11:43 , 1403/2/16
کد خبر: 000046983
بازدید: 1157
کدام مستاجرین اجازه فعالیت در واحد مسکونی رو دارند

بر اساس قوانین و مقررات، استفاده از املاک مسکونی برای برخی مشاغل خاص مجاز است. با این حال، به طور کلی، فعالیت‌های تجاری و اداری در این نوع املاک ممنوع می‌باشد.

فعالیت اداری در ملک مسکونی در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از دلتا مگ، همه ما می‌دانیم که کابری‌های مختلفی برای املاک وجود دارد، در نتیجه در هر ملک می‌توان باتوجه به کاربری آن فعالیت داشت. به عنوان مثال ملکی که کاربری آن مسکونی است تنها برای سکونت خانوار است و ملک تجاری برای کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که شخصی برخلاف این امر عمل نماید، مراجع ذی‌ربط با وی برخورد خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این اصل استثنا هم دارد. قانون‌گذار در موارد خاص به برخی از کسب و کارها، این اجازه را می‌دهد که استفاده تجاری از ملک مسکونی داشته باشند. در ادامه به این استثناها می‌پردازیم.

  • با توجه به تبصره بند 24 از ماده 55 قانون شهرداری، می‎‌توان مشاغلی چون دفتر وکالت، مطب پزشک، دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، دفتر روزنامه و مجله و یا دفتر مهندسی در ملک مسکونی دایر کرد.
  • در ماده 2 قانون برای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نیز می‌توان از ملک با کاربری مسکونی برای مشاغل خانگی استفاده کرد.
  • با استناد به ماده 3 آیین‌نامه، در واحدهای مسکونی امکان تاسیس دفاتر مطبوعاتی نیز وجود دارد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید