06:04 , 1401/6/17
کد خبر: 000015191
بازدید: 2404
چند نوع مواد مخدر در ایران هست؟/ خطرناکترین مواد مخدر

کروکودیل، غبار میمون، فلاکا (جوکر)، بونزای، دستمال و ده ها مورد دیگر نام مخدرهای جدیدی است که در این سالها در دنیا عرضه شده و بسیاری را به کام اعتیاد کشانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، مصرف مواد مخدر در دهه های گذشته عمدتا به سمت موادی بوده که توهم های شدید ایجاد می کنند و به دنبال سرخوشی های کوتاه مدت مخاطرات بلندمدتی را برای فرد به همراه می آورند.

هر روز هم مدل های جدیدی از این مواد در دنیا تولید و عرضه می شود که هر ماده می تواند نسبت به سایر مخدرها عملکرد و عوارضی متفاوت داشته باشد. بنابراین داشتن اطلاعات از ساختار و تبعات این مواد بی شک کمک کننده خواهد بود.

البته این مخدرها در ایران شاید بازار محدودتری داشته باشند و همه آنها به ایران وارد نشده یا حداقل حجم زیادی نداشته باشند به همین دلیل شاید بتوان گفت همچنان پرمصرف ترین مخدرهای صنعتی در ایران شیشه و گل محسوب می شوند.

لیست خطرناک ترین موادمخدر

در میان مواد مخدر و آنچه اعتیاد آوراست سالها بود الکل، هروئین و کراک کوکائین از خطرناکترین ها شناخته می شدند اما حالا که انواع مخدرهای صنعتی وارد بازار شده لیست زیر از جمله موادی هستند که در دنیا به عنوان خطرناک ترین مخدرها شناخته می شوند.

-شیشه

-سالویا

-دی ام تی

-وونگا

-لین

-برومو دراگون فلای

-نفس شیطان

-کروکودیل

-نمک حمام

مواد مخدر جدید میومیو

این مخدر نیز  از روان گردان های چینی است که به شکل قرص و کپسول یا پودری سفید رنگ عرضه و به شکل تزریقی، خوراکی یا استنشاقی مصرف می شود. مصرف این ماده هم عوارض خطرناک متعددی دارد که برخی از عوارض آن عبارتند از:

-تشنج

-حمله قلبی

-توهم و هذیان گویی

-حالت تهوع و استفراغ

-اضطراب

-گشاد شدن مردمک چشم

عکس ماده مخدر میو میو

 

مواد مخدر کمیکال

این ماده مخدر که به اشتباه درباره آن گفته می شود اعتیاد ندارد، از سوی برخی «ماری‌جوانای صنعتی» نام گرفته و عوارض آن به حدی شدید است که نه تنها می تواند باعث تشنج و قفل شدن بدن برای ساعت ها شود بلکه حتی می تواند فرد را به کام مرگ بکشاند. برخی می گویند این ماده مخدر که به اشتباه گفته می شود اعتیاد آور نیست حتی از هروئین و کوکائین هم بدتر است.

این ماده متاسفانه در ایران هم یافت و خرید و فروش می شود.

عکس ماده مخدر کمیکال

هشدار درباره شیوع یک ماده مخدر مرگبار

مواد مخدر جدید

در نهایت لیست مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی و روان گردان آن چنان پر و پیمان است که نمونه های جدید و نشنیده برای آن زیاد است اما معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید دارد که پایه و اساس بسیاری از مخدرهای جدید دنیا یکی است.

محمد جمالو در این باره گفته است که در دنیا بیش از 880 مخدر وجود دارد که در ایران تنها نیمی از این مواد یعنی حدود 440 مورد وجود دارد که از میان آنها هیچ کدام جدید محسوب نمی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مخدر جدیدی وارد بازار ایران شده، توضیح داده است که پایه اکثر این مواد یکی است و تنها نام آنها تغییر میکند تا باعث تشویق افکار عمومی و عادی سازی شود.

جمالو ادامه می دهد: البته اسم جدید در بازار مواد مخدر زیاد داریم اما فرمول و پایه آنها یکی است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید