09:37 , 1401/4/4
کد خبر: 000012769
بازدید: 1489
زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

زالو درمانی که با نام هیرودوتراپی نیز شناخته می شود، نوعی درمان یکپارچه و مکمل است که با زالو استفاده می شود.

زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟ فواید آنزیم ترشح شده توسط زالو چیست؟ زالو درمانی در چه بیماری هایی استفاده می شود؟ اثرات زالو درمانی بر دیابت چیست؟ زالو درمانی در چه شرایطی و برای چه افرادی انجام نمی شود؟ آیا زالو درمانی عوارض جانبی دارد؟

به گزارش ایونا، زالو درمانی که با نام هیرودوتراپی نیز شناخته می شود، نوعی درمان یکپارچه و مکمل است که با زالو استفاده می شود. می توان یک یا چند زالو را در ناحیه مشکل استفاده کرد. در زالو درمانی، آنزیم ترشح شده از زالو نیز از مزایای بالقوه ای برخوردار است. زالو درمانی که فواید زیادی دارد، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی در جهان است.

زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

زالوها موجوداتی هستند که در آب شیرین زندگی می کنند. زالوها ذاتاً موجودات حساسی هستند. آنها به صدا، گرما، نور و ارتعاشات آب حساس هستند. گونه های زیادی از زالو در جهان وجود دارد. 

زالو درمانی کاربردی است که باید تحت نظر پزشک در یک محیط بالینی انجام شود. زالوهای مورد استفاده در درمان باید قبل از استفاده ضدعفونی شوند و هر زالو فقط یک بار استفاده شود. در کاربرد زالوی طبی، زالو معمولاً زخم های کوچکی ایجاد می کند که بدون برجای گذاشتن اثری از بین می روند. پس از درمان، زالوهای مورد استفاده باید به عنوان ضایعات پزشکی در نظر گرفته شوند. تعداد زالوها در حین استفاده توسط پزشک تعیین می شود. معمولا حداکثر چهار یا پنج زالو به طور همزمان توصیه می شود، اگرچه ممکن است بر اساس ارزیابی بالینی متفاوت باشد. مناطقی که باید با توجه به بیماری موجود اعمال شود نیز توسط پزشکان تعیین می شود.

زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟
زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

فواید آنزیم ترشح شده توسط زالو چیست؟

مطالعات علمی مکانیسم عمل زالو را روشن می کند. مشخص شد که زالوها در حین استفاده یک آنزیم پیچیده متشکل از مواد فعال بیولوژیکی و دارویی مختلف ترشح می کنند. بیش از 100 ماده فعال در این ترشحات وجود دارد.

هیرودین عنصر اصلی در این همه گیری است. این ماده در کاهش لخته شدن خون و میزان گرفتگی خون در بافت ها موثر است. سایر مواد موجود در آنزیم زالو اجازه می دهد تا خون در ناحیه آسیب دیده جریان یابد و به عروق جدید اجازه رشد و رگ های موجود را منبسط کرده و با جریان خون بیشتر سازگار می شوند.

هنگامی که زالو با آن ناحیه تماس پیدا می کند، آنزیمی که ترشح می کند حاوی یک آنزیم بی حس کننده طبیعی است که آن ناحیه را بی حس می کند. به لطف این آنزیم، زالو درمانی را می توان به عنوان یک درمان بدون درد به کار برد. علاوه بر این، این آنزیم ها; همچنین دارای اثرات متعادل کننده فشار خون، ضد افسردگی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است.

زالو درمانی در چه بیماری هایی استفاده می شود؟

قرن هاست که از زالو در پزشکی برای درمان مشکلات دندانی، بیماری های پوستی و عفونی و ناهنجاری های سیستم عصبی استفاده می شود. امروزه در درمان بسیاری از بیماری ها و در زمینه پزشکی پیشگیری استفاده می شود. از زالو برای کمک به درمان آبسه، آرتریت، گلوکوم، میاستنی گراویس، ترومبوز و برخی اختلالات وریدی استفاده می شود. زالو درمانی را می توان به عنوان یک روش درمانی حمایتی در تسکین بسیاری از دردها و در درمان بیماری های مزمن مرتبط با سیستم ایمنی ترجیح داد. برخی از بیماری هایی که در آنها از زالو درمانی استفاده می شود عبارتند از:

  1. بیماری های مفصلی مانند آرتروز و اپی کندیلیت
  2. بیماری های عروقی
  3. کلسیفیکاسیون مفاصل
  4. سردردهای میگرنی و تنشی
  5. بیماری های مرتبط با سیستم عصبی
  6. بیماری های روماتیسمی
  7. حملات پانیک و اضطراب
  8. سندرم خستگی مزمن
زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟
زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

مزایای زالو درمانی چیست؟

در طول جلسه، زالو پروتئین ها و پپتیدهایی را آزاد می کند که خون را رقیق کرده و از لخته شدن آن جلوگیری می کند. همچنین اثرات مثبت متعددی دارد. مزایای زالو درمانی عبارتند از:

در حالی که از تشکیل خون جدید حمایت می کند، سرعت اکسیژن رسانی در بافت ها را نیز افزایش می دهد.

زالو درمانی در دفع سموم بدن از طریق خون موثر است. به این ترتیب اثر سم زدایی ایجاد می کند و به بدن احساس آرامش می دهد.

به آرام شدن عضلات و تسکین مشکلات درد کمک می کند.

برای سلامت قلب و گردش خون مفید است.

با اثر ضد پیری خود پوست را زیبا می کند.

مقاومت بدن و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

می توان آن را در درمان بیماری های برونشیت و ریه ترجیح داد.

به دلیل خواص ضد افسردگی آن، برای حملات پانیک، علائم اضطراب و افسردگی مفید است.

به دلیل تأثیری که بر فشار خون دارد، در متعادل کردن فشار خون نقش دارد.

در درمان انسداد وریدی استفاده می شود.

به بدن کمک می کند تا تعادل درونی خود را به دست آورد.

در ترمیم سلول های عصبی موثر است.

اثرات زالو درمانی بر دیابت چیست؟

پیشرفت دیابت می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. بیماری های عروقی که مانع از رسیدن جریان خون به دست و پا می شود یکی از این مشکلات است. در شرایط به شدت محدود شده جریان خون، از دست دادن بافت قابل مشاهده است. از دست دادن اندام در نتیجه عوارض ناشی از دیابت یک نگرانی جدی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر دیابت نوع۲

دیابت ریسک مرگ بیماران کرونایی را دو برابر افزایش می دهد

راهکاری برای کاهش میزان قطع عضو دیابتی‌ها

آیا دیابت باعث چاقی می شود؟

زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟
زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

بهترین راه برای اطمینان از جریان خون، حل مشکل لخته شدن خون است. طبق مطالعات انجام شده، زالو درمانی روشی موثر برای درمان مشکلات انعقادی است. ماده هیرودین موجود در آنزیم زالو در رقیق شدن خون و جلوگیری از انعقاد موثر است. اگرچه افراد دیابتی ساختار خونی متراکم تری دارند، اما ماده هیرودین می تواند به رقیق شدن خون و کاهش انعقاد کمک کند.

آیا زالو درمانی عوارض جانبی دارد؟

زالو درمانی هیچ عارضه جانبی جدی ندارد زیرا یک روش طبی کاملا طبیعی است. با این حال، برخی از بیماران ممکن است از سرگیجه، ضعف عمومی و فشار خون پایین به خصوص پس از اولین درمان را تجربه کنند. اینها علائم جدی نیستند. توصیه می شود 24 ساعت قبل و بعد از مصرف الکل، قهوه یا چای پررنگ خودداری کنید. این نوشیدنی ها همچنین می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند، زیرا می توانند باعث گشاد شدن رگ های خونی شوند. این توصیه به ویژه برای بیماران مبتلا به فشار خون پایین بسیار مهم است.

در برخی موارد، زالو; همچنین می تواند باعث واکنش های آلرژیک مانند خارش، ایجاد بثورات و تاول شود. با این حال، اینها یک اثر موقت ایجاد می کنند. با گذاشتن یخ در نواحی دارای واکنش های آلرژیک می توان تسکین ایجاد کرد. علاوه بر این، توصیه می شود تامپون اعمال شده روی ناحیه را بین 8 تا 10 ساعت پس از استفاده باز نکنید. به همین ترتیب، از قرار گرفتن در معرض دمای بسیار گرم یا سرد و تماس ناحیه با آب باید اجتناب شود.

زالو درمانی که برای بسیاری از بیماری ها مفید است و یک روش درمانی مهم در طب مکمل و تلفیقی است، روشی آسان اما مؤثر است. همچنین می توانید از زالو درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و انجام اقدامات احتیاطی در برابر بیماری ها و رهایی از بیماری های فعلی خود بهره مند شوید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید