16:55 , 1403/1/20
کد خبر: 000044830
بازدید: 2213

از امروز انجام می شود؛

واریز مستمری و عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد که در سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار تومان دریافتی داشته است، امسال ۹۱۰ هزار تومان و یک خانواده دو نفره حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا به نقل از اندیشه معاصر، در حال حاضر ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

این در حالیست که اخیرا عیدی ممدجویان بهزسیتی و کمیته امداد پرداخت نشده است، موضوعی که واکنش سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

حسینی با اشاره به عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به تسنیم گفت: «کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در اولین جلسه کمیسیون که در هفته آینده برگزار می‌شود، علت عدم پرداخت عیدی تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی را پیگیری خواهد کرد. به همین منظور از مسئولان مربوطه از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل خواهد آمد تا در جلسات کمیسیون حضور یافته و توضیحی درباره دلایل عدم پرداخت عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به اعضا ارائه دهند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عیدی یک خانواده ۵ نفره حدود ۲ میلیون تومان است، اظهار کرد: «این خانواده‌ها برای هزینه کرد این میزان دریافتی در شب عید برنامه ریزی کرده بودند که با عدم پرداخت بسیاری از آنها در این شرایط اقتصادی دچار مشکل شده‌اند.»

حسینی با بیان اینکه پرداختی سازمان‌های حمایتگر به این اقشار رقم ناچیزی است، گفت: «پرداخت مستمری و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید اولویت نهادهای مربوطه باشد، لذا مجلس به عنوان نهاد نظارتی موضوع عدم پرداخت عیدی به مددجویان را پیگیری خواهد کرد.»

عیدی مددجویان به میزان یک مستمری ماهانه است که در سال ۱۴۰۱ میزان مستمری حدود ۵۰۰ هزار تومان بود و متاسفانه عیدی مددجویان در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان به میزان نصف یک مستمری واریز شد.
این در حالیست که بر اساس جدول زمان بندی جدید واریزی های جدید که از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، جزئیات این واریز در جدول زیر نمایش داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد در حال حاضر در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت بی‌منت را به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند تا بخشی از دغدغه این خانواده‌ها رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه شنبه در نشست با جمعی از پزشکان خیر اردبیلی، اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در حوزه سلامت و بهداشت، قرار است با همکاری پزشکان خیر اولین مرکز نیکوکاری سلامت محور در اردبیل راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری «سلامت محور» در اردبیل راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: پزشکان خیر همواره در خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند پشتیبان و یاریگر نهاد انقلابی کمیته امداد بوده و با درخواست آنها قرار شد مرکز نیکوکاری «سلامت محور» در اردبیل راه‌اندازی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: کمیته امداد در حال حاضر در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت بی‌منت را به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند تا بخشی از دغدغه این خانواده‌ها رفع شود.

حسین‌نژاد گفت: در حال حاضر این نهاد با جمع‌آوری اطلاعات دقیق بر اساس نیازمندی واقعی گروه‌های آسیب‌پذیر به ۴۳ هزار و ۸۰۰ خانوار و در قالب ۸۹ هزار نفر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ارائه خدمات می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از اولین دیدار سال جدید با پزشکان خیر و مجموعه‌های خیرخواه در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: کمیته امداد با تجربه ۴۶ ساله در گسترش جریان خیر و احسان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی دقیق به عنوان یک سازمان غیردولتی خیریه نام آشنا در سطح ملی و جهانی، خدمت‌رسانی ارزشمندی را دنبال کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد به دور از رفتار کاسب کارانه عده‌ای در سو استفاده از عنوان فقر، اهتمام جدی بر شناسایی و رفع نیازمندی گروه‌های آسیبب‌پذیر جامعه دارد تا با تکیه بر نیروهای متخصص و مددکاران حرفه‌ای در سنگر خدمت‌رسانی حضور داشته باشند.

حسین‌نژاد افزود: در این بانک اطلاعاتی نیازمندی تمام خانواده‌ها در حوزه‌های معیشتی، عمرانی، فرهنگی، تحصیلی، بهداشتی و درمانی احصا شده و تلاش بر این است تا به سرعت این نیازمندی‌ها بر اساس کمک و مساعدت خیران و گروه‌های توانمند جامعه رفع شود.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید