15:36 , 1401/8/27
کد خبر: 000016596
بازدید: 1782
موضع امام جمعه تهران نسبت به شعار "مرگ بر دیکتاتور"/ اغتشاشگران غلط می کنند لج کنند

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه نسبت به نارامی های اخیر کشور واکنش نشان داده و اظهار کرد: آنهایی که اروپا و آمریکا کعبه آمال آنها شده بگویند، آیا همانها تورات و انجیل می سوزانند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: تضعیف نظام اسلامی و تهمت به یک فرد حرام است اما آیا تهمت به یک نظام حرام نیست؟

وی اظهار کرد: متهم کردن نظام اسلامی به نهادینه شدن فساد دروغ و تهمت است. چنین وصله هایی به این نظام نمی چسبد و اینکه یک نظام روسفید را مساله دار عنوان کنند بی تقوایی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه طبق آموزه های دینی اعتراض امری آزاد اما اغتشاش موضوع دیگری است، اظهار کرد: قرآن سوزی، شکنجه طلبه ها، کشتن بسیجیان و اهانت به امامینی که نماد دفاع از دین هستند و غارت اموال مردم و اموال عمومی  اعتراض نبوده و اغتشاش حتی برای یک لحظه هم نه تنها در ایران بلکه جتی در کل اروپا هم مجاز نیست.

حجت الاسلام خاتمی همچنین اظهار کرد: اینکه برخی می خواهند اغتشاش را اعتراض بنامند یک موضوع سیاسی است و از دل این اغتشاشات است که ترور زاییده می شود. اتفاقات ایذه و اصفهان ترور بود و با اتفاقات رخ داده مرگ بر اغتشاشگر لایق این افراد است. می گویند این حرفها را نزنید، لج می کنند. غلط می کنند. پس قانون کجاست که اینها را سرجای خود بنشاند؟

وی افزود: ما نمی گوییم اما به گفته خود این اغتشاشگران یکی از اهداف آنها براندازی است.اما آنهایی که توانستند گوش به اراجیف آنها ندادند و آنها که با زور مجبور به بستن مغازه هایشان شدند از سر دیکتاتوری این افراد چنین کاری کرده اند. یک مصداق شعار مرگ بر دیکتاتور همین افراد هستند. مسئولان ما به دانشگاه می روند اما به آنها اجازه صحبت داده نمی شود.

خطیب امام جمعه تهران ادامه داد: البته از زمان های گذشته و از اول اسلام تلاش برای براندازی سابقه دارد و مدام با مومنان می جنگند تا دست از دین خود بردارند. اکنون آمریکا و اسرائیل و فرانسه و انگلیس و گروه های ضد مردم و منافقان و سلطنت ها همه با دین حرف دارند. اگر غیر از این بود مگر قرآن چه کرده که قرآن و مسجد می سوزانند. آنها چنین هدفی دارند اما ناکام خواهند ماند چراکه اسلام پرآوازه بوده و خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشکر از اقدامات قوه قضا پرداخت و گفت: ما به ریخته شدن خون هیچ کس راضی نیستیم اما فردی که از ریختن خون مردم لذت می برد نباید مورد برخورد و مجازات قرار گیرد؟ باید برای این افراد اشد مجازات در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام خاتمی همچنین عنوان کرد: اغتشاشگران از دیدگاه من سه دسته هستند. دسته اول قاتل هستند که حتی اگر آنها را آزاد هم کنیم باز آدم می کشند. گروه دوم محارب هستند و دسته سوم باقی افراد هستند که این بازی توضیح مفصلی دارد.

وی گفت: یکی از اهداف دیگر اغتشاشگران تجزیه ایران است اما غربی ها بیخود دل خو را خوش کرده اند و فقط خود آنها ممکن است چنین حرفی را باور کنند. محال است چنین اتفاقی در ایران بیفتد. ایرانی جماعت از بیگانه نفرت دارد  و این نفرت در میان همه اقوام ما هست. من نیز از جانب شما از سپاه پاسداران که به مقابله با تجزیه طلبان می پردازند عمیقا تشکر می کنم.

خطیب امام جمعه تهران ادامه داد: هدف دیگر این افراد مختل کردن امنیت کشور و زیر سوال بردن آن است و این همان چیزی است که آمریکا می خواهد. اما به شما این اطمینان را می دهم که در این عرصه هم مسئولان زیرک ما آنها را ناکام خواهند گذاشت.

وی ناامید کردن مردم رااز دیگر اهداف اغتشاشگران برشمرد و  طوری برخورد کرده و حرف می زنند که گویی مدت هاست انقلاب از این کشور رخت بربسته است. همان طور که در فتنه های قبلی خدا کمک کرد این بار نیز ما پشتمان به خدا، رهبری هوشیار و مردم همراه گرم است .

خاتمی در پایان صحبت های خو نیز برای تیم ملی فوتبال در مسابقات جاک جهانی آرزوی پیروزی کرده و اظهار امیدواری کرد که تیم ملی ایران نماد ایران غیور و اسلامی بوده و با موفقیت به کشور بازگردد.

           

نظر شما






نظرات