب یا کار کردن زیاد، دچار درد گردن می‌شوید. می‌توانید برای کم کردن درد گردن، از کمپرس‌های آب گرم در این ناحیه برای بهبود گردش خون آن استفاده کنید. اگر از درد گردن یا دندان خود کلافه شده‌اید، بهتر است به جای استفاده از مسکن‌های قوی مضر، از کیسه‌های آب گرم برای برطرف شدن درد آنها استفاده کنید. 

• کیسه آب گرم برای برطرف کردن مشکلات روده بزرگ

برخی از افراد در روده‌های خود، دردهای زیادی را تجربه می‌کنند که برای کاهش درد آن می‌توانند از کیسه آب گرم استفاده کنند. به این منظور باید کاملاً دراز کشیده و کیسه را بر روی شکم و ناحیه درد خود بگذارید. با حرارت ایجاد شده از طریق کمپرس‌های آب گرم، ماهیچه‌های روده بزرگ کاملا شل شده و بعد آن کاهش پیدا می‌کند. 

• کاهش درد کمر با کیسه آب گرم

گرما درمانی به وسیله این کمپرس‌ها، می‌تواند بهترین روش موثر برای کاهش درد کمر باشد. حرارت ایجاد شده از طریق کیسه‌های آبگرم، جریان خون در ناحیه کمر را افزایش داده و درد این ناحیه را کمتر می‌کند. می‌توانید برای ترمیم کردن عضلات آسیب دیده و بهبود سفتی کمر، از کمپرس‌های آبگرم در این ناحیه استفاده کنید. 

فواید کیسه آب گرم برای رحم

عوارض کیسه آب گرم در پریودی

به طور کلی کمپرس‌ها یا کیسه‌های آب گرم برای استفاده در دوران قاعدگی فواید زیادی دارند. اگر از نوع با کیفیت این محصول برای دوران پریودی و دردهای آن استفاده کنید، هیچگونه عوارضی در پی نخواهند داشت. در صورتی که از نوع بی‌کیفیت کیسه‌های آب گرم استفاده کنید، ممکن است درب آنها باز شده یا خود کیسه پاره شود و آب داغ آن صدماتی را به بدن شما وارد کند. 

کیسه آب گرم برای رحم سرد

کیسه‌های آب گرم برای دوران بارداری، رحم سرد و دوران پریودی کاربردهای زیادی دارند. برای تسکین دادن دردهای عضلانی و درمان رحم سرد بهترین ابزار در هر خانه‌ای می‌باشد. استفاده کردن از این کیسه‌ها هیچ محدودیت سنی نداشته و به تمامی بانوان توصیه می‌شود تا در دوران قاعدگی به جای مصرف کردن قرص‌های قوی مسکن، از آن استفاده کنند. این کیسه جریان خون را در محل مورد نظر افزایش داده و دردهای قاعدگی را کمتر می‌کند. 

نکات مهم در استفاده از کیسه آب گرم

اگر می‌خواهید برای بهبود دردهای دوران قاعدگی و درمان رحم سرد خود، بهترین کیسه آب گرم را خریداری کنید باید نوع با کیفیت آن را انتخاب کنید تا در زمان استفاده آسیبی در بدن شما ایجاد نشود. در زمان خریداری این محصول و استفاده کردن از آن باید نکات زیر را رعایت کنید که عبارتند از:

  1. • نوع مرغوب از کیسه‌های آب گرم را خریداری کنید تا استفاده کردن از آن برای شما لذت بخش باشد و صدمه‌ای در پوست بدن شما به وجود نیاورد. 
  2. • در زمان پر کردن کیسه‌های آب گرم، کاملا مراقب باشید تا آب داغ بر روی پوست بدن یا دستان شما نریزد. 
  3. • بعد از پر کردن کیسه آب گرم، درب آن را بسیار محکم ببندید تا به هیچ عنوان آب داغ بر روی بدن نریزد. 
  4. • بهتر است کیسه آب گرم را درون پارچه‌ای ضخیم قرار داده و بعد آن را بر روی پوست بدن بگذارید، تا عارضه‌های پوستی ایجاد نشود. 

سخن پایانی

کمپرس یا کیسه‌های آب گرم برای آقایان و بانوان کاربردهای زیادی در منزل به همراه دارند. زنان برای درمان کردن درد رحم و درد های فراوان دوران قاعدگی، می‌توانند از کیسه آب گرم برای کاهش دردهای خود استفاده کنند. هر کدام از عضلات بدن شما که دچار درد شده، می‌توانی کیسه را بر روی آن قرار دهید، حرارت ایجاد شده از طریق آنها گردش خون را در محل افزایش داده و درد آن را تسکین می‌دهد. 

علاوه بر آن گذاشتن کیسه‌های آب گرم بر روی شکم و کمر، استرس و اضطراب را از فردا کم کرده و باعث می‌شود آرامش بیشتری داشته باشد. بنابراین به جای مصرف کردن قرص‌های شیمیایی برای تسکین درد خود، بهتر است کمپرس‌های آبگرم را تهیه کرده و از آنها استفاده کنید. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید