05:28 , 1401/4/5
کد خبر: 000012901
بازدید: 1201
برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟

در این مطلب 3 مورد از بهترین غذاها را برای محافظت از قلب و عروق خونی خود خواهید یافت.این مواد غذایی از قلب شما محافظت میکند.

چه غذایی برای قلب مفید است؟ برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟ غذاهای مفید برای قلب در طب سنتی کدام است؟  چه چیزی برای قلب مفید است؟ چه غذاهایی برای قلب مضر است؟ نوشیدنی مفید برای قلب کدام است؟  میوه مفید برای قلب کدام است؟  چه میوه هایی برای قلب مفید است؟

به گزارش ایونا، قلب شما یک ماشین خوب تطبیق یافته است. برای حفظ آن در بهترین فرم، شما باید به آن سوخت سالم برسانید. یعنی همان غذای سالمی که برای رژیم غذایی خود استفاده می کنید. برخی از غذاها فواید زیادی برای قلب دارند، اما چگونه باید این غذای سالم را انتخاب کرد؟ بنابر اطلاعات منتشر شده توسط محققان از هر 10 آمریکایی یک نفر به بیماری قلبی مبتلاست. انتخاب غذای سالم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟
برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟

ماهی سالمون

سالمون دارای بالاترین اسید هاب چرب امگا3 بوده که می تواند خطر ریسک غیر طبیعی ضربان قلب را کاهش بدهد و سطح تری گلیسیرید پایین تر و کاهش دهنده رشد پلاک در شریانها و کمی نیز کاهش دهنده فشار خون است.

انجمن قلب آمریکا دو وعده غذای غنی از امگا3 مانند ماهی سالمون را در هفته توصیه می کند. 

بیشتر بخوانید:بایدها و نبایدهای رژیم غذایی بیماران قلبی

اندازه وعده 3.5 اونس ماهی پخته شده است (هر انس 28.3 گرم است). ماهی سالمون یک غذای همه کاره است. آنرا به صورت کبابی یا به صورت پخته شده روی پاستا یا به سالاد خود اضافه کنید.

بذرکتان (سائیده شده)

بذر کتان سائیده شده دارای امگا3 همراه با فیبر محلول و نامحلول است.

این یکی از بالاترین منابع موجود لیگنان را دارد که هم دارای استروژن گیاهی  و هم کیفیت آنتی اکسیدان است. 

دانه کتان آسیاب شده به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده می شود و می توان آن را با هر چیزی که معمولا میخورید مخلوط کرد. مانند اضافه کردن آن روی غلات صبحانه، روی ماست کم چرب و یا استفاده در کلوچه ها و اسموتی ها.

برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟
برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟

بیشتر بخوانید:ارتباط آلودگی هوا با یک اختلال قلبی کشنده

روغن بذر کتان

روغن بذر کتان سرشار از امگا 3 بوده اما آنها از نوعی هستن که کم تر موثر است که به نام ALA (آلفا- لینولیک اسید) شناخته می شود. ALA برای تبدیل شدن به امگا 3 به انزیم های خاصی نیاز دارد و این آنزیم ها در بدن شما به مقدار محدود یافت می شود. 

بیشتر بخوانید:راه‌های تشخیص رژیم‌های تقلبی

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک غذای خوشمزه برای صبحانه است و منبع خوبی از اسید های چرب امگا3 است. باید این در نظر داشت که بلغور جو دو سر یک سوپر استار فیبر و دارای مواد مغذی منیزیم، پتاسیم و آهن است. این ماده غذایی یک سیر کننده مناسب برای صبحانه است و می توانید آنرا با انواع توت های تازه برای وعده های غذایی سالم تر برای قلب استفاده کنید.

کوکی های بلغور جو دوسر بدون چربی و نان جو دوسر نیز از دیگر مواد غذایی حاصل از جو دو سر است.

برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟
برای سلامت قلب چه غذایی بخوریم؟

از دیگر مواد غذایی که برای سلامت قلب مفید هستند می توان به لوبیای سیاه، بادام، گردو، انگور قرمز، ماهی تن، توفو، برنج قهوه ای، شیر سویا، بلوبری، هویج، اسفناج، کلم بروکلی، سیب زمینی، فلفل قرمز، مارچوبه، پرتقال، گوجه فرنگی، کدوحلوایی، طالبی، پاپایا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌هایی برای جلوگیری از مشکلات قلبی در گرمای شدید تابستان

بیماری روانی علاوه بر مغز به قلب هم آسیب می رساند

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید