10:07 , 1401/4/13
کد خبر: 000014293
بازدید: 1369
از درمان شوره سر تا جوش صورت و خال گوشتی با جوش شیرین

می گویند جوش شیرین می تواند برای پوست شما معجزه کرده و از رفع آکنه تا از بین بردن لکه ها را برایتان به ارمغان بیارد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، جوش شیرین را می توان یکی از درمان های خانگی برخی مشکلات به شمار آورد و مصرف این ماده باعث رفع بسیاری مشکلات خواهد شد. در این گزارش به مرور کلی برخی از این موارد پرداخته ایم.

در سالهای اخیر استفاده از درمان های گیاهی بجای مواد شیمیایی مقبولیت بسیاری در میان مردم داشته و بسیاری ترجیح می دهند به دنبال راهکارهای گیاهی برای حل مشکلات خود باشند. بخصوص برای پوست و مو همواره این برداشت وجود دارد که استفاده از داروهای شیمیایی می تواند عوارض متعددی به همراه داشته باشد.

جوش شیرین یکی از مواردی است که در این زمینه می توان آن را امتحان کرد چرا که خواص متعددی برای پوست و مو دارد.

خواص جوش شیرین برای پوست 

برای این ماده موارد مصرف متعددی ذکر شده که از جمله آنها عبارتند از:

-آکنه

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود می تواند گزینه ای مناسب برای درمان آکنه به شمار رود.حتی برای رفع قرمزی و کبودی ناشی از آکنه، این ماده می تواند راهکاری مناسب به شمار رود. جوش شیرین با لایه برداری پوست راهی باز میکند تا چربی و سلول های مرده پوست تخلیه شده و دیگر جوشی باقی نماند. از سوی دیگر پوست به هنگام جوش زدن به شدت اسیدی می شود و خمیر جوش شیرین به دلیل دارا بودن قدرت تنظیم PH به شما کمک می کند به پوست خود خاصیت قلیایی بخشیده و بدین ترتیب به رفع جوش ها کمک کنید.

برای این منطور شما می توانید از ماسک های مختلفی که با جوش شیرین تهیه می شوند استفاده کنید. از جمله این ماسک ها ترکیب عسل و جوش شیرین با یکدیگر است.

-روشنی پوست صورت،دست،پا و دندان

از دیگر خاصیت های جوش شیرین آن است که به شما برای سفیدی و شفافیت پوست کمک می کند و جای لک ها را به تدریج کمرنگ می کند تا به مرز محو شدن آنها برسید.از این خاصیت جوش شیرین علاوه بر پوست صورت می توانید برای دندان، دست و پاها نیز استفاده کنید.

برای این منظور می توانید ماسکی از ترکیب جوش شیرین و گلاب تهیه کنید.

-رفع منافذ پوست

این ماده در عین حال می تواند به شما کمک کند تا منافغ باز شده پوست خود را بهبود بخشیده و درمان کنید.

-لایه برداری پوست

همان طور که اشاره شد این ماده به دلیل خواصی که دارد می تواند به عنوان یک لایه بردار خوب پوست مورد استفاده قرار گیرد.

-جوش شیرین برای رفع موهای صورت

حتی مصرف این ماده به همراه آب جوش می تواند برای رفع موهای صورت نیز به شما کمک کند. البته برای این کار لازم است اجازه دهید این محلول تا صبح روی پوست شما باقی بماند و تا زمان ایجاد تغییر هر روز این کار را ادامه دهید.

خواص جوش شیرین برای مو

شاید بد نباشد بدانید علاوه بر پوست استفاده ازاین ماده برای مو نیز بسیار مفید است و شما می توانید به کمک آن حالت موهای خود را بهبود بخشید. برخی از کاربر دهای جوش شیرین برای مو عبارت است از:

-حل مقداری از آن در شامپو باعث درخشش بیشتر و خوش حالت شدن موها می شود

-رفع چربی مو

-تمیزکننده بُرس مو

-رفع شوره سر

-رفع موخوره

-کمک به افزایش ضخامت مو

بیشتر بخوانید: راهی برای کاهش خارش پوست سر

از بین بردن خال های گوشتی با جوش شیرین

یکی دیگر از مشکلاتی که به کمک جوش شیرین قابل رفع است، خال های گوشتی است که به این منظور شما می توانید یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان پروکسید هیدروژن 3 درصد و یک فنجان نمک سولفات و یک چهارم فنجان آب جوش و یک چهارم فنجان سرکه سفید مخلوط کرده و آن را در یک بطری ریخته و روی پوست خود  قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه محل مورد نظر را با آب شستشو دهید. این روش را باید تا درمان روزی دو بار تکرار کنید.

 

 

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید