09:36 , 1401/12/14
کد خبر: 000021330
بازدید: 1242
جریان کدر شدن آب کرج چیست؟

ظاهرا اخیرا رنگ آب در برخی مناطق استان البرز کدر و ناخوشایند شده که دراین باره آبفای استان البرز توضیحاتی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، شرکت آبفای استان البرز با انتشار اطلاعیه ای توضیح داد: کدر شدن آب شرب در برخی مناطق کرج به دلیل آن است که سرعت ذوب شدن برف ها افزایش یافته و از سوی دیگر با بارندگی های لحظه ای شاهد ورود گل و لای به مخزن سدهای استان هستیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: « با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر حجم آب مخزن سدها کاهش محسوس داشته، بنابراین این روان آب‌ها موجب برهم خورن تعادل فیزیکی آب موجود در سد و در پی آن گل آلود شدن آب مخزن سد شده است که این موضوع موجب شد به دلایل فنی بخشی از تصفیه خانه آب کرج از مدار بهره برداری خارج و یا فرآیند تصفیه  با کندی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

داستان فوت یک دختر دانش آموز در پاکدشت واقعیت دارد؟

شمخانی برکنار شد؟

 شایان ذکر است بلافاصله با اقدامات فنی و به کارگیری روش‌های جایگزین و تغییر در فرآیند تصفیه آب با استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان، نسبت به گندزدایی و استاندارد سازی آب برای استفاده شرب اقدام شده است.

هم اکنون آب به لحاظ فیزیکی و شیمیایی به صورت استاندارد و پایدار در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و در چند نقطه و بیشتر انتهای شبکه شاهد کدورت لکه‌ای به دلایل فنی هستیم که تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت برای بهبود شرایط فعلی و رفع کامل کدورت در اندک نقاط کور و انتهای شبکه‌های فرعی در دست اقدام است.»

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید