13:56 , 1401/12/3
کد خبر: 000020749
بازدید: 1220
نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی

به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی

پس از ۸۰ سال که از عمر این صنعت در ایران می گذرد وضعیت بیمه در کشور نگرانی فعالان این حوزه را برانگیخته است.

 عدم نظارت بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و عدم کفایت داخلی شرکت‌های بیمه در نظارت بر نمایندگی‌های زیرمجموعه خود، مهم‌ترین عاملی است که صنعت بیمه را بعد از قریب به ۸۰ سال از طول عمرش در کشور به نقطه کنونی رسانده است.

به منظور تلاش جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری از یک سو و آماده سازی سرمایه گذاران برای مقابله با این ریسک ها و چالش ها از سوی دیگر ضروری است ابتدا ریسک های موجود در مسیر سرمایه گذار از قبیل مشکلات و چالش های تولید، بازار، مسائل بانکی و بیمه ای و ... را استخراج کرده و به سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنیم.

 همچنین تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری با حضور کارشناسان بخش های مختلف مرتبط با سرمایه گذاری مانند کارشناسان بانکی و بیمه ای، کارشناس مالیاتی، کارشناس مسائل بازار، مشاوران صنعتی و... ضروری است.

 یکی از مسائل صنایع کشور به‌خصوص در صنعت بیمه، عدم بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیاست که سبب شده تولید با کیفیت پایین‌تر و با قیمت بالاتر عرضه شود.

 تعمیم و گسترش صنعت بیمه در کشور،‌ افزایش رقابت و کارایی در بازار بیمه،‌ افزایش رفاه عمومی و گسترش امنیت اجتماعی و اقتصادی،‌ افزایش نقش بیمه در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌، جلوگیری از ضرر و زیان جامعه از اهدافی است که باید به طور جدی پیگیری شود.

ذخایر فنی شرکتهای بیمه که در مجموع مبالغ قابل ملاحظه ای را تشکیل می دهد می تواند در بازارهای اقتصادی کشور نقش برجسته ای را ایفا نماید.

بهبود فضای کسب و کار و رفع چالش ها و مشکلات در مسیر سرمایه گذاران در بخش های تولیدی و صنعتی یکی از راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال در کشور است.

 

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید