16:22 , 1401/7/23
کد خبر: 000015900
بازدید: 1537
علائم وجود عفونت در بدن چیست؟

ویروس، باکتری، انگل، قارچ و غیره بیماری های عفونی که با ورود میکروارگانیسم ها به بدن و تکثیر ایجاد می شوند، می توانند به بسیاری از اندام ها یا بافت ها بچسبند. برخی از میکروارگانیسم ها با ترشح برخی سموم پس از تکثیر پس از ورود به بدن یا داخل بدن می توانند باعث بیماری شوند. حال باید به این نکته توجه داشت که علائم وجود عفونت در بدن چیست؟

بیماری‌های عفونی را چگونه باید تشخیص داد؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، عفونت متناسب با مکانیسم دفاعی بدن عمل می کند. اگر مکانیسم دفاعی به درستی کار نکند، میکروارگانیسم هایی که وارد بدن می شوند شروع کننده بیماری های عفونی هستند. عواملی که مکانیسم دفاعی را کاهش می دهند. سوءتغذیه، شرایط بهداشتی نامناسب، نقص سیستم ایمنی، بیماری های مزمن، نوزادی یا پیری، واکسیناسیون ناکافی، درمان های پزشکی و جراحی.

عفونت از چه طریقی منتقل می شود؟

عفونت ها می توانند از طریق هوا و همچنین از طریق تماس مستقیم یا غیر مستقیم منتقل شوند. غذا، آب، پلاسما، خون، سرم و مدفوع نیز منابع واسطه عفونت هستند. حیواناتی مانند کک، کنه و پشه، به ویژه در مناطق گرمسیری، می توانند میکروارگانیسم ها را به بدن انسان منتقل کنند.

آیا بیماری عفونی منجر به مرگ می شود؟

بیماری های عفونی که یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است، از جمله گروه های بیماری است که می تواند منجر به مرگ شود. در حالی که این میزان مرگ و میر با تکنولوژی و تشخیص سریع در کشورهای توسعه یافته کاهش پیدا می کند، اما در کشورهای توسعه نیافته می توان عکس آن را بیان کرد.

علائم عفونت در بدن چیست؟

در حالی که برخی از بیماری های عفونی هیچ علامتی نشان نمی دهند، ممکن است علائم بسیاری را در برخی دیگر مشاهده کنید. شایع ترین علامت بیماری های عفونی "تب" است. پس از تب که اولین علامت بیماری های مختلف است، پس از معاینه و معاینات پزشک می توان بیماری های عفونی را تشخیص داد و درمان کرد. البته باید به این مورد نیز توجه کرد که علائم و نشانه های بیماری های عفونی می تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر یافته‌های عمومی مانند تب، لرز، ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، درد، تهوع، استفراغ، علائم و نشانه‌های خاصی که بسته به نوع عامل و محل عفونت ایجاد می‌شوند. اسهال، یبوست، درد مفاصل، بثورات در بدن، سرفه، یرقان و اختلالات هوشیاری ممکن است وجود داشته باشد.

درمان عفونت بدن چگونه انجام می شود؟

در این مرحله پزشکان با بررسی تمامی آزمایشات (خون، ادرار، رادیوگرافی و...) وارد فرآیند تشخیص و درمان می شوند. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید