20:28 , 1403/1/21
کد خبر: 000044984
بازدید: 2020
یارانه عید فطر ۱۴۰۳ برای چه کسانی است؟

همزمان با نزدیک شدن به عید فطر، خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر احتمال واریز یارانه نقدی عید فطر. اما آیا یارانه عید فطر در راه است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از اندیشه معاصر، برخی رسانه‌ها مساله واریز یارانه عید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه مناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه مناسبتی بدهد.

از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرد.

از آن زمان تاکنون هر بار در آستانه این مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی مطرح می‌شود. اما مشخصا تا کنون هیچ مقام مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

همانطور که می‌دانید که یارانه‌ها طبق معمول همان ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر از اعضای خانوار؛ در روزهای پایانی هر ماه واریز می شود و یارانه عید فطر ۱۴۰۳ صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست.

دستور پرداخت یارانه عید فطر صادر شد
تنها خبری که درباره واریز یارانه‌های مناسبتی مطرح شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است.

دو روز قبل بود که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل کشور واریز می‌شود.

به عبارتی تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در دستور کار نیست.

خبر واریز یارانه عید فطر را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و از پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به معلولین و مددجویان مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

بر این اساس یارانه عید فطر تنها به یک کروه تعلق می‌گیرد و آن، معلولانی است که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

اما این تنها خبری است که صولت مرتضوی درباره عیدی رئیسی علام کرده و نه زمان واریز یارانه عید فطر را اعلام کرده و نه مبلغ این یارانه را.

اما به نظر می‌رسد این یارانه تا قبل از سوم اردیبهشت ماه واریز شود.

چند روز گذشته هم رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی‌ خبر داده و گفته بود مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

عیدی رئیسی برای عید فطر
پیش از این، برخی از رسانه‌ها از واریز عیدی رئیسی برای عید فطر خبر داده و این گمانه را مطرح کرده بودند که همه مردم مشمول یارانه جدید می‌شوند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر برای مردم در دستور کار دولت نیست و هیچ کدام از مقامات مسئول در این باره خبری را اعلام نکرده‌اند.

تنها گروهی که قرار است یارانه بگیرند، معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید