05:12 , 1401/5/1
کد خبر: 000014583
بازدید: 1763
روش‌های روشن کننده پوست در خانه/فوری و طبیعی

چگونه پوست را در خانه فقط با استفاده از محصولات طبیعی روشن کنیم؟ در این مطلب، می توانید یاد بگیرید که چگونه رنگ پوست خود را تنها با استفاده از محصولات طبیعی روشن کنید.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز چیست؟ معجزه سفید شدن پوست در یک هفته کدام است؟ قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت چیست؟ چیکار کنم صورتم سفید بشه؟ ماسک سفید کننده صورت فوری چیست؟ سفید شدن پوست در سه روز چگونه انجام می شود؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، نسل کنونی با استفاده از روش هایی برای داشتن پوستی روشن تر، پوست خود را جوان می کند. محصولات مراقبت از پوست گران قیمت بیشتر از اینکه برای پوست شما مفید باشند آسیب می‌رسانند و آن را برای مدت طولانی خشک می‌کنند. در نتیجه، افراد بیشتری به روش های طبیعی مراقبت از پوست برای روشن کردن رنگ پوست خود علاقه مند می شوند. 

روشن کردن پوست با ماست

اگر نمی دانید چگونه پوست را به طور طبیعی روشن کنید، ماست را امتحان کنید. ماست به دست آمده از شیر با تخمیر یک شبه سرشار از اسید لاکتیک است و همچنین به دلیل خاصیت روشن کنندگی پوست معروف است. اسید لاکتیک حاوی آلفا هیدروکسیل اسید (AHAs) است. به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و به آرامی سلول های مرده را از بالاترین لایه پوست پاک می کند. نصف لیوان ماست ساده و شیرین نشده بردارید و به محل مورد نظر بمالید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند و به آرامی با آب ولرم بشویید. این روند را روزانه به مدت چند هفته تکرار کنید تا متوجه تغییر قابل توجهی در رنگ پوست شوید.

طرز تهیه 12 ماسک صورت با ماست + 10 فواید ماسک ماست | مجله کوروش

روشن شدن پوست با آرد

آرد به عنوان یک عامل لایه بردار در آسیا به طور گسترده استفاده می شود. همچنین برای روشن کردن رنگ پوست استفاده می شود. آرد به حذف سلول های مرده پوست و چربی اضافی از پوست شما کمک می کند و مواد مغذی ضروری را اضافه می کند. در نتیجه پوست شما درخشش طبیعی پیدا می کند. آرد سفید را با مقداری شیر و عسل مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. می توان آن را 3-4 بار در هفته تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه ماساژ صورت انجام دهیم؟

معجزه سفید شدن پوست در یک روز با لیمو

لیمو به دلیل ماهیت اسیدی خود، یک عامل سفید کننده قوی است و مانند سایر کرم های روشن کننده پوست، به خوبی عمل می کند. با این حال، شما باید استفاده از دستور العمل های روشن کننده پوست مبتنی بر لیمو را به بیش از 2 بار در هفته محدود کنید، زیرا خاصیت سفید کنندگی آن می تواند منجر به خشکی پوست شود. محتوای ویتامین C موجود در لیمو همچنین به رشد سلول های جدید پوست کمک می کند، در حالی که آنتی اکسیدان های موجود در آن به بهبود رنگ پوست کمک می کند. یک لیمو را مستقیماً روی صورت خود بمالید یا از یک تکه پنبه استفاده کنید، مقداری آب آن را فشار دهید و روی آن بمالید. برای نتیجه بهتر می توان آن را با پودر زردچوبه یا پودر شیر و عسل مخلوط کرد.

ماسک و اسکراب شکر و لیمو برای پوست نرم و درخشان - مو تن رو

معجزه سفید شدن پوست در یک هفته با پرتقال

پرتقال منبع غنی ویتامین C است که یک ماده مغذی ضروری برای مراقبت مناسب از پوست است. همچنین دارای خواص روشن کنندگی پوست مانند ماست است که به روشن شدن رنگ پوست شما کمک می کند. مصرف منظم آب پرتقال یا میوه به بهبود و روشن شدن بافت پوست شما کمک می کند. یکی دیگر از راه های موثر برای روشن کردن پوست استفاده از خمیر پوست پرتقال و شیر است. پوست پرتقال را آسیاب کنید و سپس شیر را اضافه کنید تا خمیری در بیاید و روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بشویید. این فرآیند را می توان روزانه انجام داد.

بیشتر بخوانید: از درمان شوره سر تا جوش صورت و خال گوشتی با جوش شیرین

قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت با عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده پوست و همچنین یک عامل سفید کننده عمل می کند برخی افراد عسل را به عنوان قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت معرفی می کنند. هیدراتاسیون مناسب پوست ضروری است زیرا به حفظ پوست به درستی کمک می کند و به از بین رفتن جای زخم های قدیمی و زخم های پف کرده کمک می کند. همیشه به یاد داشته باشید که از عسل تازه استفاده کنید. عسل تازه را روی پوست خود بمالید و پس از 5 دقیقه با آب گرم بشویید، سلول های مرده پوست را از بین برده و احساس شادابی به شما می دهد. عسل را می توان به عنوان پایه ای برای بسیاری از داروها استفاده کرد و می توانید در مورد نحوه استفاده از آنها برای روشن کردن طبیعی پوست خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ماسک لیمو و عسل چه فوایدی دارد؟

روش خانگی برای سفید شدن پوست صورت

اگر شما هم از محصولات شیمیایی فراری شده و برای سفید شدن پوست صورتتان به دنبال روش های خانگی و طبیعی می گردید استفاده از زردچوبه یکی از روش های خانگی برای سفید شدن پوست صورت است. زردچوبه از زمان های قدیم به طور گسترده در هند برای دستیابی به پوستی درخشان و جوان تر مورد استفاده قرار گرفته است. خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی آن نیز به از بین بردن خطوط ناهموار پوست و آکنه کمک می کند. برای بهره مندی از آن، خمیری از پودر زردچوبه و شیر درست کنید و سپس به صورت خود بمالید. پس از مدتی انتظار آن را با آب ولرم بشویید. گزینه های جایگزین برای تهیه خمیر شامل آرد سفید، پودر زردچوبه و آبلیمو است که باید آن را روی پوست صورت خود بمالید و قبل از آبکشی 20 تا 25 دقیقه روی صورت نگه دارید.

آلوئه ورا ماسکی سفید کننده صورت فوری

آلوئه ورا علاوه بر اینکه یکی از موثرترین روش های رشد مو است، به روشن شدن رنگ پوست شما نیز کمک می کند. این کمک می کند تا لکه های تیره روی پوست شما به شدت از بین برود و پوست روشن تری ایجاد کنید. حاوی تعداد زیادی ویتامین، آنزیم و مواد مغذی است که به مقابله با بسیاری از مشکلات پوستی کمک می کند. اثر خنک کنندگی آلوئه ورا همچنین فرآیند ایجاد و تغذیه سلول های جدید پوست و بازسازی سلول های آسیب دیده را تسهیل می کند. این برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. لایه بیرونی برگ را جدا کنید، آب آن را بگیرید و به صورت خود بمالید.

طرز تهیه ۸ ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و شفاف

پاپایا راهی برای سفید شدن پوست در سه روز

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی دارد. امروزه به طور مرتب در اسپاها و درمان های زیبایی برای کمک به بهبود مشکلات پوستی استفاده می شود. خاصیت روشن کنندگی طبیعی پوست آن نیز پوست شما را جوان تر نشان می دهد و به آن درخشندگی طبیعی می بخشد. می‌توان پوست داخلی پاپایا را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید تا اثری درخشان داشته باشد. از پاپایا و خمیر لیمو نیز می توان برای نتایج بهتر در مورد بهبود رنگ پوست استفاده کرد.

جو دوسر پرک معجزه ای برای سفید کردن پوست

بهترین راه برای کمک به بازسازی سلول های جدید پوست و روشن کردن رنگ پوست، از بین بردن سلول های مرده و قدیمی پوست است و ماسک جو دوسر یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. برای تهیه ماسک جو دوسر، مخلوطی از جو دوسر و آب گوجه فرنگی تهیه کنید و مخلوط را روی صورت خود بمالید. 

اکنون می دانید که چگونه رنگ پوست را روشن کنید و پوست خود را جوان تر، نرم و لطیف کنید. اگر به فکر بهبود ظاهر کلی پوست خود هستید، اینها برخی از بهترین نکات مراقبت از پوست هستند. استفاده از روش های گفته شده را شروع کنید و تغییرات قابل مشاهده را در 7 روز اول مشاهده کنید!

بیشتر بخوانید: از درمان شوره سر تا جوش صورت و خال گوشتی با جوش شیرین

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه ماساژ صورت انجام دهیم؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید