10:05 , 1401/6/12
کد خبر: 000015100
بازدید: 1872
وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

زائران و مسافرانی که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند به تدریج در حال شروع سفر خود هستند اما در این میان این سئوال پیش می آید که برای این سفر و به ویژه روزهای پیاده روی چه وسایلی لازم است؟

به گزارش خبرنگار مذهبی ایونا، پیاده روی اربعین را میتوان بزرگترین راهپیمایی مذهبی جهان دانست که هرساله همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی آغاز می شود و در قالب آن مسلمانان اقصی نقاط جهان از بصره یا نجف خود را با پای پیاده به کربلا می رسانند.

زوار ایرانی حاضر در این مراسم نیز معمولا از مسیر نجف به سمت کربلا حرکت می کنند که برای این راهپیمایی به طور متوسط حدود 25 تا 30 ساعت زمان لازم است و گفته می شود بهترین زمان برای شروع این راه روز 16 ماه صفر است که البته ممکن است عده ای با توجه به شرایط ویژه ای که دارند چند روز دیرتر یا زودتر سفر خود را آغاز کنند اما بطور معمول و میانگین برای این پیاده روی افراد به مدت سه روز در راه خواهند بود.

در این مسیر غذا و آب و خدماتی مانند اسکان به رایگان از سوی داوطلبان به زوار ارائه می شود و بر همین اساس افرادی که قصد چند روز پیاده روی در این مسیر را دارند نیاز نیست چنین وسایلی را همراه خود برداشته و بار خود را سنگین کنند.

وسایل لازم برای پیاده روی اربعین

اما برای انجام این سفر شما وسایل دیگری نیاز خواهید داشت تا در طول مسیر مشکلی برای شما ایجاد نشود. در این گزارش لیستی از وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آنها نیاز خواهید داشت را مرور کرده ایم.

1-مدارک شناسایی

برای پیاده روی اربعین پیش از هرچیزی لازم است گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.

2-دینار یا دلار

برای طول سفر هم لازم است مبلغی پول همراهتان داشته باشید که البته مبلغ خیلی بالایی برای پیاده روی نیاز نیست چرا که شما بابت تغذیه و اسکان هزینه ای نخواهید داشت. البته یادتان باشد که در یک سفر برون مرزی پول ایران خیلی کاربرد نخواهد داشت و لازم است قبل سفر آن را به واحد پول عراق(دینار) یا نهایتا دلار تبدیل کنید.

3-کفش راحت

برای پیاده روی قطعا داشتن کفشی سبک و راحت بسیار مهم است.

4- لباس خنک و لباس گرم

برای طول مسیر حتما دو دست لباس سبک و خنک به همراه داشته باشید تا گرما شما را نیازارد اما برای شب های سرد هم لازم است یک لباس گرم به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تدابیر پزشکی برای اربعین ۱۴۰۱/ زائران، هنگام بازگشت تست کرونا نمی‌دهند

وام دانشجویی اربعین را چطوری بگیریم؟

اربعین 1401 چه روزی است؟ 

آیا با خودروی شخصی می توان به کربلا رفت؟/ هزینه های کاپوتاژ در اربعین 1401

5-داشتن ادعیه

برای سفرهای مذهبی کتاب های دعا از وسایل بسیار ضروری است اما برای اینکه کوله پشتی شما سبک تر باشد می توانید دعاهای مدنظرتان را روی گوشی تلفن همراه ذخیره کنید.

6-ماسک و الکل

با توجه به شرایط کرونا یادتان باشد که حتما ماسک و الکل برای ضدعفونی کردن وسایل به همراه داشته باشید.

7-تجهیزات موبایلی

شارژر، پاوربانک، هندزفری و سایر وسایلی که ممکن است برای استفاده از موبایل به آنها احتیاج داشته باشید را فراموش نکنید.یادتان باشد در مسیر راه پیمایی ممکن است دسترسی به محلی برای شارژ نداشته باشید پس حتما لازم است پاوربانک بردارید. تبدیل سه شاخه های برق هم حتما لازمتان می شود.

8-دارو

اگر از داروی خاصی بطور روزانه استفاده می کنید حتما به اندازه نیاز 10 روز همراه داشته باشید. داروهای زیر را هم بهتر است به همراه داشته باشید:

-قرص سرماخوردگی

-پماد برای رفع گرفتگی عضلات

-باند کشی جهت بستن پاها در صورت نیاز

9-کرم ضد تاول و ضد آفتاب

با توحه به طولانی بودن این پیاده روی خوب است حتما این تجهیزات را برای حفاظت از پوستتان به همراه داشته باشید.

10-دستکش، ژل شستشوی دست و دستمال کاغذی

برای استفاده از سرویس های بهداشتی بین راهی لازم است این احتمال را بدهید که در یک نقطه آب یا مایع دستشویی نباشد پس بهتر است این تجهیزات را به همراه داشته باشید که در این شرایط دستهایتان آلوده نشود.

11-چتر

اگر بدشانسی بیاورید و باران بگیرد با توجه به اینکه اغلب بارندگی های عراق شدید است داشتن یک چتر هم برایتان مهم خواهد بود.

12-وسایل شخصی

لازم است مثل هر سفر دیگری وسایل شخصی مانند شانه، حوله، مسواک، خمیردندان، شامپو، لیوان، پودر شوینده و صابون،ملحفه تمیز، ناخن گیر و مواردی از این دست را هم به همراه داشته باشید.

13-خوراکی های سبک

برای اینکه در طول مسیر ضعف نکنید خوب است برخی خوراکی های سبک مانند آجیل،   بیسکوئیت، توت خشک و غیره به همراه داشته باشید.

14-کوله پشتی سبک

و در آخر اینکه برای حمل این وسایل کوله پشتی سبکی را هم به همراه داشته باشید که حمل آن در طول مسیر شما را نیازارد.

 

  

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید