10:33 , 1401/8/26
کد خبر: 000016587
بازدید: 1278
درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی چیست؟

چرا وقتی بیمار هستید تمام بدن شما درد می کند (و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید)

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ابتلا به سرماخوردگی، ویروس یا آنفولانزا هرگز جالب نیست. اما گاهی اوقات این امکان وجود دارد که علائم جزئی و خفیف را با درمان های خانگی برطرف کنید. عموما برای درمان خانگی گلو درد در سرماخوردگی غرغره می کنیم. برای درمان خانگی احساس خستگی در سرماخوردگی دوش آب گرم میگیریم و برای درمان تب در سرماخودگی از داروی های گیاهی تب یا داروهایی که به تجویز پزشک احتیاج ندارند مصرف می کنیم. این موارد اگرچه ایده آل نیستند اما می توانند علائم را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.

در سرماخوردگی یکی از علائم ناراحت کننده بدن درد است. این بدن درد معمولا با تب همراه بوده و می تواند باعث احساس ناراحتی مبهم در تمام بدن شود. اما برای بدن درد در سرماخوردگی هم درمان خانگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: برای سرماخوردگی چه دمنوشی مناسب است؟

بدن درد سرماخوردگی چیست؟

هنگامی که آنفولانزا، سرماخوردگی، ویروس یا عفونت باکتریایی دارید، سیستم ایمنی بدن شما وارد عمل می شود. با آزاد کردن گلبول های سفید برای مبارزه با عفونت واکنش نشان می دهد. این واکنش باعث التهاب می شود که می تواند باعث ایجاد احساس درد در عضلات شما شود. این خبر خوبی است چراکه این درد نشان دهنده مبارزه بدن شما با این بیماری است. اما هرچه بدن برای مبارزه با سرماخوردگی یا عواملی از این دست بیشتر تلاش کند به مراتب بدن درد شدیدتر خواهد بود

بدن درد در سرماخوردگی با چه علائمی همراه است؟

دردهای کل بدن نیز اغلب با علائم دیگری از جمله:

  1. تب
  2. ضعف
  3. خستگی
  4. لرز یا تغییر دمای بدن
  5. دیگر علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی چیست؟

بهترین راه برای کاهش خانگی بدن درد سرماخوردگی، درمان علت آن است. در این راستا سعی کنید از درمان های خانگی زیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قهوه برای سرماخوردگی مفید است؟+ مزایای هیجان انگیز

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی هیدراته بمانید

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی هیدراته بمانید؛ برخی از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا - مانند عرق کردن، استفراغ و اسهال - می توانند شما را کم آب کنند. اما آب برای عملکرد طبیعی بدن و توانایی آن برای مبارزه با عفونت ضروری است. مقدار زیادی آب، آبگوشت، چای یا نوشیدنی های حاوی الکترولیت بنوشید. سوپ همچنین یک راه عالی برای هیدراته ماندن است، به خصوص اگر برای خوردن غذاهای جامد تلاش می کنید.

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی عضلات خود را شل کنید

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی عضلات خود را شل کنید؛ گرما می تواند ماهیچه ها را شل کند و دردهای بدن را تسکین دهد. اگر تب شدید ندارید، حمام یا دوش آب گرم می تواند آرامش بخش باشد. اما از گرم کردن بیش از حد دما اجتناب کنید - آب را کمی بالاتر از ولرم نگه دارید تا دمای بدن خود را حفظ کنید. کیسه آب گرم یا پتوها نیز می توانند مقداری درد را کاهش دهند.

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی دمای بدن خود را کاهش دهید

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی دمای بدن خود را کاهش دهید؛ دردهای کل بدن اغلب با تب همراه است. از آنجایی که تب و لرز، عضلات شما را منقبض می کند، این ممکن است آغازی برای بدن درد شما باشد. برای تنظیم دمای بدن خود به دنبال داروی تب بر بروید، دوش آب خنک بگیرید و فقط از یک پتو یا ملحفه نازک استفاده کنید.

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی استراحت کنید

برای درمان خانگی بدن درد سرماخوردگی استراحت کنید؛ تحقیقات نشان می دهد که سیستم ایمنی و خواب ارتباط نزدیکی با هم دارند. خواب سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. هنگامی که بدن در حال مبارزه با عفونت است، هوس خواب بیشتری می کند. مشکل این است که وقتی بیمار هستید، علائم دیگر اغلب خواب راحت را سخت می کند. سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید - این کار باعث شل شدن عضلات و تسریع روند بهبودی می شود.

چه زمانی در مورد درد بدن باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بدن درد ناشی از یک بیماری ویروسی معمولاً ظرف چند روز برطرف می شود و با درمان های خانگی بهبود می یابد. اما اگر درد بدن شما بعد از 3-5 روز بهتر نشد، با پزشک متخصص مشورت کنید.

اگر بدنتان درد می کند زودتر به پزشک مراجعه کنید:

  1. بعد از نیش کنه ظاهر می شود
  2. همراه با قرمزی یا تورم شدید
  3. همراه با راش رخ دهد

اگر تب یا علائم دیگری ندارید و اغلب یا برای مدت طولانی دردهای بدن را تجربه می کنید، با پزشک متخصص مشورت کنید. این می تواند نشانه ای از یک واکنش دارویی یا یک وضعیت پزشکی زمینه ای شدیدتر و مزمن مانند یک بیماری خودایمنی باشد.

بیشتر بخوانید: آیا انار برای سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید