15:41 , 1401/12/19
کد خبر: 000021597
بازدید: 1318
اظهارنظر خطیب نماز جمعه تهران درباره چهارشنبه‌سوری و نوروز

خاتمی افزود: در روزهای پیش رو چهارشنبه سوری و نوروز را داریم و ما مخالف شادی مردم نیستیم. بلکه نظام در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، خطیب نماز جمعه تهران طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: مردم در جشن نیمه شعبان سنگ تمام گذاشتند. براساس اعلام آمار مسئولان کشور بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر از مردم به جمکران رفتند. این اعتقاد تنها اعتقاد شیعی نیست بلکه اعتقاد بین المللی اسلامی است.

تاکید امام جمعه تهران بر لزوم اعدام عاملان مسمومیت ها

خاتمی در ادامه افزود: روزی خواهد رسید که از استکبار خبری نیست.روزی خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد حسن غفوری فرد فعال سیاسی و استاد دانشگاه که بر اثر بیماری فوت کرده گفت: رهبر بر پیکر ایشان نماز خواندند و وی یکی از نمازگزاران نماز جمعه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضع مسمومیت دانش آموزان بیان کرد: حادثه ای این روزها که از قم شروع شد برنامه اولشان به خیابان آوردن مردم بود و گفتند اگر یک هفته در خیابان بمانید نظام از بین می رود ولی زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

خاتمی ادامه داد: دومین برنامه آنها ایجاد جنگ مسلحانه در کشور بود و فراخوان دادند ولی هیچ کس به فراخوان های آنها اهمیت نداد و برنامه آنها ناکام ماند. سومین برنامه آنها اذیت کردن مردم ایران بود که این مسمومیت ها را در پی داشت.

خطبی موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمنان سه هدف را در این چارچوب دنبال کردند و به دنبال از بین بردن امنیت هستند.انها می خواهند پدر و مادرها را اذیت کنند و در دل آنها دلشوره ایجاد کنند. هدف دیگر آنها مطرح کردند دروغ است که توسط تعدادی رسانه مطرح می شود.هدف دیگر در این زمینه توقف رشد علمی و تحصیل فرزندان ایران است؛ برخی جا‌ها گفته‌اند که دانش آموزان به مدرسه نروند، ولی این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری با قاطعیت فرمودند که کسانی که دست به این کار‌ها می‌زنند چه عاملین و چه مسببین باید با اشد مجازات با آن‌ها برخورد شود و حکم آن‌ها اجرا شود. آنچه که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کردند مبنای فقهی دارد. کسانی که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند در حقیقت افساد فی الارض کردند و حکم مفسد فی الارض طبق قانون اعدام است.

وی در ادامه سخنان خود به سنگین بودن جرم شایعه افکنان اشاره کرد و گفت: کسانی که در رسانه‌ها متدینین را متهم به این کار کرده‌اند و شایعه افکنی کرده‌اند جرم سنگینی را انجام داده‌اند و رئیس قوه قضائیه نیز در این ارتباط صحبت کردند. ما از رئیس قوه قضائیه که زمینه ساز عفو مناسب متهمین در حوادث چند ماه اخیر بودند. کسانی که فریب خورده بودند از ایشان بخاطر این کار تشکر می‌کنیم، ولی از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

خاتمی افزود: در روزهای پیش رو چهارشنبه سوری و نوروز را داریم و ما مخالف شادی مردم نیستیم. بلکه نظام در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل و ... را پاس می‌داریم منتها به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است و می‌بینید که هنوز چهارشنبه سوری نیامده، ولی تعدادی از نوجوانان و جوانان بخاطر حوادث ناشی از این موضوع آسیب دیده‌اند.

بخوانید:

موضع امام جمعه تهران نسبت به شعار "مرگ بر دیکتاتور"/ اغتشاشگران غلط می کنند لج کنند

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید