12:04 , 1401/7/25
کد خبر: 000015978
بازدید: 1231
برای سرماخوردگی چه دمنوشی مناسب است؟

با سرد شدن هوا آن دسته از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است با قرار گرفتن در هوای سرد سرما بخورند. در این مطلب میتوانید انواع دمنوش هایی را که می توانید در زمان سرماخوردگی استفاده کنید، ببینید.

دمنوش های گیاهی برای سرماخوردگی

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، هوای سرد اغلب منادی مواقعی است که بینی ما گرفتگی دارد، نمی توانیم سرمان را از شدت تب بلند کرده و مدام عطسه می کنیم. وقتی سرما در خانه ما را می زند، بهترین راهکار درمان گیاهی، استراحت و یک لیوان دمنوش مناسب است.

دمنوش گیاهی به جای آنتی بیوتیک

اگرچه امروزه هیچ روش درمانی قطعی برای آنفلوانزا و سرماخوردگی وجود ندارد، اما مشخص شده است که دمنوش‌های گیاهی مناسب دارای اثر شفابخش هستند و همچنین حذف سموم از بدن را آسان‌تر می‌کنند. از آنجایی که در سال های اخیر مضرات آنتی بیوتیک ها در دستور کار قرار گرفته است، به نظر می رسد به جای تکیه بر آنتی بیوتیک، به دنبال درمان گیاهی سرماخوردگی باشیم.

برای بهره مندی از فواید گیاهانی که در دنیای پزشکی نیز پذیرفته شده اند، باید به نکاتی مانند مصرف صحیح، نحوه مصرف و میزان آن توجه کرد. دمنوش های گیاهی که به درستی و مناسب استفاده می شوند، تقریباً آنتی بیوتیک های طبیعی هستند. گیاهانی مانند اکیناسه، زنجبیل و نعناع که باعث می‌شوند هنگام نوشیدن دمنوش آنها جعبه داروی خود را فراموش کنیم، هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و هم ما را قادر می‌سازند به راحتی سرماخوردگی خود را درمان کنیم.

برای سرماخوردگی چه دمنوشی مناسب است؟

دمنوش های گیاهی آنفلوانزا و سرماخوردگی

در اینجا دمنوش های گیاهی وجود دارد که شما را برای روزهای سرد زمستان آماده می کند و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد و برای آنفلوانزا و سرماخوردگی مفید است.

دمنوش اکیناسه

تحقیقات علمی نشان می دهد که اکیناسه سیستم ایمنی بدن را قوی و سالم نگه می دارد و از عوامل بیماری زا رایج مانند ویروس آنفلوانزا محافظت می کند. مطالعات نشان داده اند که عصاره اکیناسه بر علیه آنزیمی به نام هیالورونیداز عمل می کند که دفاع بدن را در برابر بیماری ها از بین می برد. 

برای سرماخوردگی چه دمنوشی مناسب است؟

دمنوش آلدربری

اگر چه در این دمنوش چندان شناخته شده نیست، آلدربری گیاهی است که قرن هاست در درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می شود. اسید ویبرنیک موجود در آن به تعریق و سم زدایی بافت های بدن کمک می کند. آلدربری را که خاصیت تب بر و پاک کنندگی خون دارد، می توان با نعنا جوشاند و با عسل شیرین کرد و نوشید. می توانید شب ها قبل از رفتن به رختخواب دمنوش آلدربری بخورید.

دمنوش زنجبیلی

زنجبیل که قرن هاست برای سرماخوردگی، آنفلوانزا، سردرد و درد قاعدگی استفاده می شود، به تعریق کمک می کند و به حذف باکتری ها و میکروب ها از بدن کمک می کند. چای زنجبیل که یکی از گیاهان معجزه آسای تقویت کننده سیستم ایمنی است. می توانید دمنوش زنجبیلی را به صورت ساده یا با عسل و لیمو بنوشید.

دمنوش نعناع - نعنا

نعناع به لطف ماده فعال منتول، خلط آور و طراوت بخش خوبی است. با تسکین گلو درد به تسکین سرفه های خشک کمک می کند. به غیر از دمنوشی که با نعناع درست می‌شود، دمنوش نعناع لیمویی را هم می‌توان مصرف کرد که در بین مردم معروف است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید