09:55 , 1401/9/3
کد خبر: 000016735
بازدید: 1570
سریع ترین راه برای درمان سوختگی با آب جوش

چگونه سوختگی با آب جوش را درمان کنیم؟ درمان سریع سوختگی با آب جوش چگونه انجام می شود؟

اگر چه درمان بسیاری از بیماری ها کشف شده است اما راه حل و درمان قطعی برای سوختگی وجود ندارد. در ادامه مطلب به توصیه های درمانی سوختگی با آب جوش می پردازیم.

برای درمان سوختگی با آب جوش چه کار کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، راه حل 100 درصدی برای درمان سوختگی وجود ندارد. با این حال برای درمان سوختگی با آب جوش چه کار باید کرد؟ 

برای درمان سوختگی با آب جوش، سوختگی را ارزیابی کنید. سوختگی ها با توجه به شدت فزاینده به سوختگی های درجه یک، دو و سه طبقه بندی می شوند. سوختگی های درجه یک و دو بسیار دردناک هستند، اما سوختگی های درجه سه درد کمی دارند یا اصلا درد ندارند زیرا انتهای عصب آسیب دیده است. سوختگی درجه سوم می تواند باعث لک شدن یا سفیدی پوست شود. این سوختگی ها نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارند و در خانه قابل درمان نیستند. سوختگی درجه سوم با آب جوش نادر است زیرا نیاز به تماس چند ثانیه ای پوست آسیب دیده با منبع حرارت دارد. اگر سوختگی تاول زد یا قرمز رنگ بود، سوختگی درجه یک یا دو است و با کمک های اولیه قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: چه چیزی برای سوختگی خوب است؟

سریع ترین درمان سوختگی با آب جوش

سوختگی را خنک کنید

برای درمان سوختگی با آب جوش، سوختگی را خنک کنید. خیساندن سطح سوخته در آب سرد از آسیب بیشتر بافت جلوگیری می کند. این کار را می توان با فرو بردن ناحیه سوخته در یک کاسه آب سرد، نگه داشتن آن در زیر شیر آب، خیس کردن پارچه و قرار دادن آن روی ناحیه آسیب دیده انجام داد. از یخ یا آب یخ استفاده نکنید زیرا باعث آسیب بیشتر به پوست می شود.

برای درمان سوختگی از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید

پماد آنتی بیوتیک بزنید. پمادهای آنتی بیوتیکی از رسیدن باکتری ها به زخم جلوگیری می کند. همچنین بر روی زخم مهر و موم ایجاد می کند. کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه در اکثر داروخانه ها در دسترس هستند.

سریع ترین درمان سوختگی با آب جوش

سوختگی را ببندید

ناحیه سوخته را ببندید. این کار بهتر است با استفاده از یک پارچه استریل انجام شود. استفاده از هرگونه پارچه، چسب یا پارچه های پنبه ای که می تواند قسمتی از آن در زخم باقی بماند، خطرناک است. پارچه را به آرامی دور زخم بپیچید تا فشاری روی بافت آسیب دیده وارد نشود. این پارچه را هر روز عوض کنید.

در سوختگی با آب جوش مراقب عفونت باشید

مراقب عفونت باشید. علائم سوختگی عفونی عبارتند از رگه های قرمزی که از ناحیه سوخته ظاهر می شوند، افزایش تورم، ترشح و تب. زخم های سوختگی عفونی می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر عفونت گسترش یابد. اگر نگران عفونت هستید، با یک متخصص صحبت کنید تا مشخص شود که آیا به درمان بیشتری نیاز است یا خیر.

بیشتر بخوانید: چند توصیه مفید برای رهایی از آفتاب سوختگی

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید