14:44 , 1401/11/6
کد خبر: 000019314
بازدید: 1501
عوارض داشتن رابطه مقعدی

قَالَ:سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ یَأْتِی الْمَرْأَةَ فِی دُبُرِهَا قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا رَضِیَتْ ……از امام صادق( ع) درباره مردی که از پشت با همسرش نزدیکی ميکند ، پرسیدم. حضرت فرمودند درصورتی که راضی باشد اشکالی ندارد…….( وسائل الشیعة( ج‏۲۰، ص:۱۴۵)

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، برخی از آقایان در رابطه جنسی از همسران خود می خواهند رابطه مقعدی داشته باشند. در این خصوص مراجع تقلید حکم هایی را داده اند. برخی بر این باورند که مردها اجازه متقاعد کردن همسر خود را برای روابط جنسی مقعدی ندارند. این عمل را غیر طبیعی و دارای کراهت شدید می دانند. اما برخی ها می گویند اگر زن نسبت به انجام آن رضایت داشته باشد حرام نیست. 

دلایل تمایل مردان به رابطه مقعدی

یکی از دلایل تمایل مردان به این امر عدم موفقیت مردان در به ارگاسم رساندن همسرشان است و از این مسئله رنج می برند. این کار عوارض جدی را به همراه دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

عوارض داشتن رابطه مقعدی

از لحاظ پزشکی این حرکت ابتلا فرد را به بسیاری از بیماری های عفونی مبتلا می کند. از طرفی حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه همانند واژن قابلیت ارتجاعی را ندارد در نتیجه احتمال خونریزی و خراش برداشتن در این ناحیه از بدن بالاست.

تامپون پریودی چیست، چگونه استفاده و قرار می گیرد؟

این خراش ها در بافت و بسیار ریز هستند و معمولا با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. همچنین نوک آلت تناسلی مردان نیز به علت عدم وجود محیطی مطلوب برای حرکت رفت و برگشت ممکن است دچار خراش های سطحی شود و این مورد اخذ ویروس را در فرد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره زگیل تناسلی

جلوگیری و درمان بوی بد واژن

بنابراین ساختار مقعد برای انجام روابط جنسی نیست و برای خروج مدفوع کارایی دارد نه برای ورود جسم خارجی، روابط جنسی مقعدی غیر طبیعی است زیرا عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا است به گونه ای شکل گرفته که در اثر وارد شدن آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می آورد موجب ایجاد زخم های بسیار ریزی در دیواره داخلی می شود.

 

هر چند این زخم ها ریز هستند اما شاهراه فوق العاده بزرگی برای وارد شدن باکتریها و ویروس های خطرناک اعم از ویروس های روده ای و مدفوع یا ویروس های که از طریق آلت مرد وارد می شود به داخل خون جریان یابد. این میکروبها می توانند بیماری های std مانند بیماری ایدز و اقسام عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده ای را ایجاد کند.

بیماری stdچیست؟

stdها میکروب هایی هستند که میتوانند پوست، مخاط، واژن ، مقعد، کبد، دستگاه گوارش و چه بسا چشم، دهان و حلق را دچار کنند.

براساس آزمایشات صورت گرفته stdها بیشتر خانم ها را دچار میکند و طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که بیماری ایدز از طریق روابط جنسی مقعدی بیش تر از روابط جنسی واژن است.

این روابط می تواند موجب آسیب های فیزیکی مثل باد شکم، بواسیر، شقاق مقعدی، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن شود. همچنین می تواند موجب پارگی رکتوم شود که در این صورت احتیاج به عمل جراحی است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید