17:00 , 1402/8/22
کد خبر: 000036200
بازدید: 1771
گیاه سداب برای لاغری

گیاه سداب برای لاغری بسیار مفید است و نتایج بعد از استفاده آن کاملا شما را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، گیاه سداب با نام علمی  Ruta graveoles در طب سنتی به عنوان دارو استفاده می شود. این گیاه دارویی قدیمی از تیره سدابیان و از راسته افراسانان می باشد. استفاده از سداب مزیت های زیادی دارد زیرا خاصیت ضد میکروب، ضد سرطان و ضد التهابی داشته و بعضی از فعالیت‌های عصبی را کاهش می‌دهد.

امروزه برای لاغری از گیاه سداب استفاده زیادی می‌شود. در صنعت داروسازی از گیاه سداب به دلیل خاصیت های منحصر به فردی که دارد، استفاده زیادی می شود. میزان تاثیر این گیاه در لاغری به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است. 

گیاه سداب برای لاغری

سداب برای لاغری

به دلیل ماشینی شدن زندگی انسان‌ها، چربی زیادی در قسمت پهلو و شکم دارند. به همین خاطر افراد برای از بین بردن چربی‌های انباشته به دنبال بهترین راه هستند. گیاه سداب یک روش ساده و قطعی برای لاغری است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. برای لاغر شدن ابتدا باید به مدت 24 ساعت گیاه سداب را در محلول سرکه قرار داده و خوب بجوشانید. بعد از صاف کردن آن، به یک سوم این جوشانده مقداری کف دریا اضافه کرده و دوباره بجوشانید. 

پس از خنک شدن مایع تهیه شده، آن را روی پارچه کتانی بریزید و به دور پهلوها و شکم خود بپیچانید و روی آن را نایلون بکشید. قبل از این که مایع مورد نظر را استفاده کنید، مطمئن شوید که برای شما حساسیتی ندارد. برای جلوگیری از ایجاد حساسیت می‌توانید مقداری روغن بنفشه به شکم خود بمالید تا در صورت بروز آلرژی خیلی زود برطرف شود. 

مشخصات ظاهری گیاه سداب

 گیاه سداب یا سیاب دارای قاعده چوبی بدون کرک است، برگ‌های گوشتی و ضخیمی دارد. رنگ برگ ها و ساقه گیاه سبز مات و گل های آن زرد رنگ هستند.

طبع گیاه سداب سرد و خشک است، تاریخچه کهن در طب سنتی دارد. این گیاه در طول سال همواره سبز بوده و بوی آن بسیار زننده است. در گذشته برای جلوگیری از بیماری مسری وبا کاربرد زیادی داشته و همچنین بوی زننده، تند و نامطبوع آن سبب دور شدن حشرات می شود. 

محل رویش گیاه سداب 

این گیاه به صورت بومی در نواحی جنوب اروپا یافت می‌شود و در مناطق آسیایی، اروپایی و مدیترانه‌ای پراکندگی گسترده ای داشته است. کشت و پرورش گیاه پرخاصیت سداب در کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه انجام می شود. 

خواص سداب در طب سنتی

 گیاه سداب برای رفع سردرد، درد های قولنجی، دردهای بواسیری و رحم فوق العاده مفید است. جوشانده سداب گوش شما را ضدعفونی کرده و میزان درد آن را کاهش می‌دهد، در قدیم مردم برای بیماری اوتیت ( التهاب گوش ) از آن استفاده می کردند. سداب با خاصیت های درمانی فراوان برای ادرارآوری و درمان روماتیسم مفید است.

مردم در گذشته برای درمان طاعون و نیش حشرات از سداب استفاده می کردند، با وجود بدبو بودن و طعم بسیار تلخ خواص درمانی زیادی دارد. 

گیاه بی نظیر سداب خاصیت های فراوان برای درمان قارچ، سلامتی مو، رفع شپش سر، درمان عفونت، تقویت قاعدگی، درمان اسپاسم، رفع التهاب، حفظ آرامش اعصاب، لاغری، درمان وزوز گوش، سنگ کلیه، درمان سرگیجه، عفونت رحم و دفع جن دارد‌. 

معنی سداب چیست؟

سداب در فرهنگ فارسی عمید این طور معنا شده است: گیاهی آبدار و تلخ، بدبو با برگ های ضخیم، دانه های قهوه ای رنگ مثلثی و گل های زرد رنگ که از دانه و برگ آن در پزشکی استفاده فراوان می شود. 

گیاه سداب برای لاغری

خاصیت های گیاه سداب

کاپریلیک، ویتامین P، ویتامین K، آلکالوئیدهای فورانوکینولین، کومارین ها، فلانوئیدها، پلارگونیک و اسانس از ترکیبات مفید گیاه سداب هستند که هر کدام خاصیت‌های فراوانی دارند. در تولید طعم دهنده های صنعتی و عطر از متیل نونیل کتون موجود در گیاه سداب استفاده می شود. در قدیم برای دفع چشم بد، رفع حسادت‌ها، شکستن طلسم و جادو از گیاه سداب استفاده می‌شد.

از سداب برای تسکین و کم شدن نیروی جنسی و شهوانی استفاده می کردند. گروه‌های مذهبی در غذاهای خود مقداری سداب می‌افزودند تا بر خواهش‌های نفسانی خود غلبه کنند. سداب در طب سنتی ایرانی برای درمان مشکلات پوستی، زخم‌ها، بند آوردن خونریزی و افزایش انرژی کاربرد فراوان دارد. 

اگر مدام به سردردهای شدید مبتلا می‌شوید می‌توانید از برگ‌های تازه سداب استفاده کنید، برای این کار باید روی پیشانی خود تعدادی از این برگ‌ها را قرار دهید. بیشتر افراد برای تسکین درد گوش و ضدعفونی کردن آن از سداب به عنوان بهترین دارو استفاده کرده چون خاصیت ضدعفونی و ضد التهابی دارد. گیاه سداب برای رفع نفخ نیز موثر و مفید است. 

بانوان می‌توانند برای ضدعفونی کردن رحم خود و رفع عفونت‌های آن از گیاه سداب استفاده کنند. گیاه پرخاصیت سداب سقط آور و قاعده آور بوده، همچنین برای درمان کچلی و رفع شپش سر کارساز است. 

کمپرس سرد جوشانده سداب برای درمان برونشیت مزمن و سرفه بسیار مفید است. افرادی که به سکسکه غیر طبیعی مبتلا شده و نمی‌توانند آن را برطرف کنند، برای درمان سریع آن می‌توانند دم کرده برگ سداب را مصرف کنند. 

خواص سداب برای لاغری

برای لاغری شکم باید 10 گرم کف دریا، 100 سی سی سرکه و 100 گرم سداب را تهیه کنید. با تهیه کردن جوشانده مورد نظر و مصرف منظم آن در کنار فعالیت‌های ورزشی می‌توانید وزن خود را کمتر کرده و لاغر شوید. گیاه سداب تاثیر مثبتی برای لاغری فرد داشته و می‌توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید. 

مضرات سداب

مصرف بیش از اندازه این گیاه سبب کم شدن ضربان قلب، التهاب در معده، حساسیت‌های شدید پوستی، مسمومیت کبدی، ضعف دید، کم شدن اسپرم در مردان، ورم مخاط رحم، مسمومیت کلیوی و افزایش پتاسیم خون می‌شود. 

به دلیل قاعده آور بودن، بانوان باردار نباید در این دوران از گیاه سداب استفاده کنند زیرا مصرف تخم و برگ سداب سبب سقط جنین می شود. 

قرص لاغری سداب

برای تولید یکی از محبوب‌ترین قرص‌های گیاهی جهت لاغری، از گیاه سداب استفاده شده است. مواد مفید موجود در سداب سبب چربی سوزی و بهبود گوارش فرد شده و اشتهای او را به مرور زمان کمتر می‌کند در نتیجه فرد لاغر می شود. 

خواص سداب در طب اسلامی

پودر بدست آمده از گیاه سداب برای درمان میگرن، تقویت هوش و عقل، درمان سرگیجه و سردرد کاربرد دارد. داروی موثر و مفید سداب طبق فرمایش پیامبر ( ص ) برای درمان سینه پهلو و سرگیجه مفید است. سداب دارویی خون ساز می باشد و تمام سردردها و سرگیجه های ناشی از کم خونی را درمان می کند. 

اسامی دیگر گیاه سداب 

گیاه سداب با نام های پیگن، خنقف، پکانون، روته، روتا، رو، پیم، بیم، افیعابن، سیاب و فیجن شناخته می شود. 

خواص سداب برای سلامت قلب

برای درمان تپش قلب، گیاه سداب بسیار مفید است. برای درمان فشار خون بالا و افزایش گردش خون می‌توانید از خاصیت‌های سداب بهره‌مند شوید. فلانوئید موجود در سداب به جریان خون در داخل مویرگ ها کمک کرده و آن را قوی تر می سازد و فرد به واریس مبتلا نخواهد شد. 

خواص سداب برای مغز 

مصرف بذر و برگ سداب برای درمان فلجی، تشنج و رعشه موثر است. ترکیب سرکه و چند قطره سداب برای درمان جن زدگی، عقب ماندگی ذهنی، بیماری های روانی و روحی، صرع و ام اس مفید بوده، همچنین مصرف سداب حافظه را قوی تر می سازد. مصرف دم کرده سداب قبل از خواب، از سرطان مغز جلوگیری می کند. 

گیاه سداب برای لاغری

خواص سداب برای پوست

گیاه سداب ضد قارچ بوده، از آن می‌توان برای برطرف کردن تمام آلودگی‌های روی پوست استفاده کرد و پوستی شفاف و زیبا داشت. سداب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی سبب محافظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد می شود و با استفاده از آن پوست دیرتر پیر خواهد شد‌. 

طرز تهیه روغن سداب و خواص آن

روغن تهیه شده از سداب برای درمان سرگیجه، درد گوش و کم شنوایی فوق العاده مفید است و طرز تهیه روغن آن بسیار راحت می‌باشد. برای این کار ابتدا در ظرفی روغن زیتون را با مقداری سداب خشک ترکیب کنید، در مرحله بعد برای حرارت دادن آن را از شب تا صبح روی بخاری بگذارید. بعد از خنک شدن روغن بدست آمده، آن را صاف کنید و مصرف نمایید. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید