08:36 , 1402/2/30
کد خبر: 000024999
بازدید: 1815
پایان راه برای سرشبکه قاچاق دختران؛ الکس اعدام شد

صبح امروز حکم اعدام شهروز سخنوری (معروف به الکس) اعدام شد.

به گزارش خبرنگار حوادث ایونا، در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸، یک گزارش به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال شد که در آن به بررسی اطلاعاتی درباره یک فرد به نام "سارا جرف دریس‌زاده" پرداخته شد. در این گزارش آمده بود که این فرد با داشتن تعدادی زن و دختر در کشور امارات، فعالیتی در جهت تشکیل یک شبکه فساد انجام داده است. از تحقیقات انجام شده، نامبرده به عنوان یکی از مدیران ارشد این شبکه، که تحت نظر و هدایت الکس در دبی فعالیت می‌کند، شناخته شده است. این شبکه به عنوان یک شاخه از شبکه بین المللی قاچاق زنان و دختران شناخته شده است.

سارا جرف دریس زاده که بود؟

با دستگیری سارا جرف دریس زاده، که به عنوان مدیر ارشد شبکهع قاچاق دختران الکس فعالیت می کرد یک شبکه گسترده که سازمان‌دهی شده بود تا زنان و دختران روسپی را از شهرهای مختلف کشور جمع‌آوری کند و سپس آن‌ها را به چندین کشور منطقه قاچاق کند، زیر نظر قرار گرفت و ضربه‌ای قابل توجه به این شبکه وارد شد.

در این اقدام، تعدادی از زنان و دخترانی که در این شبکه فعالیت می‌کردند، شناسایی و به مقام قضایی تحویل داده شدند.

دورهمی سرشبکه های قاچاق جنسی دختران

الکس در سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شده بود و در کشورهای مختلفی از جمله هند، امارات، آمریکا، مالزی و اوکراین زندگی می‌کرد. در طول این مدت، او به ایران هم سفرهایی داشته است.

پس از دستگیری و بازگرداندن الکس به ایران در سال ۱۳۹۹، در حین تحقیقات قضایی، به سوالی درباره زمان راه‌اندازی شبکه فساد پاسخ داد و اظهار کرد: «نه سال پیش از دوبی به ایران بازگشتم. قبل از ورودم به ایران، پنج سال و چند ماه در امارات به دلیل مشکلاتی زندانی شده بودم و سپس از آنجا دیپورت شدم و به ایران آمدم. پس از ورود به ایران، با یک دختر به نام سابیا آشنا شدم و او پیشنهاد طراحی یک وبسایت را به من داد.»

الکس افزود: من وبسایت را برای او راه‌اندازی کردم و او در آن عکس و شماره دختران را برای اهداف تن‌فروشی منتشر می‌کرد. برای بهبود و توسعه فعالیت‌ها، اقدامات گسترده‌ای انجام دادم و به تدریج با سرشبکه‌های سابیا در دوبی، مالزی، اوکراین و جمهوری آذربایجان آشنا شدم. با آن‌ها در جزیره کیش ملاقات کردم و افرادی نیز به کیش آمدند و از آنجا به منظور گسترش فعالیت‌هایم، همکاری کردم و به این کار را ادامه دادم.

الکس به اعدام محکوم شد

با تأیید رای حکم الکس توسط دیوان عالی کشور، در صبح امروز روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حکم شهروز سخنوری معروف به الکس، پس از انجام تشریفات قانونی، اجرا شد و وی به دار مجازات آویخته شد. این حکم در پاسخ به اقدامات تبهکارانه الکس صادر شده بود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید