09:49 , 1401/4/7
کد خبر: 000013283
بازدید: 1540
چند توصیه مفید برای رهایی از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در تابستان از جمله مواردی است که تقریبا تمام افراد حداقل یک بار آن را تجربه کردنه اند. در این مطلب توصیه های مفیدی را برای بهبود آفتاب سوختگی ارائه شده است.

چه چیزی برای آفتاب سوختگی مفید است؟ علائم آفتاب سوختگی چیست؟ چه چیزی برای آفتاب سوختگی مفید است؟ آیا آفتاب سوختگی درمان دارد؟ آیا جای آفتاب سوختگی می ماند؟ درمان سریع آفتاب سوختگی چیست؟ برای آفتاب سوختگی چه پمادی خوبه؟ درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست چیست؟ برای آفتاب سوختگی صورت چی خوبه؟ آفتاب سوختگی با وازلین درمان می شود؟ درمان آفتاب سوختگی صورت در طب سنتی کدام است؟

به گزارش ایونا، آفتاب سوختگی وضعیت التهاب حاد ناحیه آسیب دیده است که در نتیجه قرار گرفتن پوست در معرض نور شدید خورشید رخ می دهد. افراد و کودکان با رنگ پوست روشن در گروه خطر سوختگی قرار دارند و بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستند. آفتاب‌سوختگی می‌تواند با ایجاد اثرات سیستمیک خطرناک زمانی که در نواحی وسیع اتفاق می‌افتد، تهدیدکننده زندگی فرد باشد. به همین دلیل افراد با پوست روشن و به خصوص کودکان هنگام بیرون رفتن در زیر نور آفتاب از لوازم حفاظتی مانند کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند و از کرم ضد آفتاب غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی برای جلوگیری از مشکلات قلبی در گرمای شدید تابستان

آفتاب سوختگی خفیف فقط باعث قرمزی می شود، در حالی که سوختگی های شدید در فرآیند بهبودی می توانند باعث ایجاد تاول و زخم شوند. آفتاب سوختگی همچنین می تواند توسط یک منبع نور مصنوعی مانند سولاریوم ایجاد شود. آسیب ناشی از سوختگی در درجه اول اپیدرم، یعنی بالاترین لایه پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، آسیب و التهاب نیز می تواند در درم، لایه زیر اپیدرم رخ دهد. موارد مکرر آفتاب سوختگی باعث می شود پوست سریعتر پیر شود و در نهایت منجر به سرطان پوست شود.

چند توصیه مفید برای رهایی از آفتاب سوختگی

علائم آفتاب سوختگی چیست؟

یکی از علائم معمول آفتاب سوختگی قرمزی پوست است که اغلب با هر حرکت دردناک است. علاوه بر این، ممکن است پوست کمی متورم و خارش داشته باشد. در سوختگی های شدید، ممکن است تاول های پر از مایع روی پوست نیز وجود داشته باشد. در صورت وجود درد یا تورم شدید، لازم است با پزشک مشورت شود. اگر آفتاب سوختگی با هر یک از علائم زیر همراه باشد، بسیار مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید: تهوع و استفراغ، سردرد، تب، لرز کردن، گرفتگی گردن

اگر نوزادان یا کودکان خردسال در معرض آفتاب سوختگی قرار گرفته اند، در هر صورت باید با پزشک مشورت شود.

چه چیزی برای بهبود آفتاب سوختگی مفید است؟

در مورد آفتاب سوختگی، مهم است که پوست به اندازه کافی خنک شود. استفاده از سرما بر روی پوست باعث تسکین درد و جلوگیری از التهاب می شود. اما استفاده از وسیله های بسیار سرد مانند تکه های یخ برای درمان آفتاب سوختگی مناسب نیستند. استفاده از یک حوله آغشته به آب سرد کافی است. استفاده از کمپرس سرد باید حداقل به مدت نیم ساعت و در صورت امکان تا رفع درد در ناحیه سوختگی ادامه یابد. علاوه بر این، مصرف مایعات زیاد مهم است. زیرا در اثر آفتاب سوختگی مقدار زیادی مایعات از پوست از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اقدامات ضروری برای ایمن ماندن در گرمای شدید

استفاده از ماست سرد روی پوست سوخته که معمولاً در خانه برای آفتاب سوختگی استفاده می شود، به دلیل سرد بودن آن تنها می تواند درد را تسکین دهد، اما در شرایط التهابی ناشی از سوختگی روی پوست اثر درمانی ندارد. علاوه بر این، از آنجایی که باکتری های موجود در محصولات لبنی می توانند باعث عفونت شوند، لازم است از مصرف مواد غذایی مانند ماست و پنیر روی پوست خودداری شود. استفاده از خمیردندان روی پوست، کاربردی است که بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر خواهد داشت، بنابراین کاربردی است که هرگز نباید انجام شود.

بهترین کرم ضد آفتاب
چند توصیه مفید برای رهایی از آفتاب سوختگی

محصولات حاوی بابونه یا آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارند، اگر در ناحیه سوخته استفاده شوند، بهبود را تسریع می کنند. با این حال، قبل از استفاده از هر پماد یا کرم روی پوست، برای ایمنی لازم است آن را در ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید تا بررسی کنید که آیا به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید یا خیر. استفاده از ژل ها و لوسیون های مرطوب کننده روی نواحی سوخته چندین بار در روز کمک می کند از دست دادن مایعات به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: ناخنک چشم در اثر نور آفتاب

بیشتر بخوانید: برای پیشگیری از گرمازدگی چه بخوریم؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید