16:26 , 1401/10/4
کد خبر: 000017701
بازدید: 1305
بنزین گران می شود؟/ قیمت بنزین و مبلغ یارانه در بودجه 1402 چقدر است؟

ظاهرا قیمت بنزین در لایحه بودجه 1402 تغییر چشمگیری نسبت به قیمت فعلی آن ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایونا، هر ساله اواسط آذر لایحه بودجه از سوی دولت تقدیم مجلس شده و در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد اما امسال در این زمینه مشکلاتی ایجاد شده و گفته می شود دولت به دلیل تدوین برنامه هفتم توسعه و وقفه ای که در آن پیش آمده از ارائه لایحه بودجه نیز جا مانده اند.

قیمت بنزین 1402

قیمت بنزین نیز از موضوعات مهمی است که در بودجه سال های مختلف کشور به ویژه در شرایط تحریمی نقشی تاثیر گذار دارد و طی ماه های گذشته همواره نگرانی هایی از این بابت وجود داشته و دولت به کرات تاکید کرده بود که تا پایان سال جاری برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. حال این سئوال پیش می آید که آیا ممکن است قیمت بنزین در سال 1402 دستخوش تغییر شود؟

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سئوال که در بودجه سال آتی بنزین با چه قیمتی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در بودجه 1402 نیز قیمت بنزین تقریبا با نرخی مشابه امسال در نظر گرفته شده است اما بر اساس افزایش تعداد خودروها درآمد دولت در این بخش افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به این نکته قیمت بنزین در سال آینده افزایش نخواهد داشت.

یارانه 1402 افزایش می یابد؟

این نماینده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال دیگری درباره احتمال افزایش مبلغ یارانه ها در بودجه1402 نیز اظهار کرد: طبق جداول اولیه ای که از تبصره 14 لایحه دیده ایم و در حال حاضر اعلام  نشده می توان گفت در سال آینده میزان یارانه ها به همین شکل باقی می ماند هرچند که مشخص نیست دولت در چه زمانی تصمیم بگیرد که عرضه یارانه به شکل کالا برگ را عملی کند ولی به نظر می رسد در سال آینده نیز روند واریز یارانه ها مانند امسال باشد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد روزنامه همشهری از گران نشدن بنزین

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید