05:16 , 1401/4/15
کد خبر: 000014446
بازدید: 4639
ثبت نام در پیشخوان مجازی بهزیستی/ آب، برق و گاز رایگان می‌شود

تمامی خانوار های که در سراسر کشور تحت پوشش بهزیستی هستند می توانند با مراجعه به پیشخوان مجازی بهزیستی با ثبت درخواست خود از تعرفه آب، برق و گاز معاف شوند.

آب، برق وگاز مجانی میشود؟ طرح رایگان شدن تعرفه های حامل انرژی برای چه کسانی است؟ ثبت نام رایگان شدن آب و برق بهزیستی چگونه انجام می شود؟ ثبت نام مددجویان بهزیستی برای قبوض چگونه است؟ پیشخوان مجازی بهزیستی چیست؟ سامانه اطلاعات مددجویان ثبت نام مددجویان بهزیستی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، تمامی خانوار های که در سراسر کشور تحت پوشش بهزیستی هستند می توانند با مراجعه به سایت https://sam.behzisti.net یعنی همان پیشخوان مجازی بهزیستی با ثبت درخواست خود از تعرفه آب، برق و گاز معاف شوند.

ثبت نام در پیشخوان مجازی بهزیستی/ آب، برق و گاز رایگات می‌شود
ثبت نام در پیشخوان مجازی بهزیستی/ آب، برق و گاز رایگات می‌شود

در همین راستا اعلام شد که براساس تبصره 15 قانون بودجه 1401 وزارتخانه های نفت و نیرو باید تعرفه آب، برق و گاز مشترکین خود را به گونه ای اصلاح کنند که با توجه به مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانواده های محروم تحت پوشش بهزیستی برابر با صفر باشد.

زمان ثبت درخواست در پیشخوان مجازی بهزیستی

در اولین خبر منتشر شده افراد تنها تا پایان خرداد ماه جهت ثبت در خواست خود فرصت داشتند. اما بنابر جدید ترین اخبار منتشر شده این زمان تا 25 تیرماه 1401 تمدید شده است.

خانوارهای تحت پوشش بهزیستی باید با مطالعه راهنما، تا پایان 25 تیرماه 1401 با مراجعه به سایت پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی کشور به نشانی https://sam.behzisti.net نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ۹۰ درصدخانوارهای بهزیستی آبادان برای رایگان شدن قبوض اقدام نکردند

باید به این موضوع نیز توجه داشت که اگر اطلاعات درج شده در سامانه به هر دلیل اشتباه باشد، اطلاعات حذف خواهد شد. برای ثبت نام باید شماره تلفن همراه حتما به نام فرد درخواست کننده باشد. همانطور که پیشتر نیز گفته شد مهلت ثبت نام در پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی کشور و ثبت درخواست معافیت از تعرفه برق، آب و گاز تا 25 تیر ماه سال 1401 تمدید شده است. در این پیشخوان ثبت نام، ثبت اطلاعات کلیه افراد، ثبت قبوض و آدرس در سایت نام برده شده ازجمله ملاک های بهره مندی از پرداخت تعرفه های نام برده شده است.

سرپرست بهزیستی شهر تهران پیش‌تر اعلام کرد که این طرح به جهت بهبود معیشت و کاهش هزینه های اقتصادی خانواده های تحت پوشش بهزیستی صورت می گیرد. مشروط بر اینکه مددجویان تحت پوشش استفاده بهینه و بر اساس رعایت الگوی مصرف را داشته باشند. حدود 10 هزار نفر جامعه هدف این طرح هستند که زنان سرپرست خانوار و خانواده های معلولان را نیز در بر میگیرد. 

مرکز تماس سازمان بهزیستی

مرکز تماس سازمان بهزیستی به آدرس سامانه https://ticketing.behzisti.gov.ir  آماده پاسخگویی به سؤال‌های متقاضیان تحت پوشش خواهد بود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید