06:40 , 1401/4/29
کد خبر: 000014561
بازدید: 1678
چگونه در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنیم؟

کاهش وزن 5 کیلو در هفته خطرناک است، نباید به طور مکرر این کار را انجام داد و تنها در صورت تایید پزشک باید به چنین کاری اقدام کرد. در ادامه مطلب روشی برای کاهش وزن 5 کیلویی در یک هفته را به شما معرفی خواهیم کرد.

حداکثر کاهش وزن در یک هفته چگونه است؟  چگونه روزی یک کیلو وزن کم کنیم؟  چگونه در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنیم؟رژیم یک هفته ای دکتر کرمانی چگونه است؟ کاهش وزن در یک هفته چگونه است؟ کاهش وزن سریع در یک ماه چگونه است؟ کاهش وزن در یک هفته با ورزش، برای لاغری سریع در 3 روز چکار باید کرد؟ 

چگونه در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنیم؟

به منظور کاهش وزن به روشی سالم، معمولاً لازم است که بیش از 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته کم نکنید. کاهش وزن 5 کیلو در هفته خطرناک است، نباید به طور مکرر این کار را انجام داد و تنها در صورت تایید پزشک باید به چنین کاری اقدام کرد. برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته، باید 4500 تا 6000 کالری بیشتر از آنچه در روز دریافت می‌کنید، با خوردن وعده‌های غذایی مقوی اما کم کالری در وعده‌های غذایی و افزایش شدید شدت ورزش هوازی از طریق تمرینات تناوبی و سایر فعالیت های شدید بسوزانید. این یک هدف پرمخاطره و دشوار است، اما شدنی است.

کالری های مصرفی خود را بشمارید 

مرحله اول کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

کالری کمتری نسبت به کالری که در روز می سوزانید بخورید. این کلید کاهش وزن است. در حالی که این نظریه ساده است، اما اجرای آن واقعاً دشوار است. 500 گرم معادل 3800 کالری است و برای کاهش 5 کیلو در هفت روز باید حدود 700 گرم کم کنید و روزانه حدود 5300 کالری بسوزانید.

این را بدانید که برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته نیاز به ورزش زیادی دارید. گرسنگی دادن به خود یک گزینه نیست. در واقع، گرسنگی کشیدن، کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند، به‌ویژه پس از پایان رژیم غذایی.

مرحله دوم کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

توجه داشته باشید که هدف شما بسیار چالش برانگیز است. اگر می خواهید در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنید، باید 5300 کالری بیشتر از آنچه در روز مصرف می کنید بسوزانید. این خیلی زیاد است. این قرار نیست شما را دلسرد کند، فقط قرار است به شما یادآوری کند که کاهش وزن 5 کیلویی در هفته چقدر دشوار است. خود را برای یک سفر بسیار بسیار دشوار آماده کنید!

برای اینکه تصوری از این مقدار داشته باشید، به این فکر کنید: یک فرد 72 کیلویی با بازی فوتبال به مدت 90 دقیقه حدود 1000 کالری می سوزاند. بنابراین، برای سوزاندن حدود 5300 کالری در روز، باید به مدت 8 ساعت فوتبال سخت بازی کنید.

مرحله سوم کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

بدانید که هر فرد به طور متوسط ​​روزانه حدود 2000 کالری می سوزاند. بنابراین، اگر روزانه 2000 کالری از غذا بخورید، جرم شما ثابت می ماند، وزن اضافه یا کاهش نمی دهید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رژیم غذایی مدیترانه ای

بیشت بخوانید: همه چیز درباره رژیم مایعات

یک فرد سالم که سعی می کند وزن خود را کاهش دهد (که احتمالاً هدف شماست) بدون توجه به رژیم غذایی حداقل به 1200 کالری در روز نیاز دارد. اگر 1200 کالری می خورید، برای رسیدن به هدف خود باید حدود 6500 کالری در روز بسوزانید.

رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

مرحله اول رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

به عنوان نوشیدنی فقط آب بنوشید. آب بهترین دوست رژیم گیرندگان است. دشمنان آنها نوشیدنی های شیرین، شیرین یا کافئین دار هستند. یک نوشیدنی شیرین معمولی "انرژی" یا "ورزشی" می تواند حاوی 400 کالری باشد. این یک سوم کالری شما برای کل روز است. از تمام نوشیدنی ها به جز آب اجتناب کنید. به جز نوشیدنی چای سبز، این نوشیدنی بدون شیرینی را می توان گاهی اوقات نوشید. اگر از نوشیدن هر روز فقط آب خسته شده اید، نوشیدن هر چند وقت یکبار چای سبز ضرری ندارد. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است و 0 کالری دارد. که آن را به یک نوشیدنی خوب تبدیل می کند.

اگر هنگام وعده های غذایی بسیار گرسنه هستید، قبل از غذا یک لیوان بزرگ آب بنوشید. این باعث می شود معده شما باور کند که سیری بیش از حد واقعی خود دارید و کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

مرحله دوم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

کربوهیدرات های ساده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. کربوهیدرات های ساده که کربوهیدرات های تصفیه شده نیز نامیده می شوند، معمولاً برای بدن ما چندان مغذی نیستند و بدن آنها را خیلی سریع جذب می کند. در حالی که رژیم دارید، از کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده مانند:

کوکی ها، آب نبات ها، کیک ها و سایر شیرینی های پخته شده

عسل، ملاس و شربت

نان سفید، برنج و ماکارونی معمولی

بسیاری از غلات صبحانه بسته بندی شده

مرحله سوم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

کربوهیدرات های پیچیده را جایگزین کربوهیدرات های ساده کنید. برخلاف کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های پیچیده سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی هستند و بسیار کندتر توسط بدن هضم می شوند و وارد جریان خون می شوند. برای مثالی از کربوهیدرات های پیچیده:

نان سبوس دار، ماکارونی غلات کامل، برنج قهوه ای

حبوبات مانند عدس؛ هویج و سیب زمینی شیرین

سبزیجات و میوه هایی مانند مارچوبه و زردآلو

بیشتر بخوانید: 20 استراتژی برای کاهش وزن بدون رژیم

بیشتر بخوانید: تفاوت نوشابه‌های رژیمی با نوشابه‌های معمولی

مرحله چهارم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

پروتئین بدون چربی مصرف کنید. گوشت را با 98 درصد بدون چربی و 2 درصد چربی مصرف کنید. سینه مرغ بدون پوست بگیرید محصولات سویا مانند (سویای سبز) و توفو و بسیاری از انواع ماهی مانند سالمون نیز سرشار از پروتئین هستند.

مرحله پنجم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

از فست فودها به شدت دوری کنید. جدا از اینکه همه چیز در چربی ترانس پخته می شود، همبرگرهای فست فود، سیب زمینی سرخ شده و میلک شیک (یا بوریتو، ماکارونی و ساندویچ) فقط بمب نمک و شکر هستند. اینها فقط کربوهیدرات های خالی هستند که ارزش غذایی واقعی ندارند. اگر در مورد کاهش وزن و بازگرداندن وزن خود به حالت عادی جدی هستید، از فست فودها دوری خواهید کرد.

مرحله ششم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

برای صبحانه مانند یک شاه، برای ناهار مانند یک شاهزاده و برای شام مانند یک فقیر بخورید. آیا تا به حال این کلمه را شنیده اید؟ حقیقتی در آن وجود دارد. صبحانه را زود بخورید تا متابولیسم شما شروع شود و انرژی کافی برای ماندگاری راحت تا ناهار به شما بدهد، سپس سرعت خود را برای شام کم کنید و کوچکترین وعده غذایی روز را بخورید. در اینجا چند نمونه از وعده های غذایی که می توانید خودتان در طول روز تهیه کنید و آنچه می توانید برای میان وعده میل کنید آورده شده است:

صبحانه: سفیده تخم مرغ اسفناج و املت سینه مرغ، یک موز و چند عدد زغال اخته تازه.

ناهار: استیک ماهی قزل آلا روی کینوآ و یک کاسه کوچک سالاد

میان وعده: یک مشت پسته

شام: بوک چوی ، هویج، قارچ و فلفل

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی رایگان و آسان/ کاهش وزن در 6 روز

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی رایگان و آسان/ کاهش وزن در 6 روز

برخی از غذاهایی که به کاهش وزن یا دریافت کالری کمتر کمک می کنند عبارتند از:

کره بادام زمینی

میوه های کوچک دانه بندی شده

سبزیجات سبز

چای سبز

این

ماست

آجیل بدون نمک

شیر بادام

مرحله هفتم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

شروع به داشتن یک دفترچه یادداشت کالری کنید که در آن ارزش کالری هر چیزی که می خورید را وارد کنید. ایجاد و نگه‌داشتن یک دفترچه کالری به شما کمک می‌کند تا بدانید چه زمانی بیش از حد مجاز هستید. به شما می گوید کدام غذاها و چه زمانی کار می کنند، آیا طعم خوبی دارند یا نه. آنچه را که تحمل کرده اید را پیگیری می کند. خیلی سرگرم کننده است که به گذشته نگاه کنی و بعد از پایان رنج خود به یاد بیاوری!

اگرچه محاسبه همه چیز در ابتدا دشوار است، اما پس از مدتی تبدیل به یک عادت می شود. در محاسبه مقدار کالری در یک غذا یا وعده غذایی بهتر است دقت کافی را داشته باشید! اگر تنها شما هستید که از این موضوع رنج می برید، ارزش ندارد به خودتان دروغ بگویید.

بیشتر بخوانید: سه برنامه غذایی برای کاهش وزن بسیار سریع و بدون بازگشت

بیشتر بخوانید: 6 استراتژی ثابت شده برای کاهش وزن

مرحله نهم رژیم گرفتن برای کاهش وزن 5 کیلویی در هفته

وقتی تقلب می کنید (همه می کنند)، زیاده روی نکنید. هیچ ایرادی ندارد که هر چند وقت یکبار یک استراحت داشته باشید و چیزی بخورید که می دانید نباید بخورید. همه این کار را می کنند. اما هنگام طفره رفتن زیاده روی نکنید. پرخوری و پرخوری هیچ توجیهی ندارد. این فقط هدف شما را پیچیده می کند و شما را بیشتر می ترساند.

***** این مطلب جهت افزایش آگاهی کاربران گردآوری شده و به همه توصیه نمی شود. قبل از به کار بردن هرگونه رژیم با پزشک ومتخصص تغذیه مشورت کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید