10:56 , 1401/12/14
کد خبر: 000021339
بازدید: 1276
تصاویر یوز پوست کنده شده مربوط به پیروز نیست

تاکید شده تصاویری که از پوست کنی و روند تاکسیدرمی یک یوز در فضای مجازی منتشر شده مربوط به پیروز نیست.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، محمد مدادی، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در این باره اظهار کرد: عکس هایی در فضای مجازی منتشر و به تشریح و کالبدشکافی پیروز نسبت داده شده است اما این عکس ها و تصاویر متعلق به چهار سال قبل و مربوط به پوست کنی یک یوز نر بالغ است که آبان 97 بر اثر تصادف در جاده های شهرستان جاجرم در پناهگاه حیات وحش میاندشت تلف شده و با انتقال به تهران تاکسیدرمی شد.

وی ادامه داد: حتی در تصاویر هم مشخص است که آنچه رخ می دهد کالبدشکافی نبوده و پوست کنی این یوز تلف شده برای تاکسیدرمی است و اگر دقت کنید در تصویر هم تفاوت میان یوز مربوطه با پیروز به خوبی مشخص است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مرگ دختر دلیجانی؛ مسمومیت یا کرونا؟+ فیلم

جریان کدر شدن آب کرج چیست؟

کالبدشکافی پیروز

مدادی افزود: کالبد شکافی پیروز در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان توسط متخصصین دامپزشکی و پاتولوژیست ها و با حضور همزمان تاکسیدرمیست مجرب انجام شده و نه در محل کارگاه تاکسیدرمی. این اتفاق نیز بر این اساس افتاده که علاوه بر بررسی های پزشکی، لاشه نیز برای تاکسیدرمی مناسب از سلامت کامل برخوردار باشد. 

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در پایان با تاکید بر اینکه تاکسیدرمی گونه های تلف شده برای حفظ و نگهداری آنها در موزه ها و استفاده های آموزشی و پژوهشی امری مرسوم و پذیرفته محسوب می شود و در مورد پیروز هم این روند در حال انجام است. نمونه های سلولی پیروز هم برای استفاده در پروژه های احتمالی در آینده برای تکثیر آزمایشگاهی به مرکز ملی دخایر ژنتیکی منتقل شده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید