12:13 , 1401/11/2
کد خبر: 000019076
بازدید: 1302
وعده رئیسی برای کاهش قیمت طلا و ارز/ صبر مردم دشمن را ناکام کرد

رئیسی اظهار کرد: وضعیت ارز، طلا و بسیاری گرانی ها کاهشی می شود و وضعیت ما در آینده به مراتب روشن تر از امروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، ابراهیم رئیسی صبح امروز (یکشنبه، 2 بهمن) برای دفاع از کلیات لایحه بودجه 1402 حضو یافت و گفت: با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها باید خدا را شکر کنیم که با حضور و صبر مردم دشمن ناکام شد.

وی گفت: عده ای به دنبال آن هستند که بخش قابل توجهی از حاکمیت ایران را به‌دلیل اقدامات انقلابی‌ مورد سرزنش قرار دهند؛ اما در دنیا هیچ ارتش و نیروی مسلحی به اندازه ای که سپاه با تروریسم مقابله کرده، اقدامات نداشته و این موضوعی است که ارتش‌ها و سران منطقه نیز به آن معترفند.

رئیسی نقش سپاه در مبارزه با تروریسم را نقش اول و ارزشمند برشمرد و افزود: در منطقه مسئولان عالی سیاسی به کرات به ما گفته‌اند اگر سپاه و سپاه قدس و امثال شهید سلیمانی  نبودند، شرایط در منطقه جور دیگری بود. آنها که امروز می خواهند سپاه مقتدر را مورد سرزنش قرار دهند، تلاشی مذبوحانه دارند و مانند گذشته محاسبات محکوم به شکست است.

شرایط فعلی کشور نشان دهنده کاهشی شدن تورم است

رئیسی در بخشی از صحبت های خود در مجلس هم به موضوعات اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: در سال 1401 تلاش کردیم سال را با رشد اقتصادی به پایان ببریم؛ در حالی که پیش از دولت سیزدهم شاهد 0.4 رشد بودیم و دهه 90 مشکلات زیادی وجود داشت امروز به حدود 4 درصد رشد اقتصادی دست پیدا کرده ایم که این موضوع گویای تلاش همه بخش‌هاست.

بیشتر بخوانید:

بودجه 1402 بالاخره به مجلس رسید/ زمان بررسی کلیات لایحه بودجه

بودجه 200 هزار میلیونی برای یگان ویژه

سن بازنشستگی در سال 1402 بالاتر می رود

رئیسی در عین حال شرایط فعلی کشور را نشان دهنده رشد سرمایه‌گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید دانست و افزود: در این مدت پنج درصد رشد تولید و بیش از پنج درصد رشد تجهیزات تولیدی را داشته‌ایم که این موارد زمینه رشد است؛ اشتغال نیز رشد داشته و این‌ها نشانه‌های حرکت دولت برای تحقق بودجه 1401 است.

نظر رئیس جمهور درباره واردات خودرو

رئیس جمهور در ادامه به واردات خودرو پرداخت و گفت: مسئله تولید خودروهای با کیفیت مدنظر دولت است و برای رفع نیازهای مردم نیز اقدام به واردات خودرو کرده ایم.

وی همچنین مسکن، معیشت، خودرو و سلامت را چهار حوزه اصلی دانست که دولت برای آنها برنامه ریزی کوتاه مدت کرده تا در آینده وضعیت این حوزه ها متفاوت شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید