15:22 , 1401/12/19
کد خبر: 000021596
بازدید: 1269
تاکید امام جمعه تهران بر لزوم اعدام عاملان مسمومیت ها

سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران درباره مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان، تاکید کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، مبنای فقهی دارد.افرادی که چنین اقداماتی می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان نیز اعدام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران امروز (جمعه،19 اسفند) در خطبه های نماز جمعه که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در ارتباط با موضوع مسمومیت ها فرمودند: کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند چه عامل، چه مسبب، باید حکم اشد مجازات برایشان داده شود و این حکم باید اجرا شود. علاوه بر این فرمودند که دیگر در رابطه با این افراد، عفوی نیز در کار نخواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه ایشان فرمودند، مبنای فقهی دارد وکسانی که دست به این کارها می زنند، مفسد فی‌الارض هستند و حکم آنها هم اعدام است.

با آنها که شایعه پخش می کنند برخورد شود

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به اظهارنظرهایی که دراین خصوص صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به کسانی که در فضای مجازی و یا مکتوب در این ارتباط شایعه نیز پخش می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

وی با اشاره به آغاز این مسمومیت ها از مدارس قم اظهار کرد: اکنون این اتفاق در بسیاری از شهرها فراگیر شده و مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان عزیز را شاهدیم که عمدتا مربوط به دانش آموزان دختر است.

فکر می کردند نظام می رود اما شتر در خواب بیند پنبه دانه

خاتمی افزود: سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر سه برنامه برای آسیب رساندن به نظام داشتند، برنامه اول آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود که در همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورده گفته بودند که اگر یک هفته در خیابان باشند نظام می‌رود ولی زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

بیشتر بخوانید:

پاسخ انسیه خزعلی به مدعیان لب زدنش در فیلم انگلیسی زبان

اقامه نماز بر پیکر مرحوم غفوری فرد از سوی رهبری 

وی تاکید کرد: این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چند حرکت نابخردانه به نظام آسیبی نمی‌رسد.

خاتمی در ادامه بحث ایجاد جنگ مسلحانه در کشور را دومین راهکار دشمنان در ماه های اخیر دانست و گفت: آنها آذر ماه رسما اعلام جنگ مسلحانه کردند. فراخوان دادند، ولی هیچ کس به فراخوان‌های آنها توجهی نکرد و از همان اول برنامه آنها ناکام ماند.

مدرسه نرفتن دانش آموزان همان چیزی است که دشمن می خواهد

خطیب موقت تهران ایذاء دائمی را سومین برنامه دشمن برشمرد و افزود: در واقع آنها به دنبال اذیت کردن مردم ایران بودند و این مسمومیت‌های پیاپی پی در پی از مصادیق این اذیت و ایذاء است. متاسفانه در به وقوع پیوستن این واقعیت تلخ یعنی مسموم شدن دانش آموزان هیچ تردیدی نیست و دشمنان به دنبال این هستند که امنیت را از بین ببرند. همانطور که می‌دانید احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است. آنها می‌خواهند پدر و مادران و دانش آموزان را نگران کنند. در آنها دلشوره ایجاد کنند و این نگرانی و دلشوره را به صورت فراگیر ایجاد کنند. هدف دیگر در این زمینه توقف رشد علمی و تحصیل فرزندان ایران است؛ برخی جاها گفته‌اند که دانش آموزان به مدرسه نروند ولی این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

وی ادامه داد: عاملان و مسببان این اقدامات اتهاماتی به نظام و متدینین در این زمینه وارد کرده‌اند. این از اتهام‌های ۱۰۰ درصد دروغ است. اتهاماتی که در این زمینه مطرح می‌کنند یک دروغ بزرگ است که توسط تعدادی از رسانه‌ها مطرح می‌شود. این دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید