06:07 , 1401/6/9
کد خبر: 000015044
بازدید: 3236
وام دانشجویی اربعین را چطوری بگیریم؟

تسهیلات سفر به عتبات عنوان وامی است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده تا با استفاده از آن با آسودگی بیشتری امکان سفر برای زیارت اربعین را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، اواخر مرداد ماه سال جاری رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از در نظر گرفتن وامی برای زیارت اربعین دانشجویان خبر داد.

مسعود گنجی در این باره اظهار کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی، وزارت علوم برای استفاده بهتر دانشجویان از اربعین حسینی امکانات ویژه ای در نظر گرفته است.

وی در توضیح این تسهیلات عنوان کرد: برای دانشجویانی که قصد دارند به شکل گروهی برای زیارت اربعین اعزام شوند نفری سه میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان پس از اعزام می توانند مدارک خود را برای دریافت وام در سامانه صندوق رفاه بارگذاری کرده و برای دریافت این وام اقدام کنند.

به گفته گنجی برخی دانشگاه‌ها کاروان های اربعین دارند و این دانشگاه ها با ارسال‌ اسامی دانشجویانی که همراه آنها هستند به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مقدمات کار را فراهم می کنند تا پرداخت وام به صورت گروهی صورت بگیرد.

اعلام شده با توجه به اینکه در دوره مدیریت مسئولان قبلی صندوق رفاه ارائه این وام متوقف شده بود بار دیگر این روند از سر گرفته شده است و در سال جاری دانشجویانی که اعزام آنها پس از 10 شهریور ماه باشد برای دریافت این وام مشکلی نخواهند داشت.

همچنین درباره افرادی که پیش از این تاریخ قصد سفر دارند نیز عنوان شده است: درخواست کرده ایم دانشگاه های مربوطه مبلغ وام را به حساب دانشجویان واریز کنند و پس از ثبت نام دانشجویان در سامانه صندوق رفاه این هزینه ها به حساب دانشگاه واریز می شود.

وام اربعین دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت

البته در سال گذشته نیز دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت وام سه میلیون تومانی سفر به عتبات را برای دانشجویان در نظر گرفته بودند و درباره بازپرداخت این وام اینگونه اعلام کرده بودند که این رقم پس از فارغ التحصیلی دانشجو ودر قالب 48 قسط دریافت خواهد شد و دریافت این وام برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی مایل به شرکت در این آئین مذهبی بلامانع خواهد بود.

وام اربعین دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز در سال جاری تسهیلاتی برای این سفر در نظر گرفته و اینگونه اعلام کرده است که وامی به مبلغ 6 میلیون تومان و با بازپرداخت 15 ماهه برای این سفر در نظر گرفته است.

وام این دانشگاه از سوی بانک رسالت ارائه می شود و برای آن لازم است مراحل زیر طی شود:

  1. ثبت درخواست در سامانه آموزشیار(برای دانشجویان) و سامانه ساجد(برای پرسنل)
  2. عضویت و افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه رسالت
  3. ارسال اطلاعات ثبت نام کنندگان تائید شده به سامانه مرآت برای اعتبارسنجی گروهی
  4. دریافت پیامک مرآت و پرداخت هزینه های اعتبارسنجی
  5. خرید مبلغ 7میلیون و 200 هزار تومان سفته الکترونیکی و نصب نرم افزار آی کاپ

در صورتی که شما این روند را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید پیامک بهبود دهنده های شما ثبت شده و از شما خواسته می شود برای دریافت اینترنتی وام اقدام کنید.

البته دریافت وام از بانک رسالت نیاز به طی مراحل آن دارد که درباره جزئیات این مراحل نیز توضیحات کاملی از سوی دانشگاه آزاد ارائه شده است.

درباره تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم لازم به ذکر است که دانشجویان در تمامی مقاطع که در دوره های مختلف از جمله روزانه، شبانه یا نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند، می توانند از تسهیلات و وام های این بهره مند شوند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید