04:50 , 1401/3/30
کد خبر: 000011447
بازدید: 1295
توصیه‌هایی برای جلوگیری از مشکلات قلبی در گرمای شدید تابستان

طبق مطالعات مختلفی که در سراسر دنیا صورت گرفته، مشخص شده گرمای هوا می تواند اثرات منفی بر سلامت و به ویژه وضعیت سلامت قلب داشته باشد. بر همین اساس معمولا در فصل گرم سال آمار بالاتری از سکته قلبی و نارسایی ها را شاهدیم.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، مدیکال نت به تازگی مقاله ای منتشر کرده و در قالب آن از تاثیر گرما بر سلامت قلب گفته است. بنا بر آنچه در این مقاله آمده؛ انجمن قلب آمریکا (AHA) می‌گوید گرمای بی‌سابقه‌ای که در این هفته بسیاری از ایالات متحده را سوزانده است، خطرات قلبی قابل‌توجهی را به همراه دارد و به همین دلیل مردم باید اقداماتی را برای محافظت از خود انجام دهند.

گرمای شدید چه تاثیری بر بیماران قلبی دارد؟

این امر به ویژه برای افراد مسن و افراد مبتلا به فشار خون بالا، چاقی یا دارای سابقه بیماری قلبی یا سکته بیشتر صدق می کند.

گرما و کم آبی قلب را وادار می کند تا با پمپاژ بیشتر خون و انتقال آن از اندام های اصلی به زیر پوست، برای خنک کردن خود سخت تر کار کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی دمای هوا به حداکثر دمای روزانه 109 درجه فارنهایت برسد (مانند این هفته در جنوب غربی)، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ممکن است دو یا سه برابر شود و هر چه دما در طول تابستان بیشتر در نوسان باشد، ممکن است سکته های مغزی شدیدتر شود.

 

بیشتر بخوانید: آتش نشان ها با ریسک بالاتر مشکلات قلبی مواجهند

چگونه از مرگ و میرهای ناشی از گرما جلوگیری کنیم؟

"در حالی که مرگ‌ها و بیماری‌های ناشی از گرما قابل پیشگیری هستند، طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، سالانه بیش از 600 نفر در ایالات متحده در اثر گرمای شدید جان خود را از دست می‌دهند. به گفته دونالد لوید جونز، رئیس AHA، «اگر بیش از 50 سال سن دارید یا اضافه وزن دارید، بسیار مهم است که در گرما برای محافظت از سلامت خود اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهید.

برخی از داروها مانند مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین [ARBs]، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین [ACE]، مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و دیورتیک‌ها که بر پاسخ‌های فشار خون تأثیر می‌گذارند یا بدن را از سدیم تخلیه می‌کنند، می‌توانند پاسخ بدن به گرما را اغراق‌آمیز کنند و اتفاقات ناگواری را باعث شوند.

 لوید جونز، استاد تحقیقات قلب، پزشکی پیشگیرانه، پزشکی و اطفال در دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو گفت: شما در گرمای شدید احساس بیماری می کنید.

بیشتر بخوانید: ارتباط موج گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی با افزایش مرگ های قلبی

او معتقد است: "البته به طور طبیعی در شرایط گرمای شدید اگر شما بیماری خاصی دارید اصلا نباید مصرف داروهای خود را قطع کنید. در هنگام تاثیر گرما بر وضعیت جسمی خود، یاد بگیرید که چگونه خونسردی خود را حفظ کنید و در مورد هر گونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید."البته حتی اگر داروهای قلب مصرف نمی کنید، باید در گرما اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

تاثیر نوشیدن آب در گرمای شدید

لوید جونز گفت: "هیدراته ماندن کلید اصلی است. کم آبی بدن آسان است حتی اگر فکر نمی کنید تشنه هستید." "قبل، حین و بعد از بیرون رفتن در هوای گرم آب بنوشید. منتظر نمانید تا احساس تشنگی کنید. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا مایعات کافی دریافت می کنید این است که بر خروجی ادرار خود نظارت کنید و مطمئن شوید که رنگ ادرار، کم رنگ است و تیره نیست."

بیشتر بخوانید: راهکاری در پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی

توصیه‌هایی برای جلوگیری از اثر گرما

AHA برخی نکات و توصیه ها را نیز برای رعایت در هوای گرم ارائه کرده که به شرح ذیل است:

-در اوایل بعدازظهر (حدود ظهر تا 3 بعد از ظهر) زمانی که خورشید معمولاً در شدیدترین حالت خود قرار دارد، بیرون نروید.

-لباس های سبک وزن و رنگ روشن در پارچه های تنفس پذیر مانند پنبه یا پارچه ای که عرق را دفع می کند، بپوشید. از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. قبل از بیرون رفتن از یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب با حداقل SPF 15 استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

-قبل، حین و بعد از بیرون رفتن یا ورزش چند فنجان آب بنوشید. از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار یا الکلی خودداری کنید.

-به طور منظم استراحت کنید. چند دقیقه در یک مکان سایه یا خنک توقف کنید و هیدراته کنید.

-به مصرف تمام داروها طبق دستور ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: افزایش مرگ و میر قلبی مردان در شب های گرم تابستان 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید