12:20 , 1403/1/25
کد خبر: 000045171
بازدید: 1174
چای سبز برای لاغری بهتر است یا قهوه

نوشیدنی‌های پرطرفدار و پرمصرف برای افرادی که علاقه به کاهش وزن دارند، چای سبز و قهوه می‌باشد. اما کدام یک برای لاغری و چربی سوزی گزینه مناسب‌تری جهت مصرف روزانه است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، شما می‌توانید در برنامه غذایی خود از هر دو نوشیدنی به صورت همزمان برای کاهش وزن استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید بدانید کدام نوشیدنی برای بدن شما و لاغری مناسب‌تر است، بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید. 

بهترین راه حل برای رسیدن به تناسب اندام و افزایش چربی سوزی، داشتن فعالیت‌های ورزشی و رژیم لاغری می‌باشد. اما در کنار آنها می‌توانید برای تنظیم متابولیسم و لاغری سریع‌تر از چای سبز یا قهوه سبز استفاده کنید. ترکیبات چای سبز و قهوه در قرص‌های لاغری گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین تاثیر را در لاغری و کاهش وزن به همراه دارند. اما سوال بسیاری از افراد این است که برای لاغری کدام یک را مصرف کنند؟ پاسخ به این سوال در این مطلب به طور کامل داده می‌شود. 

چای سبز برای لاغری بهتر است یا قهوه

خواص و مزیت‌های مصرف چای سبز

گیاه چای سبز با خاصیت‌های فراوان از برگ‌های تازه گیاه کاملیا سینسیس تولید شده است. دمنوش چای سبز خاصیت‌ها و مزیت‌های زیادی برای بدن به همراه دارد که عبارتند از:

  1. • آنتی اکسیدان‌های فوق العاده قوی همانند کاتچین‌ها در دمنوش چای سبز با بیماری‌های مختلفی همچون سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مبارزه کرده و باعث حفظ سلامت فرد می‌شود. 
  2. • برای کمتر شدن ریسک بیماری‌های قلبی، مصرف کردن منظم دمنوش چای سبز اثرات فوق العاده مفیدی دارد. این دمنوش میزان کلسترول و فشار خون افراد را کاهش داده و سبب می‌شود کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا شوند. 
  3. • چای سبز در فرایند لاغری و کاهش وزن زنان و مردان تاثیر بسیار زیادی دارد. با مصرف کردن این نوشیدنی سرعت متابولیسم و چربی سوزی در بدن شما چندین برابر شده و تمام چربی‌های اضافی در ناحیه پهلو و شکم از بین می‌روند. در نتیجه با مصرف کردن منظم چای سبز می‌توانید لاغری سریع‌تری داشته و به تناسب اندام خود برسید. 
  4. • چای سبز به خاطر داشتن اسید آمینه‌های ضروری و کافئین برای بالا بردن سطح تمرکز و افزایش عملکرد ذهنی شما فواید بسیار زیادی دارد. 
  5. • دمنوش تهیه شده از چای سبز خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی فراوانی داشته و می‌توان از آن به عنوان یک ماده طبیعی برای مبارزه با عفونت‌های مختلف در بدن استفاده کرد. 

خواص و مزیت‌های مصرف قهوه

نوشیدنی گرم قهوه در سراسر دنیا محبوب و پرطرفدار است. این نوشیدنی خاصیت‌ها و مزیت‌های فراوانی در بدن به همراه داشته که عبارتند از:

  1. • قهوه به خاطر داشتن کافئین فراوان سطح انرژی شما را بالاتر برده و باعث می‌شود انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزمره و فعالیت‌های ورزشی خود داشته باشید. 
  2. • کافئین موجود در ساختار قهوه برای بالا بردن تمرکز و هوشیاری شما اثرات بسیار مفیدی دارد.
  3. • با مصرف کردن منظم قهوه سطح نور آدرنالین بدن شما به صورت طبیعی بالا رفته و این به افزایش انگیزه و کاهش افسردگی در شما کمک بسیار زیادی می‌کند. 
  4. • قهوه به خاطر داشتن آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد روند پیری زودرس را در شما کاهش داده و اثرات بسیار مفیدی در پوست و موی شما دارد. 
  5. • برای کمتر شدن ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی در خود و اعضای خانواده، قهوه بنوشید. 
  6. • برای کمتر مبتلا شدن به بیماری‌هایی از جمله آلزایمر و پارکینسون مصرف قهوه، تاثیرات چشمگیری دارد. 
  7. • همچنین قهوه بر روی دستگاه گوارشی تاثیر گذاشته و اثرات سوء هاضمه را در فرد از بین می‌برد.

با دانستن خواص و مزیت‌های هر دو نوشیدنی، می‌توانید به راحتی مناسب‌ترین و پرخاصیت‌ترین آن را در رژیم لاغری خود گذاشته و از آن مصرف کنید. 

برای چربی سوزی چای سبز بهتر است یا قهوه؟

در چربی سوزی بدن هر دو نوشیدنی یعنی چای سبز و قهوه مفید و موثر هستند. اما هر کدام از آنها عملکردهای متفاوتی در لاغری و کاهش وزن افراد به همراه دارند که در ادامه به طور کامل تفاوت‌های آنها را توضیح می‌دهیم:

1. قهوه 

• با نوشیدن قهوه متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کرده و همچنین کافئین آن، انرژی مصرفی شما را بالا می‌برد. 

• کافئین موجود در این نوشیدنی سیستم عصبی مرکزی شما را کاملاً تحریک کرده و باعث می‌شود انرژی و تمرکز بیشتری در فعالیت‌های ورزشی و سایر فعالیت‌های روزانه خود داشته باشید. 

• قهوه با ترکیبات فتوکاتالیستی، روند چربی سوزی را بیشتر کرده و در لاغری تاثیر بیشتری دارد. 

2. چای سبز

• کاچین‌های موجود در دمنوش چای سبز برای لاغری و چربی سوزی تاثیرات بسیار زیادی دارند. 

• آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد چای سبز برای کاهش چربی‌های بدن بسیار مفید هستند. 

• این دمنوش بر متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و توده‌های چربی را در نقاط مختلف آن کاهش می‌دهد. 

چای سبز برای لاغری بهتر است یا قهوه

لاغری با چای سبز یا قهوه؟

نوشیدنی تهیه شده از قهوه و چای سبز هر دو در لاغری نقش بسیار مهمی دارند. اما اینکه کدام یک برای کاهش وزن تاثیر بیشتری دارند، باید به طور کامل بررسی شود. این نوشیدنی‌ها هر دو دارای کالری پایینی بوده و روند چربی سوزی در بدن افراد را افزایش می‌دهند. اما افراد نمی‌دانند از کدام یک برای سریع‌تر لاغر شدن استفاده کنند. 

نوشیدنی‌های مورد نظر برای حفظ سلامت شما مناسب بوده و اگر نوشیدن آنها به شما احساس آرامش و لذت می‌دهد، می‌توانید هر دوی آنها را برای رژیم لاغری خود استفاده کنید. 

چای سبز برای سلامتی مفیدتر است یا قهوه؟

اگر به دنبال مفیدتر بودن نوشیدنی هستید، باید بدانید قهوه و چای سبز هر دو برای سلامتی انسان خاصیت بسیار بالایی دارند. برای محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و بهره بردن از آنتی اکسیدان‌های فراوان، این نوشیدنی‌ها بسیار مفید هستند. 

در کنار مصرف نوشیدنی‌های مورد نظر برای حفظ سلامتی، علاوه بر دریافت آنتی اکسیدان‌ها باید ورزش‌های منظم و برنامه غذایی متعادل و کاملا سالمی نیز داشته باشید. اگر برای نوشیدن این محصولات تنها هدف شما سلامتی است، توصیه می‌شود چای سبز را در رژیم خود برای لاغری قرار بدهید زیرا خاصیت بیشتری داشته و غلیظ تر است. 

میزان کافئین موجود در قهوه و چای سبز

طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، هر دوی این نوشیدنی‌ها دارای مقداری کافئین هستند. اما کافئین موجود در قهوه نسبت به چای سبز بیشتر بوده و تاثیر بسیار زیادی در افزایش انرژی و هوشیاری شما در شروع صبح دارد. پس اگر به دنبال جذب بیشتر کافئین در بدن هستید، بهتر است از قهوه در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. کافئین فراوان موجود در قهوه میزان فعالیت‌های بدنی شما را افزایش داده و سبب می‌شود در حین تمرینات کمتر دچار خستگی شوید. 

بین قهوه و چای سبز کدام یک طعم دلنشین‌تری دارند؟

 دلنشین بودن طعم نوشیدنی‌های مختلف همانند چای سبز و قهوه، به ذائقه غذایی شما بستگی دارد و کاملاً سلیقه‌ای است. افرادی که از خوردن نوشیدنی‌های تلخ مزه لذت می‌برند، می‌توانند قهوه را انتخاب کنند. البته شما می‌توانید با اضافه کردن خامه، شکر یا شیر طعم تلخ قهوه را تغییر داده و آن را شیرین مزه کنید. چای سبز به خاطر داشتن ترکیبات مغذی و رنگ سبز برای بسیاری از افراد طعم دلنشین‌تری دارد. 

چای سبز برای لاغری

با نوشیدن ۳ الی ۴ فنجان از چای سبز می‌توانید به کاهش وزن دلخواه خود برسید. همچنین این نوشیدنی خاصیت‌های بسیار زیادی نیز برای سلامتی افراد به همراه دارد. آنتی اکسیدان و کافئین موجود در چای سبز، برای تجزیه چربی‌های اضافی بدن بسیار مفید هستند. اکثر افراد از مکمل‌های چای سبز برای کنترل کردن وزن خود و لاغری سریع‌تر استفاده می‌کنند. 

چای سبز علاوه بر کاهش وزن، برای افرادی که به دیابت نوع ۲، مشکل کلسترول بالا و مشکلات قلبی مبتلا شده‌اند نیز بسیار مفید است. ترکیبات مغذی موجود در این نوشیدنی مانع بیماری آلزایمر در افراد شده و همچنین ترکیبات مفیدی از جمله فلاونوئیدها، ویتامین B، منیزیم و فولات نیز به همراه دارد. 

قهوه سیاه برای لاغری

نوشیدنی محبوب دیگری که افراد برای لاغری آن را انتخاب می‌کنند، قهوه سیاه است. قهوه بدون شکر و خامه با داشتن کافئین در چربی سوزی و لاغری افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن با مصرف این نوشیدنی فعالیت متابولیکی فرد بسیار بیشتر شده و اشتهای فرد نیز به خوردن غذاهای ناسالم کاهش پیدا می‌کند. قهوه آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی بسیار زیادی برای بدن به همراه داشته و با مصرف آن می‌توانید مغز هوشیارتر و حافظه قوی‌تری داشته باشید. 

ترکیب چای سبز و قهوه

ترکیب کردن نوشیدنی‌های قهوه و چای سبز در رژیم غذایی و مصرف منظم آنها می‌تواند سبب افزایش طول عمر شما شود. این نوشیدنی‌های موثر و پر خواص احتمال مرگ زودرس را در افراد به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهند. نوشیدنی‌های مورد نظر به دلیل گیاهی بودن، ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان‌های سرشاری برای سلامت بدن به همراه داشته و با مصرف کردن هر دو، التهاب‌های بدن درمان می‌شود. 

سخن پایانی:

هر دو نوشیدنی چای سبز و قهوه علاوه بر فواید فراوانی که برای سلامتی دارند، بهترین گزینه برای رژیم‌های لاغری محسوب می‌شوند. این دو نوشیدنی در کاهش وزن نتایج بسیار مشابهی داشته‌اند. اما اگر می‌خواهید از مزایای بیشتری برخوردار شده و سلامتی شما تضمین شود، بهتر است چای سبز را برای لاغری خود انتخاب کنید. زیرا برگ چای سبز ترکیبات مغذی و آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به قهوه دارد. اما در مصرف هر کدام از این نوشیدنی‌ها باید اعتدال را رعایت کنید، مصرف افراطی هردوی آنها برای سلامتی بدن بسیار مضر است. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید