09:10 , 1401/12/24
کد خبر: 000021895
بازدید: 1477
هواشناسی؛ روزهای پر بارشی در راه است

آخرین پیش بینی‌ها نشان دهنده بهبود قابل توجه وضعیت بارشی طی فروردین ماه می باشد که روزهای بسیار پر بارشی را در نیمه غربی و شمالی کشور رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار هواشناسی ایونا، هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی صادر شد.این سازمان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ادامه وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها هشدار داد و به مسافران نوروزی توصیه کرد در انجام سفرهای نوروزی احتیاط کنند.

با توجه به هشدار صادر شده رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) برخی مناطق کشور را فرا می‌گیرد.

در روز جاری و در استان‌های «خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه» و پنجشنبه در استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل» حاکم می‌شود. برای سایر استان‌ها بارندگی با شدت کمتر پیش‌بینی شده است.

سامانه بارشی در مناطق نام برده شده باعث بروز اثرات مخاطره آمیزی همچون «لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی» می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سید بابک موسوی عکاس حیات وحش کیست (عکاس گربه پالاس)

سونوگرافی «ایران»/ وضعیت یوز در هاله ای از ابهام

توصیه می‌شود در هنگام سفر با خودرو از به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی اطمینان کرده و از هرگونه اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

همچنین توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری شود.

«اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه» از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب با این شرایط است.

 

بیشتر بخوانید:

منظره نفس‌گیر رنگین کمان از کابین خلبان+ عکس

زباله‌های خود را در دریا نریزید/ فیلم غم انگیز از گرفتار شدن ماهی

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید